Εξπρές διακοπή εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις - Έρχεται νέα ψηφιακή πλατφόρμα από την ΑΑΔΕ

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Εξπρές διακοπή εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις - Έρχεται νέα ψηφιακή πλατφόρμα από την ΑΑΔΕ
Λιγότερη ταλαιπωρία και γραφειοκρατία.  Οι δηλώσεις θα ελέγχονται μέσω αυτοματοποιημένου συστήματος  ενώ εξετάζεται και η μείωση του αριθμού των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

Τέλος η ταλαιπωρία και οι καθυστερήσεις στην εφορία για τους φορολογούμενους που προχωρούν σε διακοπή της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Μέχρι τα τέλη Ιουνίου, η ΑΑΔΕ αναμένεται να ενεργοποιήσει μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας επαγγελματίες και επιχειρήσεις θα υποβάλλουν τις δηλώσεις διακοπής εργασιών, οι οποίες θα ελέγχονται αυτόματα σε χρόνο εξπρές, ενώ παράλληλα εξετάζεται να περιοριστεί ο αριθμός των απαιτούμενων δικαιολογητικών για τους υπόχρεους.

Οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις που θέλουν να κλείσουν την επιχείρησή τους ή να σταματήσουν την επαγγελματική δραστηριότητα θα υποβάλλουν την δήλωση στη νέα πλατφόρμα και αυτόματα το σύστημα θα ελέγχει εάν πληρούν τις προϋποθέσεις που προβλέπει ο νόμος και αν έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Σε περίπτωση που η δήλωση στην πλατφόρμα υποβληθεί εμπρόθεσμα, δηλαδή εντός 30 ημερών από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης εργασιών, ο έλεγχος θα ολοκληρώνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς ταλαιπωρία για την επιχείρηση ή τον επαγγελματία.

Για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις διακοπής εργασιών θα διενεργείται ηλεκτρονικός έλεγχος για να διαπιστωθεί εάν η ημερομηνία διακοπής εργασιών που έχει αναγράψει ο φορολογούμενος είναι η πραγματική, ενώ το σύστημα θα «τρέχει» διασταυρώσεις στοιχείων προκειμένου να εντοπίσει:

- Τυχόν συναλλαγές που έγιναν μετά την ημερομηνία που έχει δηλώσει ο επαγγελματίας ως ημερομηνία διακοπής εργασιών.

- Εάν έχουν δημιουργηθεί νέες φορολογικές υποχρεώσεις

- Εάν έχουν μεταβιβαστεί τα περιουσιακά στοιχεία.

Με την ολοκλήρωση του ελέγχου και εφόσον διαπιστωθεί ότι έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις το σύστημα θα ανάβει το «πράσινο φως» για την οριστική παύση εργασιών. Ωστόσο, όπως επισημαίνει αρμόδιος παράγοντας, με τη νέα ψηφιακή διαδικασία δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι από την εφορία. Με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου θα προκύπτει ένα δείγμα υποθέσεων που πρέπει να ελεγχθούν για να διαπιστωθεί εάν η διαδικασία και τα δηλωθέντα στοιχεία από τις επιχειρήσεις ήταν σωστά.

Σημειώνεται ότι με το σημερινό καθεστώς η διαδικασία ξεκινά ηλεκτρονικά με την υποβολή της αίτησης του επαγγελματία ή της επιχείρησης στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ αλλά στη συνέχεια την αναλαμβάνει ελεγκτής προκειμένου να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι όροι ενώ τα δικαιολογητικά που απαιτούνται αποστέλλονται με την υποβολή της αίτησης δήλωσης, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία το πρώτο πεντάμηνο του έτους, 8.669 επιχειρήσεις αποφάσισαν να «κατεβάσουν οριστικά ρολά» με τις 1.067 από αυτές να προχωρούν σε αναστολή δραστηριότητας μέσα στον Μάιο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αντίστροφη μέτρηση για το νέο επίδομα ανεργίας - Από πότε θα εφαρμοστεί και ποιους θα ευνοεί

Απογείωση μέσω Καφηρέα - Ο ΣΕΒ στην ψηφιακή εποχή - Το σερί της ΤΙΤΑΝ και οι αναλυτές

Εταιρείες Διαχείρισης: Ένας πλειστηριασμός για κάθε 20 επιτυχημένες ρυθμίσεις – Τι πρέπει να κάνουν οι οφειλέτες

gazzetta
gazzetta reader insider insider