Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να εκτοξευθούν παγκοσμίως καθώς οι εθνικές κυβερνήσεις υιοθετούν πολιτικές που αποθαρρύνουν τη χρήση συμβατικών οχημάτων που κινούνται με βενζίνη και ντίζελ.
Ο πολλά υποσχόμενος κλάδος της ηλεκτροκίνησης βασίζεται στην ανάπτυξη και εξέλιξη των μπαταριών και εκεί ακριβώς στρέφονται και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μόνο που πλέον εφαρμόζουν ένθερμα και τις αρχές της κυκλικής οικονομίας.
Φιλόδοξα σχέδια από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες για την παραγωγή μπαταριών
Πρόσφατα, αρκετοί παραγωγοί ηλεκτρικών οχημάτων ανακοίνωσαν σχέδια για την κατασκευή νέων εργοστασίων μπαταριών καθώς αναμένουν ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια. Πρόκειται για γιγαντιαία εργοστάσια τα οποία θα παράξουν εξαρτήματα και αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας.
Η Northvolt ανακοίνωσε την υποστήριξη της VW και της Goldman Sachs για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου μπαταριών στη βόρεια Γερμανία για την προμήθεια της Ευρώπης με μπαταρίες ιόντων λιθίου. Στόχος είναι να παράξει τις πρώτες της μπαταρίες έως το 2025, με δυναμικότητα 60 γιγαβατώρες ετησίως – αρκετές για την παραγωγή ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Tesla εργάζεται επίσης για ένα τεράστιο project στη Γερμανία, ένα εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων Model Y και στοιχείων μπαταριών, το οποίο αναμένεται να ανοίξει μέσα στο τρέχον έτος.
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εφαρμόζουν την ίδια στρατηγική, με την Mercedes να ανακοινώνει τη συνεργασία της με την εταιρεία Envision AESC με έδρα την Ιαπωνία, η οποία θα την προμηθεύει με μπαταρίες EV. Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 46 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2022 και 2030 στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, κάνοντας τελικά τη μετάβαση στα αποκλειστικά ηλεκτρικά.
Ο αμερικανικός κολοσσός Ford έχει επίσης σχέδια για ένα μεγάλο εργοστάσιο μπαταριών EV, που θα βρίσκεται στην Τουρκία. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια μπαταριών στον κόσμο, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2025. Η κοινοπραξία περιλαμβάνει τον τουρκικό όμιλο Koc Holding AS και τη νοτιοκορεατική SK Innovation Co. Η Ford είχε προαναγγείλει φιλόδοξα σχέδια για την κατασκευή 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2026. Ο πρόεδρος της Ford Europe, Stuart Rowley, δήλωσε ότι το έργο είναι «το πρώτο σε μια σειρά από σημαντικές ανακοινώσεις ηλεκτροκίνησης και επαγγελματικών οχημάτων που θα κάνει η εταιρεία φέτος».
Και καθώς ορισμένες εταιρείες σχεδιάζουν την επόμενη γενιά μπαταριών EV, άλλες εξετάζουν πώς να διαχειριστούν την πρώτη γενιά μπαταριών, η οποία σε λίγο θα θεωρείται ξεπερασμένη. Η εταιρεία Redwood Materials της Καλιφόρνια λέει ότι καθιερώνει το «πιο ολοκληρωμένο» πρόγραμμα ανακύκλωσης μπαταριών EV. Συγκεκριμένα με την υποστήριξη της Ford και της Volvo, η Redwood θα ανακυκλώνει μπαταρίες ιόντων λιθίου και νικελίου-υδριδίου (NiMH) στις εγκαταστάσεις της.
Στην ίδια λογική, η αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover ακολουθεί τις αρχές της κυκλικής οικονομίας αναζητώντας να δώσει στις μπαταρίες «μια δεύτερη ευκαιρία». Η Jaguar συνεργάζεται με την ενεργειακή εταιρεία Pramac για την ανάπτυξη μιας φορητής μονάδας αποθήκευσης ενέργειας με μηδενικές εκπομπές - ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών εκτός δικτύου (ESS) - με την ιδέα της χρήσης μεταχειρισμένων μπαταριών για την τροφοδοσία της. Η Pramac θα χρησιμοποιεί κυψέλες ιόντων λιθίου από μπαταρίες Jaguar I-PACE για την παροχή ενέργειας μηδενικών εκπομπών στο δίκτυο όταν υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα.
Εκτός από την ανάπτυξη νέων έργων μπαταριών, η Mercedes έχει δεσμευτεί να διαχειρίζεται τα απόβλητά της ώστε να αναλάβει ηγετική δράση στο στόχο για μηδενικές εκπομπές στον κλάδο. Αυτήν τη στιγμή κατασκευάζει ένα εργοστάσιο ανακύκλωσης μπαταριών EV στη Γερμανία, το οποίο αναμένει να λειτουργήσει έως το 2023.