Όφελος ακόμα και 50% μπορεί να φέρει στις τσέπες των καταναλωτών η σωστή επιλογή προσφορών που «κρύβονται» καθημερινά στα ράφια των σουπερμάρκετ σε μια σειρά προϊόντων όπως τρόφιμα, απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής.
Το «κυνήγι» των καταναλωτών έχει αναγκάσει ακόμα και τις εταιρείες που τα προηγούμενα χρόνια περιελάμβαναν στις προωθητικές τους ενέργειες την παροχή ενός δώρου με την αγορά ενός προϊόντος (π.χ. είδη οικιακής χρήσης, λευκά είδη, κ.λπ.), σήμερα να προτιμούν να προσφέρουν τα προϊόντα τους «1+1» ή «2+1», ή εκπτωτικά κουπόνια ή επιπλέον δωρεάν ποσότητα προϊόντος.
Έτσι με τη σωστή επιλογή αγορών, ο καταναλωτής μπορεί να καταφέρει να μειώσει το ετήσιο κόστος για την αγορά ζυμαρικών και γιαουρτιών κατά 1/3 και να πληρώσει έως και 50% λιγότερα χρήματα για να αγοράσει σαμπουάν και αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες ή απορρυπαντικά επιλέγοντας τις συσκευασίες «1+1 δώρο».
Η τάση, η οποία άρχισε πριν από μερικά χρόνια ως πολιτική προώθησης νέων προϊόντων από τις βιομηχανίες, αποτελεί πλέον τακτική σε μεγάλο αριθμό ειδών, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν έτσι να ανακόψουν τη μείωση των πωλήσεων που τις πλήττει το τελευταίο διάστημα λόγω της οικονομικής κρίσης και οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους να περιορίσουν το κόστος του εβδομαδιαίου καλαθιού τους στο σουπερμάρκετ.
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι εννέα στους 10 καταναλωτές ωφελούνται από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ ενώ κατά μέσο όρο εξοικονομούν το 11% της δαπάνης σε είδη παντοπωλείου. Μάλιστα πρόσφατη μελέτη του ΙΕΛΚΑ έδειξε ότι η συνολική αξία των αγορών προϊόντων με κάθε είδους προσφοράς στα σουπερμάρκετ αντιστοιχούν σε μέσο όφελος 300 ευρώ ανά νοικοκυριό το χρόνο, αντιπροσωπεύοντας το 42% των προϊόντων στο καλάθι του σούπερ μάρκετ. Μάλιστα το όφελος αυτό αυξήθηκε από 15 ευρώ το 2010 το μήνα στα 25 ευρώ το 2015.
Η οικονομική κρίση αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες που οι προσφορές έχουν πλέον την τιμητική τους στο καλάθι των Ελλήνων καταναλωτών. Όπως λένε στελέχη του λιανεμπορίου, «είναι σημαντικό για τους καταναλωτές που πλέον κάνουν περικοπές ακόμα και σε βασικά είδη και δεν προχωρούν σε αγορές πέραν της λίστας με τα απαραίτητα, να μπορούν να αγοράζουν στην τιμή του ενός δύο προϊόντα και μάλιστα επώνυμα».
Σύμφωνα με έρευνες αγοράς οι μεγαλύτερες εξοικονομήσεις εμφανίζονται στον κλάδο των απορρυπαντικών και των ειδών υγιεινής και κυμαίνονται μεταξύ του 25%-30% αλλά και στα ξηρά τρόφιμα (μακαρόνια, αλεύρι, καφές κτλ) μεταξύ του 15% και 20%.