Οι 5 άξονες εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας - Τα «αγκάθια» για τους εργοδότες

Αγγελική Μαρίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι 5 άξονες εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας - Τα «αγκάθια» για τους εργοδότες
Το ποσοστό εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ - μάρκετ είναι 94,74 %

Ολοκληρώνεται η γενικευμένη απογραφή των εργαζόμενων στο σύνολο των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, προκειμένου να ξεκινήσει η δεύτερη φάση εφαρμογής της Ψηφιακής κάρτας εργασίας στους κλάδους των ασφαλιστικών εταιρειών, των εταιρειών security, των ΔΕΚΟ, της βιομηχανίας, με την εστίαση και τον τουρισμό να ακολουθούν.

Το σύνθετο έργο της προετοιμασίας και υποστήριξης των επιχειρήσεων όλης της χώρας για την Ψηφιακή Κάρτα εργασίας και το Ψηφιακό Ωράριο έχει προκαλέσει «πονοκέφαλο» στο σύνολο των επιχειρήσεων αλλά και στα λογιστήρια που καλούνται να σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος εφαρμογής του νέου πλαισίου.

Μάλιστα τη χθεσινή ημερίδα της Epsilon Net (που εξυπηρετεί συστήματα HR, Μισθοδοσίας και Ωρομέτρησης), παρακολούθησαν περισσότερα από 2.000 στελέχη επιχειρήσεων και λογιστές.

Όπως ανέφερε ο Σύμβουλος Εργασιακών Θεμάτων και Εμπορικός Διευθυντής του Ομίλου, Βασίλης Πρασσάς, οι αλλαγές μεταξύ του παλαιού και νέου καθεστώτος είναι κωδικοποιημένες ως εξής:

1. Ψηφιακό ωράριο: Η καταγραφή του ωραρίου θα γίνεται σε πλήρως ψηφιακή μορφή και αντικαθίσταται η δήλωση του ωραρίου εργασίας στο Εργάνη που γίνεται σήμερα με μορφή κειμένου ή επισυναπτόμενων αρχείων κάτι που υποχρεώνει τον λογιστή σε εκ του μηδενός διαμόρφωση του ψηφιακού ωραρίου.

2. Ψηφιακή Κάρτα: Κάθε είσοδος και έξοδος του εργαζόμενου από την εργασία θα καταγράφεται με ψηφιακό τρόπο ενώ θα υπάρχει άμεση σύνδεση,
έλεγχος και κριτήρια διασταύρωσης δηλωθέντων με πραγματοποιηθείσες ώρες εργασίας. Κάθε είδους απόκλιση (μικρή η μεγάλη) από το δηλωθέν
ωράριο θα πρέπει να ελέγχεται και να τεκμηριώνεται.

3. Άδειες – απουσίες: Ο εργοδότης θα υποχρεούται σε ακριβή καταγραφή κάθε είδους άδειας - ασθένειας - απουσίας η οποία θα πρέπει να υποβάλλεται ηλεκτρονικά από τον λογιστή εντός του 1ου 10ημέρου του επόμενου μήνα.

4. Υπερεργασία – Υπερωρία: Η υπερεργασία και η υπερωρία θα καταγράφονται βάσει «χτυπημάτων» ενώ η μη ύπαρξη χτυπήματος κατά τον έλεγχο θα επιφέρει κυρώσεις.

5. Υπολογισμός Μισθοδοσίας: O υπολογισμός μισθοδοσίας θα πρέπει να συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό με τα αποτελέσματα σημάνσεων/χτυπημάτων κάτι το οποίο πολλαπλασιάζει τον χρόνο ελέγχου των δεδομένων.

«Λόγω της μεγάλης αύξησης στον όγκο εργασίας των λογιστικών γραφείων τα τελευταία χρόνια, ένεκα των συνεχών αλλαγών στη νομοθεσία από το ψηφιακό μετασχηματισμό της εργατικής και φορολογικής διοίκησης, είναι λογικό επιχειρήσεις και λογιστές να δείχνουν προτίμηση σε καινοτόμες «έξυπνες» λύσεις που με ταχύτητα και ασφάλεια να διασφαλίζουν την ορθή εφαρμογή του νέου πλαισίου για το Ψηφιακό Ωράριο και τη Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Σε αυτή την κατεύθυνση, η κορυφαία λύση για τη Ψηφιακή Κάρτα στην ελληνική αγορά είναι το Epsilon Smart Ergani, του Ομίλου Epsilon Net που συνδέει online εργαζόμενο, εργοδότη και λογιστή» δήλωσε ο κ. Πρασσάς.

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της περιόδου Ιουλίου - Σεπτεμβρίου, το ποσοστό εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας (δηλαδή το ποσοστό των εργαζομένων στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ - μάρκετ που χρησιμοποιούν την Κάρτα) είναι 94,74 %.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Από 1η Νοεμβρίου ξεκινά η απογραφή όλων των εργαζόμενων - Έρχονται πρόστιμα

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Το 85% των επιχειρήσεων επέλεξαν τις εφαρμογές της Epsilon HR

gazzetta
gazzetta reader insider insider