Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:56

Ρωσία: Συνάντηση Πούτιν με τον ηγέτη των Σέρβων της Βοσνίας που καταζητείται

23:44

Τουρκία: Εισαγγελική έρευνα για το κάλεσμα σε μποϊκοτάζ της αγοράς από την αντιπολίτευση

23:35

Ουγγαρία: Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις κατά της απόφασης Όρμπαν για απαγόρευση του Pride

23:23

Στο στόχαστρο Δημοκρατικών ο Ρόμπερτ Κένεντι Jr - Ξεκινούν έρευνα για την γρίπη των πτηνών

23:10

Επιφυλακτικές κινήσεις στην Wall Street εν αναμονή των δασμών Τραμπ

22:57

Ελβετία: Σε 7,8 δισ. ευρώ η αξία των δεσμευμένων ρωσικών περιουσιακών στοιχείων

22:43

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πάρος και Μύκονος μετά τη σφοδρή κακοκαιρία

22:24

Μαρινάκης: Χρειάζεται πιο συχνά να έχουμε μία θετική είδηση που να αφορά τους πολίτες

22:09

Κλήρωση Τζόκερ 1/4/2025: Τα αποτελέσματα της κλήρωσης σήμερα - Οι αριθμοί που κερδίζουν

22:06

Καταποντίστηκαν οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη στο α' τρίμηνο - «Βουτιά» 37% στη Γαλλία

21:54

Κλήρωση Eurojackpot 1/4/25: Τα αποτελέσματα και οι αριθμοί που κερδίζουν

21:48

Υποχώρησε από τα ιστορικά υψηλά ο χρυσός

21:42

Ινδία: Τουλάχιστον 21 νεκροί από έκρηξη σε εργοστάσιο κατασκευής πυροτεχνημάτων

21:29

ΑΑΔΕ: Σε λειτουργία η πλατφόρμα για την επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες ειδικού καθεστώτος

21:24

Συνάντηση Τραμπ με τον πρόεδρο της Stellantis - Εκτός συζήτησης οι δασμοί

21:18

Συναγερμός στη Βοστώνη: Φορτηγό παρέσυρε πεζούς - Αναφορές για 6 τραυματίες

21:16

Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής: Επιπλέον 500 άτομα με αναπηρία στον «Προσωπικό Βοηθό»

21:11

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Σύσκεψη υπό τον Κεφαλογιάννη για τον καθαρισμό οικοπέδων

21:06

Μαρινάκης: Έχουμε καθήκον να συνεχίσουμε να προστατεύουμε τους δημοσιογράφους

21:05

Τουρκία: Σε μποϊκοτάζ αγορών καλεί τους Τούρκους ο ηγέτης του αντιπολιτεύομενου CHP

20:45

Λιθουανία: Νεκρός εντοπίστηκε και ο 4ος αγνοούμενος Αμερικανός στρατιώτης

20:37

Δασμοί Τραμπ: 24 ώρες πριν τη μεγάλη ανακοίνωση – Σύγχυση στην Ουάσιγκτον, συγκρατημένη ετοιμότητα στην ΕΕ

20:34

GM: Άλμα 16,7% στις πωλήσεις στις ΗΠΑ το α' τρίμηνο - Το βλέμμα στους δασμούς Τραμπ

20:29

Γαλλία: Το καλοκαίρι του 2026 η απόφαση του Εφετείου για την καταδίκη της Μαρίν Λεπέν

20:19

Μητσοτάκης: Τα αποτελέσματα του εξωδικαστικού μας δικαιώνουν - Οι έξι νέες πρωτοβουλίες

20:15

BYD: Νέο άλμα 58% στις πωλήσεις α' τριμήνου - Σε «αναμμένα κάρβουνα» η Tesla

20:07

Μπέρμποκ: Οι συμφωνίες για τις γαίες της Ουκρανίας πρέπει να είναι συμβατές με το δίκαιο της ΕΕ

19:56

UnitedHealthCare: Θανατική ποινή στον δράστη της δολοφονίας του CEO Μπράιαν Τόμπσον ζητά το υπ. Δικαιοσύνης

19:52

Δανία: Ζητά «πανευρωπαϊκή απάντηση» στις επιστολές των ΗΠΑ σε ευρωπαϊκές εταιρείες

19:42

Ρωσία: Στις ΗΠΑ η λίστα με τις παραβιάσεις της εκεχειρίας για τις ενεργειακές υποδομές