Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:18

Υπογραφή νέου έργου από την ΗΛΕΚΤΩΡ στην Άνδρο

14:15

Αμερικανικές εκλογές: Η μικτή κληρονομιά της κυβέρνησης Μπάιντεν

14:09

ΕΟΠΥΥ: Διακοπή συμβάσεων με παρόχους που δεν εκτελούν παραπεμπτικά ή απαιτούν πρόσθετες χρεώσεις

14:05

ΣΤΑΣΥ: Ρεκόρ εσόδων και αύξηση ελέγχων τον Οκτώβριο

14:02

Meta: Πρόστιμο 15 εκατ. δολαρίων από τη Νότια Κορέα για συλλογή δεδομένων χρηστών

13:52

Κρεμλίνο: Οι εκλογές στη Μολδαβία δεν ήταν δίκαιες - Αμφισβητεί τη νομιμότητα της επανεκλεγείσας προέδρου

13:50

Χατζηδάκης στο Eurogroup: Η ΕΕ πρέπει να είναι πιο φιλόδοξη για την ανταγωνιστικότητα

13:48

Ιράν: «Διαταραγμένη» χαρακτήρισε η κυβέρνηση τη νεαρή φοιτήτρια που γδύθηκε δημοσίως

13:44

Τουρκία: Ο Μπαχτσελί προτείνει συνταγματική αναθεώρηση για την ανανέωση της θητείας του Ερντογάν

13:44

Δυτική Αττική: Εντοπίστηκε τεράστιο οπλοστάσιο – Πέντε συλλήψεις

13:28

Netflix: Έρευνες για φορολογική απάτη σε Γαλλία και Ολλανδία - Έφοδος της αστυνομίας σε γραφεία

13:19

Lime: Ρεκόρ διαδρομών τον Αύγουστο - 65% αύξηση ενεργών χρηστών και 40% νέοι χρήστες

13:13

Επίσκεψη Χρ. Σταϊκούρα στην Κύπρο

13:07

«11 στα 11»: Η μικρή αμερικανική κομητεία που «βγάζει» πρόεδρο από το 1980

13:06

Τουρκία: Ισχυρή έκρηξη στα διυλιστήρια της Νικομήδειας

13:05

Ιράν: Δεν επιδιώκουμε κλιμάκωση, αλλά έχουμε δικαίωμα στη νόμιμη άμυνα

13:04

Οι 5+1 χώρες που «κρέμονται» από τις αμερικανικές εκλογές

13:00

Τράπεζες: Το 12,7% των κερδών τους από το εξωτερικό - 387 εκατ. ευρώ έφεραν οι ξένες θυγατρικές

12:51

Κατατίθεται το νομοσχέδιο που θα μετατρέψει το Ηνωμένο Βασίλειο σε «άκαπνη» χώρα

12:43

Ουκρανία: Έξι νεκροί και εννέα τραυματίες από ρωσικό πλήγμα στη Ζαπορίζια

12:38

Tesla: Αύξηση 4% στους μισθούς στο γερμανικό gigafactory

12:25

Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Προτεραιότητα της πολιτείας πρέπει να είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών

12:10

Brat: Η λέξη της χρονιάς από το λεξικό Collins

12:10

ΓΣΕΕ: «Μετάβαση στον ενεργό πληθυσμό και προοπτικές απασχόλησης: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας»

12:08

Μητσοτάκης σε Σακελλαροπούλου: Ανεξαρτήτως του εκλογικού αποτελέσματος, οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις είναι στρατηγικές

12:00

Τηλεφώνημα για βόμβα στα δικαστήρια Πειραιά

11:56

Ισπανία: Οι τράπεζες προσφέρουν αναστολή πληρωμής δανείου για πληγείσες επιχειρήσεις και νοικοκυριά

11:36

EY: Επιβραδύνεται η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα

11:26

Χάρις: «Κάθε ψήφος μετράει» - Ο Τραμπ υπόσχεται να οδηγήσει τις ΗΠΑ σε «νέες κορυφές»

11:25

GREEN FUTURE: ΔΕΗ και WE4ALL επενδύουν σε ένα μέλλον πιο «πράσινο»

sponsor appearance