Βενζίνη: Φόβοι για μεγάλες ανατιμήσεις λόγω Ιράν

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Βενζίνη: Φόβοι για μεγάλες ανατιμήσεις λόγω Ιράν
Παράγοντας της αγοράς μιλώντας στο insider.gr αναφέρει ότι με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν αναμένεται κάποια σημαντική αύξηση στις τιμές των καυσίμων. Αλλά προσεχώς οι κίνδυνοι μπορεί να αυξηθούν.

Η κρίση στη Μέση Ανατολή και η ένταση μεταξύ ΗΠΑ-Ιράν μετά από τη δολοφονία του Σουλεϊμανί και την «αντεπίθεση» των Φρουρών της Επανάστασης εναντίων βάσεων που σταθμεύουν αμερικανικά στρατεύματα στο Ιράκ, είχαν άμεσο αντίκτυπο στην αγορά του πετρελαίου, με το μπρεντ να «φλερτάρει» με τα 70 δολάρια ενώ δεν λείπουν και οι φωνές που εκφράζουν έντονες ανησυχίες για μεγάλες ανατιμήσεις οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν το «μαύρο χρυσό» ακόμη και στα 100 δολάρια.

Μια τέτοια εξέλιξη σαφώς θα είχε άμεσο αντίκτυπο στις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί καθαρό εισαγωγέα καυσίμων. Παράγοντας της αγοράς μιλώντας στο insider.gr αναφέρει ότι με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν αναμένεται κάποια σημαντική αύξηση στις τιμές των καυσίμων. «Δεν υπάρχει ιδιαίτερη ανησυχία. Αν αυξηθεί το αργό, η αύξηση αυτή φαίνεται στα τιμολόγια κάθε μέρα και από λίγο μέσα στο τετραήμερο που ακολουθεί. Θα υπάρξει μια μικρή αύξηση της τάξεως των 1-3 λεπτών. Αυτό δεν είναι κάτι σημαντικό. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 65% της τελικής τιμής είναι φόροι. Και το 35% που απομένει περιλαμβάνει το κέρδος των πρατηριούχων, της εταιρείας εμπορίας και τα μεταφορικά. Επομένως, ακόμη και στα 75 δολάρια να έφθανε το βαρέλι, αυτό θα επηρέαζε πολύ λίγο την τιμή της αντλίας. Και ας μην ξεχνάμε ότι αν ανέβει η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου, αυτό μπορεί να απορροφήσει μια ενδεχόμενη μικρή αύξηση».

To πετρέλαιο στα 100 ευρώ;

Οι τιμές του πετρελαίου θα ανέλθουν στα ύψη εάν το Ιράν εγκαταλείψει πλήρως το Στενό του Ορμούζ, ανέφεραν οι ενεργειακοί αναλυτές στο CNBC την Τετάρτη. Οι αυξημένες γεωπολιτικές εντάσεις έχουν προκαλέσει φόβους για διεύρυνση της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή, καθώς οι συμμετέχοντες στην ενεργειακή αγορά ανησυχούν ολοένα και περισσότερο ότι το φαινόμενο αυτό θα μπορούσε σύντομα να διαταράξει την περιφερειακή προμήθεια αργού πετρελαίου.

Ο James Eginton, επενδυτικός αναλυτής της Tribeca Investment Partners, δήλωσε ότι η κίνηση του Ιράν για την πλήρη διακοπή των παραδόσεων αργού πετρελαίου στο Στενό του Ορμούζ θα στείλει τις τιμές του πετρελαίου στα ύψη.

«Αν μπλοκάρεις το Στενό του Ορμούζ, η τιμή θα μπορούσε να ανέλθει στα 100 δολάρια. Τις επόμενες μέρες, αν αρχίσουμε να βλέπουμε τους Ιρανούς να προσπαθούν να μπλοκάρουν το Στενό του Ορμούζ τότε θα πρέπει να ετοιμαστούμε για πολύ υψηλότερες τιμές πετρελαίου», εκτιμά.

Όσον αφορά στα σενάρια περί μεγάλων ανατιμήσεων, η ελληνική αγορά δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα καθώς θα πρέπει αναγκαστικά να βασιστεί σε υποθέσεις. «Πρέπει να γίνει κάτι πολύ τρομακτικό για να φθάσει το πετρέλαιο στα 100 δολάρια. Αν υπάρξουν αντίμετρα/αντεπιθέσεις ή αν χτυπήσουν μεγάλες πετρελαϊκές εγκαταστάσεις, σαφώς αυτό θα επηρέαζε σημαντικά την τιμή του πετρελαίου», αναφέρει η πηγή. «Όμως αν θυμάστε, ούτε με τις επιθέσεις κατά των εγκαταστάσεων της Saudi Aramco πριν από λίγους μήνες συνέβη αυτό. Οι τιμές όχι μόνο δεν σημείωσαν σημαντική άνοδο αλλά επανήλθαν και αρκετά σύντομα στα επίπεδα όπου βρίσκονταν πριν από χτύπημα», επισημαίνει η πηγή.

ΣΕΕΠΕ: Το μεγάλο πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένει η υψηλή φορολογία

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΕΠΕ, οι σημερινές λιανικές τιμές της βενζίνης κινούνται στο επίπεδο των τιμών του δεύτερου τριμήνου του 2019 παρά το γεγονός ότι από τις αρχές του έτους, οι τιμές αυξήθηκαν εξαιτίας της αύξησης του ποσοστού βιοαιθανόλης που αναμειγνύεται υποχρεωτικά - βάσει Κοινοτικής Οδηγίας για τα βιοκαύσιμα και την ενεργειακή εξοικονόμηση- στη βενζίνη. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου 2020 έχει τριπλασιαστεί η υποχρεωτική πρόσμιξη από 1% στο 3,3% βιοαιθανόλης στις βενζίνες. «Το μεγάλο πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένει η υψηλή φορολογία. Ο Έλληνας καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει ότι για κάθε 10 ευρώ που καταβάλλει για βενζίνη τα 6,5 ευρώ (δηλαδή το 65%) είναι φόροι και δασμοί ενώ μόνο τα 0,6 Euro (το 6%) αντιστοιχεί συνολικά στο μικτό περιθώριο των Εταιριών Εμπορίας, των πρατηριούχων και της εφοδιαστικής αλυσίδας», αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider