Ηλεκτροκίνηση: Στην πρίζα και τα ιπτάμενα... πλεούμενα

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ηλεκτροκίνηση: Στην πρίζα και τα ιπτάμενα... πλεούμενα
polestar boat
Η  σουηδική εταιρεία Candela έχει προχωρήσει στην κατασκευή ιπτάμενων ηλεκτρικών ταχύπλοων τα οποία δεν προκαλούν κυματισμό ενώ παράλληλα μπορούν να μεταφέρουν αρκετούς επιβάτες.

Μετά από την κατασκευή μπαταριών για συμβατικά σκάφη, η αγορά προσανατολίζεται και σε πιο εξειδικευμένες λύσεις οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και να καλύψουν τις ιδιαίτερες ανάγκες περιοχών όπως είναι η Βενετία, η βυθιζόμενη πόλη, η οποία πλήττεται από τις κυματικές διαταραχές που προκαλεί η πλεύση σκαφών στην πόλη.

Η σουηδική εταιρεία Candela έχει προχωρήσει στην κατασκευή ιπτάμενων ηλεκτρικών ταχύπλοων τα οποία δεν προκαλούν κυματισμό ενώ παράλληλα μπορούν να μεταφέρουν αρκετούς επιβάτες εξυπηρετώντας την αυξημένη τουριστική κίνηση περιοχών όπως είναι η ιταλική πόλη. Στο πνεύμα αυτό, πρόσφατα, η επίσης σουηδική εταιρεία κατασκευής πολυτελών EV, Polestar θα παρέχει μπαταρίες και συστήματα φόρτισης στην εταιρεία ηλεκτρικών σκαφών Candela μετά την υπογραφή πολυετούς συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιρειών.

Σε μια δήλωση την Τρίτη, η Polestar είπε ότι η συμφωνία αντιπροσωπεύει την αρχή μιας «ευρύτερης συνεργασίας» μεταξύ της ίδιας και της Candela. Και οι δύο επιχειρήσεις, ανέφερε, «δεσμεύτηκαν να διερευνήσουν περαιτέρω ευκαιρίες για μελλοντική συνεργασία».

Στη δική της ανακοίνωση, η Candela — η οποία έχει γραφεία στη Στοκχόλμη και στο Sausalito της Καλιφόρνια — είπε ότι η συμφωνία θα της επιτρέψει να «εκμεταλλευτεί την προηγμένη τεχνολογία μπαταριών αυτοκινήτων και να αυξήσει την παραγωγή» των ηλεκτρικών σκαφών της.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2014 και χρησιμοποιεί υδροπτέρυγα, ένα κομμάτι κιτ που ανυψώνει το κύτος ενός σκάφους πάνω από την επιφάνεια του νερού όταν ταξιδεύει. Η επιχείρηση κάνει λόγο για μηδενικές εκπομπές C-8 και P-8 Voyager ως «πετά» πάνω από το νερό με 30 κόμβους ή περίπου 34,5 μίλια την ώρα. Προσθέτει ότι η τεχνολογία υδροπτέρυγων που διαθέτει μπορεί να μειώσει τη χρήση ενέργειας των μηχανοκίνητων σκαφών έως και 80%.

Σύμφωνα με δηλώσεις της διοίκησης, η συμφωνία με την Polestar αντικατοπτρίζει μια προσπάθεια να ξεπεραστούν τα εμπόδια που σχετίζονται με την ηλεκτροδότηση της ναυσιπλοΐας με πιο σημαντικό το απαγορευτικό υψηλό κόστος των μπαταριών για τα ηλεκτρικά σκάφη.

Πρόσθεσε ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών σκαφών, μέχρι σήμερα, τυπικά «βασίζονταν σε μικρότερους, μπουτίκ πωλητές θαλάσσιων μπαταριών. Η σπανιότητα και το υψηλό κόστος ανά μονάδα αυτών των πακέτων είναι δύο παράγοντες που εμπόδισαν τα ηλεκτρικά σκάφη να επιτύχουν ανάλογη ανάπτυξη με τα πλοία ICE».

Τέτοιες ενέργειες ανοίγουν περαιτέρω το δρόμο για την ανάπτυξη ηλεκτρικών σκαφών. «Για να κάνουμε τα ηλεκτρικά σκάφη mainstream, πρέπει να κατασκευάζουμε χιλιάδες σκάφη κάθε χρόνο», δήλωσε ο CEO της Candela, Gustav Hasselskog.

«Σε συνεργασία με την Polestar, είμαστε σε θέση να φέρουμε την κλίμακα παραγωγής και την παγκόσμιας κλάσης μηχανική από την αυτοκινητοβιομηχανία στον ναυτιλιακό τομέα», δήλωσε ο Hasselskog.

Οι θαλάσσιες μεταφορές δεν διαφέρουν από άλλους τύπους κινητικότητας, καθώς έχουν σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Προσπάθειες για την αντιμετώπιση αυτού γίνονται με διάφορους τρόπους από πολλές μεγάλες επιχειρήσεις.

Τον Ιούνιο, για παράδειγμα, η Brittany Ferries είπε ότι ένα πλοίο που θα μεταφέρει επιβάτες μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας τα επόμενα χρόνια θα είναι το μεγαλύτερο υβριδικό πλοίο που έχει κατασκευαστεί ποτέ.

Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία είπε ότι το πλοίο Saint-Malo θα μπαταρία που θα φθάνει τις 11,5 μεγαβατώρες. Αυτό, πρόσθεσε, είναι «περίπου διπλάσιο από αυτό που χρησιμοποιείται συνήθως για υβριδική πρόωση σε θαλάσσια σκάφη».

Η ιδέα πίσω από τα υβριδικά πλοία είναι ότι μπορούν να λειτουργούν με υγροποιημένο φυσικό αέριο και μπαταρία ή συνδυασμό των δύο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τα ηλεκτρικά πλοία φέρνουν τις μπαταρίες στα... όριά τους

Ηλεκτροκίνηση: Οι νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα μειώσουν σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα

Ηλεκτροκίνηση: Λιγότερη γραφειοκρατία για τις υποδομές ζητά η ελληνική αγορά

gazzetta
gazzetta reader insider insider