Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:42

Βιολογία: Ερευνητές δημιουργούν τον πρώτο Άτλαντα Ανθρώπινων Κυττάρων

09:40

Ο Ινδός μεγιστάνας Αντάνι κατηγορείται για δωροκία 250 εκατ. ευρώ

09:39

Χατζηθεοδοσίου: Η μάχη για έναν πιο ισορροπημένο ανταγωνισμό μόλις ξεκίνησε

09:36

Συμφωνία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την έγκριση των 26 Επιτρόπων

09:26

Ideal: Ισχυρή αύξηση σε EBITDA και κέρδη μετά φόρων στο εννεάμηνο

09:23

Καθησυχαστικός ο Βιλερουά της ΕΚΤ για την επίπτωση που θα είχαν τυχόν δασμοί από τον Τραμπ

09:16

ΗΠΑ: Η Γερουσία απορρίπτει σχέδιο νόμου που θα εμπόδιζε πωλήσεις όπλων στο Ισραήλ

09:13

Μπανάνα - έργο τέχνης πωλήθηκε έναντι 6,2 εκατ. δολαρίων στη Νέα Υόρκη

09:08

Η Χεζμπολάχ απέρριψε τους όρους του Ισραήλ για συμφωνία ανακωχής στον Λίβανο

09:00

Ζελένσκι: Η Κριμαία μπορεί να επανενταχθεί στην Ουκρανία διά της διπλωματίας

08:53

Καλπάζει το bitcoin: Ξεπέρασε τα 97.000 δολάρια

08:52

Πέθανε σε ηλικία 86 ετών ο πρώην αντιπρόεδρος της βρετανικής κυβέρνησης Τζον Πρέσκοτ

08:46

Έκρηξη ηφαιστείου στην Ισλανδία, η 7η σε 1 χρόνο

08:38

Πόσα χρήματα θα είχατε σήμερα εάν είχατε επενδύσει $1.000 στην Walmart πριν από 10 χρόνια

08:25

Στην Ελλάδα η πρόεδρος του Ομίλου της ΕΤΕπ, Nadia Calviño

08:21

Oι πιο επικές τοποθεσίες της Ιταλίας μέσα από τον «Μονομάχο ΙΙ»

08:05

Έρχεται και φέτος «καλάθι των Χριστουγέννων» στα σούπερ μάρκετ

08:01

Προϋπολογισμός 2025: Τα 15 σημεία κλειδιά για ισχυρή ανάπτυξη, επενδύσεις – Τι θα κρίνει τα μέτρα στήριξης

07:55

Όλα τα μέτρα του 2025 για τις οικογένειες και τη στέγαση - Τα προγράμματα που θα «τρέξουν»

07:51

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: «Πυλώνας» οι Παραχωρήσεις - «Ατού» η ρευστότητα

07:45

Ενέργεια: Επενδυτικός μαγνήτης τα αιολικά πάρκα – Τι δείχνει το deal της Amazon

07:38

Εlounda Hills: Βίλες με υπογραφή Ralph Lauren στη mega επένδυση στην Elounda

07:33

Ποια φορο-έσοδα ανοίγουν τον δρόμο για νέες ελαφρύνσεις – Πού θα βρεθούν επιπλέον 2,5 δισ.

07:30

Προϋπολογισμός: Αυξημένες κατά 903 εκατ. οι πιστώσεις στο υπουργείο Υγείας – Πώς κατανέμονται

07:22

Οδικές συμβάσεις παραχώρησης: Τι έρχεται για Εγνατία, ΒΟΑΚ – Ο «γρίφος» των Πρότυπων Προτάσεων (Αττικής)

07:12

ΠΑΣΟΚ και ΝΔ οι κερδισμένοι του debate των «4» του ΣΥΡΙΖΑ - Τα ονόματα που παίζουν για το κόμμα Κασσελάκη

07:05

Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank - Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ - Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

23:49

Oι δηλώσεις των υποψηφίων προέδρων του ΣΥΡΙΖΑ μετά το τέλος του debate

23:36

Nvidia: Υπερδιπλασιασμός των κερδών στο γ' τρίμηνο - Στα 35,08 δισ. δολάρια τα έσοδα

23:25

Πέθανε ο σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης

sponsor appearance