Εφορία: Έρχεται ο «Μεγάλος Αδερφός» για 4 εκατ. οφειλέτες

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Εφορία: Έρχεται ο «Μεγάλος Αδερφός» για 4 εκατ. οφειλέτες
Στα μέσα Οκτωβρίου ενεργοποιείται το «EISPRAXIS» για την αυτόματη είσπραξη χρεών. 1.100 ελεγκτές θα παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο το προφίλ κάθε οφειλέτη.

Με τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την Εφορία να υπερβαίνουν τα 112 δισ. ευρώ, η ΑΑΔΕ ενεργοποιεί στα μέσα Οκτωβρίου το νέο ηλεκτρονικό «όπλο», το Eispraxis το οποίο θα «σκανάρει» το οικονομικό προφίλ κάθε οφειλέτη και θα επιτρέπει την αυτόματη είσπραξη των χρεών και την άμεση λήψη αναγκαστικών μέτρων. Ήδη, το νέο σύστημα λειτουργεί πιλοτικά στα Εισπρακτικά Κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των περίπου 1.100 υπάλληλων θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία σε όλες τις ΔΟΥ.

Μέσω του Eispraxis, ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο το «προφίλ» κάθε οφειλέτη, θα «βλέπει» την περιουσιακή του κατάσταση και θα αντλεί πληροφορίες για τα εισοδήματα και τα περιουσιακά στοιχεία του από όλα τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, το Taxis, το Taxisnet, το ICISnet, το Elenxis, καθώς και από τρίτους (Κτηματολόγιο, πιστωτικά ιδρύματα, συμβολαιογράφους, Χρηματιστήριο, Εργάνη, ΓΕΜΗ κ.ά.). Για κάθε οφειλή θα υπάρχει ξεχωριστός ηλεκτρονικός φάκελος, ο οποίος θα ενημερώνεται για τις ενέργειες και τα μέτρα που έχουν ληφθεί.

Με βάση τα στοιχεία αυτά θα αξιολογείται η οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη για την αποπληρωμή του χρέους και θα ειδοποιείται με ηλεκτρονικά μηνύματα για την τακτοποίηση της εκκρεμότητας. Οι αποστολές θα γίνονται μαζικά και αυτοματοποιημένα κάθε φορά που λήγει κάποια προθεσμία πληρωμής φόρου. Εάν δεν υπάρξει κάποια κίνηση από τον υπόχρεο μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, τότε το σύστημα θα ενεργοποιεί τη διαδικασία ηλεκτρονικής αποστολής κατασχετηρίου σε όλες τις τράπεζες για τη δέσμευση και την κατάσχεση του ποσού της οφειλής από τα υπόλοιπα των τραπεζικών λογαριασμών του οφειλέτη.

Στα βασικά χαρακτηριστικά του νέου συστήματος περιλαμβάνονται:

- Άμεση παροχή κεντρικής πληροφορίας σε επίπεδο οφειλής (προφίλ οφειλέτη), συνδυάζοντας τις πληροφορίες από ηλεκτρονικές εφαρμογές και υποσυστήματα όπως εισόδημα, περιουσιολόγιο, καταστάσεις πελατών/προμηθευτών, Σύστημα αυτοματοποιημένης επεξεργασίας, Σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών με κράτη-μέλη της ΕΕ και πληροφορίες από τρίτους (όπως Κτηματολόγιο ΑΕ, ΓΕΜΗ, ΣΑΤ κ.λπ.).

- Αυτοματοποίηση διαδικασιών πίστωσης, συμψηφισμού και συστήματος ρυθμίσεων.

- Άμεση αυτοματοποίηση διαδικασιών με στόχο ένα πλήρες και ενιαίο μοντέλο διαχείρισης οφειλών.

- Εισαγωγή νέων μεθόδων και τεχνολογιών στο πλαίσιο της αναγκαστικής είσπραξης.

- Εφαρμογή διαχείρισης και παρακολούθησης ταυτότητας οφειλέτη και οφειλών.

- Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης συμψηφισμών.

- Εφαρμογή αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων.

- Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης λήψης μέτρων είσπραξης.

- Εφαρμογή ενημέρωσης των φορολογούμενων για θέματα οφειλών. Ένα νέο αυτοματοποιημένο σύστημα θα ενημερώνει τους φορολογούμενους για τις βεβαιωμένες οφειλές τους, την τήρηση των ρυθμίσεων τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στο ίδιο «τραπέζι» Γερμανία με την ομάδα των 4 χωρών για το πλαφόν στο αέριο – Πώς προσέρχεται η Ελλάδα

Συνάντηση Γεωργιάδη με φορείς της αγοράς: Στο επίκεντρο η μείωση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων

Την Πέμπτη ανοίγει τις πύλες του το πρώτο κατάστημα Pepco στην Ελλάδα - Το πλάνο επέκτασης

gazzetta
gazzetta reader insider insider