Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:43

Σερβία: Φοιτητές διαδηλώνουν κατά της διαφθοράς και της αδιαφάνειας

22:16

ΑΑΔΕ: Πώς εντόπισε το κύκλωμα λαθρεμπόρων αλκοολούχων ποτών

21:56

Βραζιλία: Καθιερώνει Εθνική Ημέρα Έλληνα Μετανάστη στις 21 Σεπτεμβρίου

21:38

Tik Tok: Ένα δισεκατομμύριο χρήστες αλλά και συσσωρευμένες αντιπαραθέσεις

21:16

Σεισμός 4,9 Ρίχτερ στην Κρήτη

20:58

Μελόνι: Προκατάληψη οι τσιγκούνηδες Βόρειοι και οι σπάταλοι Νότιοι

20:49

Φιντάν από Συρία: Οι ΗΠΑ θα στηρίξουν την Τουρκία και όχι τους Κούρδους

20:28

Ρωσία: Ο Πούτιν υποδέχτηκε στο Κρεμλίνο τον Σλοβάκο πρωθυπουργό Ρόμπερτ Φίτσο

19:59

Tesla: Η στήριξη του Μασκ στον Τραμπ απέφερε 570 δισ. δολάρια σε κεφαλαιοποίηση

19:36

Ο Τραμπ επέλεξε για επικεφαλής του Οικονομικού Συμβουλίου τον Στίβεν Μίραν

19:19

Ουκρανία: Ο Ζελένσκι λέει πως η ένταξη στο ΝΑΤΟ είναι «εφικτή»

19:00

Δολάριο: Η πορεία του το 2025 – Οι πολιτικές Τραμπ και η αδύναμη Ευρώπη

18:42

Ισραήλ: Ο Νετανιάχου θα συνεχίσει την αποφασιστική δράση κατά των Χούθι της Υεμένης

18:29

Βρετανία: Ισχυροί άνεμοι προκάλεσαν προβλήματα στις πτήσεις ενόψει των Χριστουγέννων

18:17

Βραζιλία: Τουλάχιστον δέκα άνθρωποι σκοτώθηκαν από συντριβή μικρού αεροπλάνου

17:58

Συνεδριάζει τη Δευτέρα το υπουργικό συμβούλιο - Η ατζέντα

17:41

ΕΟΠΥ: Χρήση AI για καταπολέμηση της απάτης - Όλες οι αλλαγές από το 2025

17:22

Ιανουάριος στην Ευρώπη: 5 χιονισμένοι προορισμοί που αξίζει να επισκεφτείτε

16:56

Επίδομα θέρμανσης: Τη Δευτέρα 23/12 η καταβολή της πρώτης δόσης

16:30

Στη σκιά των αμερικανικών γιγάντων οι ευρωπαϊκές μετοχές

16:24

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής

16:01

Μπαταρίες για επιχειρήσεις: Από 8 Ιανουαρίου οι αιτήσεις για επιδότηση έως 50%

15:50

Πούτιν: Υπόσχεται περισσότερες καταστροφές στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν

15:33

Χατζηδάκης: Δεν είμαστε έθνος αποτυχημένο - 5 συλλογικές εθνικές επιτυχίες

15:22

Στη Δαμασκό ο Τούρκος ΥΠΕΞ - Συναντήθηκε με τον Αλ Τζολάνι

15:03

Μελόνι: Η παράτυπη μετανάστευση απειλεί την ασφάλεια της ΕΕ

14:43

Οι πέντε προτεραιότητες του ΥΠΕΘΟ για το 2025

14:24

Σεισμός 3,9 Ρίχτερ ανοιχτά της Κρήτης

14:10

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΕΕΕΠ: Μια Τομή για την Πρόληψη Εθισμού στα Τυχερά Παίγνια

13:55

«Κόκκινη γραμμή» η Ταϊβάν στις σινοαμερικανικές σχέσεις, προειδοποιεί το Πεκίνο

sponsor appearance