Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:01

ΟΛΘ: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό της ΔΠ της Leonidsport - Έως 20/2 η περίοδος αποδοχής

19:59

Στo Προεδρείο της Βουλής οι 4 προτάσεις για νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας

19:50

Χρήστες του Instagram δεν μπορούν να κάνουν unfollow τον Τραμπ - Τι απαντά η Meta

19:36

Εκτόξευση του Bitcoin στα 700.000 δολάρια; Η «προϋπόθεση» του CEO της BlackRock

19:30

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Έρχεται σε εστίαση και τουρισμό - Τα «μυστικά» για την ορθή εφαρμογή

19:20

Β. Μακεδονία: «Άλυτο» θεωρεί το «μακεδονικό ζήτημα» ο πρωθυπουργός Μίτσκοσκι

19:11

Σάντσεθ: Να καταστούν υπόλογοι οι ιδιοκτήτες των social media για «δηλητηριασμό της κοινωνίας»

19:07

Ευρωαγορές: Σε ρυθμούς ρεκόρ ο Stoxx 600 - Ιστορικό υψηλό για DAX δια χειρός Adidas

18:59

Ιαπωνία: Επίθεση με μαχαίρι σε σιδηροδρομικό σταθμό - Ένας νεκρός και 2 τραυματίες

18:49

Dacia: Αυξήθηκαν 2,7% οι πωλήσεις οχημάτων το 2024 στην Ευρώπη

18:41

Απειλές Τραμπ με κυρώσεις και δασμούς στη Ρωσία για τον πόλεμο στην Ουκρανία

18:39

Placement για το 2,2% του Watsa σε Eurobank - Εκρηκτική ζήτηση για μετοχές της τράπεζας

18:31

Επ. Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκαν τα ενημερωτικά Τέρνα Ενεργειακής και ΟΛΘ για τις δημόσιες προτάσεις

18:31

CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου 650.000 ευρώ

18:18

Ρεκόρ «χτυπά» η μετοχή της Netflix - Φλερτ με τα 1.000 δολάρια

18:17

Βουλή: Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στην αρμόδια Επιτροπή το ν/σ του Υπ. Υγείας

18:10

Νταβός: Ο ΓΓ του ΟΗΕ χαιρετίζει τη «μεγάλη συνεισφορά» του Τραμπ στην κατάπαυση του πυρός στη Γάζα

17:54

P&G: Πάνω από τις εκτιμήσεις οι πωλήσεις β' τριμήνου - Στα 21,88 δισ. δολάρια

17:45

Ζελένσκι: Χρειάζονται τουλάχιστον 200.000 Ευρωπαίοι στρατιώτες για να εγγυηθούν την ασφάλειά μας

17:36

Μνημόνιο Συναντίληψης για στρατιωτική συνεργασία υπέγραψαν Αλγερία και ΗΠΑ

17:27

Ντάιμον (JP Morgan): Ο Mασκ είναι ο Αϊνστάιν μας - Τι είπε για μετοχές και δασμούς

17:27

Χρηματιστήριο: Ισχυρή κατοχύρωση κερδών στις τράπεζες

17:21

Χούθι: Απελευθέρωσαν έπειτα από ένα χρόνο το πλήρωμα του Galaxy Leader

17:15

Συνάντηση Μακρόν-Σολτς: Μία Ευρώπη ισχυρή και κυρίαρχη απέναντι στην Αμερική του Τραμπ

17:12

Φον ντερ Λάιεν: Ανάγκη να πέσουν οι υψηλές τιμές της ενέργειας στην Ευρώπη - Τι είπε για Τραμπ, ΗΠΑ

17:04

Γερμανικά ΜΜΕ: Η Ελλάδα αποκλειστικός ευρωπαϊκός προμηθευτής γαλλίου

17:00

Tech rally στην Wall Street - Σε τροχιά για νέο ρεκόρ ο S&P 500

16:58

Φαρμακεία ΕΟΠΥΥ: Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Γεωργιάδης

16:40

Alpha Bank: Νέα συνδρομητικά πακέτα με απεριόριστες δωρεάν συναλλαγές

16:37

Top Employer 2025: Κορυφαίος Εργοδότης η ΑΒ Βασιλόπουλος