Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:54

Κικίλιας: Φθηνότερα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από 1η Μαΐου

10:45

Ferryscanner: Οι προορισμοί που κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα

10:45

Aria Hotels: Ένα νέο boutique αριστούργημα στην Κολομβία

10:42

Ουκρανός ΥΠΕΞ: Τα ρωσικά πλήγματα αποδεικνύουν ότι η Μόσχα «θέλει να συνεχίσει τον πόλεμο»

10:40

Kering: «Βουτιά» 25% στις πωλήσεις της Gucci το α' τρίμηνο

10:35

Nestle: Αύξηση 2,8% των οργανικών πωλήσεων το α' τρίμηνο - Διατηρεί την προοπτική της για το 2025

10:34

Στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ο Κυρ. Μητσοτάκης

10:30

BofA για Metlen: Αυξάνει την τιμή στόχο στα 48 ευρώ με σύσταση buy - Θετικό το deal στη Χιλή

10:26

Wyndham και Soliteight φέρνουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία

10:14

Unilever: Οι αυξημένες τιμές και η σταθερή ζήτηση ενίσχυσαν τις πωλήσεις τριμήνου

10:05

Κοντογεώργης: Τον Σεπτέμβρη θα έχουμε σημαντικές φοροαπαλλαγές που θα αφορούν τη μεσαία τάξη

10:01

Θεοδωρικάκος: Τον Ιούνιο η προκήρυξη για τρία καθεστώτα του αναπτυξιακού νόμου

09:48

Roche: Άνοδος πωλήσεων το α' τρίμηνο αναμένοντας νέες κλινικές δοκιμές

09:48

Τραμπ: Θα υπάρξει μια «δίκαιη» εμπορική συμφωνία με την Κίνα

09:36

Χαμήλωσαν ρυθμούς οι βραχυχρόνιες μισθώσεις τον Μάρτιο

09:31

Revolut: Ενισχύθηκαν κατά 72% τα έσοδα το 2024 - Στα 1 δισ. δολάρια τα καθαρά κέρδη

09:18

Metlen: Αύξηση 31% στα έσοδα - Ισχυρή χρηματοοικονομική ανάπτυξη, χάρη σε στρατηγικές επενδύσεις

09:15

BNP Paribas: Έσοδα ρεκόρ από διαπραγμάτευση μετοχών με άνοδο 42%

09:06

Επιδρομή της Ρωσίας στην πρωτεύουσα της Ουκρανίας: 9 νεκροί και περισσότεροι από 70 τραυματίες

08:54

ΗΠΑ - Δημοσκόπηση: Μειωμένη η δημοτικότητα του Τραμπ - Το 54% ανησυχεί για την οικονομία

08:42

Συνάντηση Κ. Πιερρακάκη με τον Michael Kratsios στον Λευκό Οίκο για επενδύσεις, οικονομία και Τεχνητή Νοημοσύνη

08:40

Αύξηση κρουσμάτων σε ασθένειες που μπορούν να προληφθούν με εμβόλια

08:30

Μπορεί η δύναμη της πίστης να μας θεραπεύσει, όταν αρρωσταίνουμε;

08:14

Τραμπ: Νομίζω έχουμε συμφωνία με τη Ρωσία για τον πόλεμο στην Ουκρανία

08:14

Διάφανο: Πώς θα «περάσει» στην κερδοφορία η γνωστή αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού

08:02

Οι υψηλές πτήσεις της Emirates - Πώς κατέκτησε τους αιθέρες από το Ντουμπάι

07:58

Πιστώσεις για τη φύση: Βήματα για την ανάπτυξη της αγοράς – Πού στοχεύουν οι επενδύσεις

07:52

Ψηφιακό «μάτι» για τα Στέγαστρα Καλατράβα του ΟΑΚΑ

07:40

ΕΡΓΑΝΗ: «Φρέναραν» οι προσλήψεις τον Μάρτιο - Οι 10 περιζήτητες ειδικότητες για το καλοκαίρι

07:33

Πόθεν το υπερπλεόνασμα; «Από τότε που υπάρχει το Πολιτικό Κέντρο το ΠΑΣΟΚ έχασε 10 μονάδες»