Στην ανερχόμενη και άκρως δυναμική αγορά των delivery apps και των ταχυμεταφορών, η οποία έχει εκτοξευτεί ενόψει και της πανδημίας, επενδύει η Lamda Development μέσω της stoferno.gr.
Συγκεκριμένα ο Όμιλος της Lamda έχει επενδύσει 300.000 ευρώ στην νεοφυή επιχείρηση, η οποία έκανε τα παρθενικά της βήματα τον Φεβρουάριο του 2019 και μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στην διανομή εντός λεκανοπεδίου Αττικής. Όπως προκύπτει από σχετική καταχώρηση στο γενικό εμπορικό μητρώο (ΓΕΜΗ) η Lamda Development συμμετείχε στην αύξηση εταιρικού κεφαλαίου της Stoferno IKE που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2021, αναλαμβάνοντας επτά χιλιάδες πεντακόσια (7.500) νέα εταιρικά μερίδια, ήτοι το 27,27% του συνόλου των εταιρικών μεριδίων.
Ποια είναι η Stoferno.gr
Η Stoferno.gr, με ιδρυτές τον Δημήτρη Λυκούρη (CEO), Νίκο Κουσαθανά (CTO) και Γιώργο Μούλτο (CFO), δραστηριοποιείται στον τομέα του delivery σε δύο άξονες. Aποτελεί αφενός ένα marketplace τοπικών καταστημάτων εξυπηρετώντας τους καταναλωτές και δίνοντας τη δυνατότητα στα τοπικά καταστήματα να αναπτύξουν το δικό τους eshop εντός της αναλαμβάνοντας το delivery των προϊόντων τους. Αφετέρου προσφέρει μια ολιστική λύση Delivery as a Service, παρέχοντας υπηρεσίες άμεσων ταχυμεταφορών/courier εντός της πόλης, για last-mile αυθημερόν διανομές, με παραδόσεις ακόμα και εντός δύο ωρών.
Όπως εξηγεί ο κ. Λυκούρης, μιλώντας στο insider.gr αυτή η B2B υπηρεσία η οποία περιλαμβάνει άμεση και τοπική μεταφορά δεμάτων είναι και ο βασικός τομέας που επικεντρώνεται η ανάπτυξη της Stoferno το τελευταίο διάστημα. Είναι άλλωστε κι ένας τομέας όπου ο ανταγωνισμός αυξάνει εκθετικά από όταν ξέσπασε η πανδημία μέχρι και σήμερα. «Μπορεί το τελευταίο διάστημα να αυξάνει ο ανταγωνισμός αλλά την ίδια στιγμή υπάρχει μεγάλο περιθώριο στις last-mile παραδόσεις στην Eλλάδα και κατ' επέκταση υπάρχει τρόπος να δραστηριοποιηθούν πολλοί με πολλούς τρόπους, αν σκεφτεί κανείς παραδείγματα του εξωτερικού όπου αντίστοιχα μοντέλα υπάρχουν εδώ και χρόνια» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Στόχος της Stoferno μετά και την εύρεση του στρατηγικού επενδυτή παραμένει εξέλιξη του προϊόντος και η περαιτέρω ανάπτυξή της, τόσο μέσα από την διεύρυνση του πελατολογίου και την βελτίωση του software όσο κι από την αύξηση του στόλου διανομέων, όπως σημειώνει ο κ. Λυκούρης. Το επόμενο βήμα βέβαια, περιλαμβάνει και την γεωγραφική επέκταση των υπηρεσιών και σε άλλες μεγαλουπόλεις της Ελλάδας. Να σημειωθεί ότι η stoferno.gr διατηρεί σήμερα στόλο 30 περίπου διανομέων, ο καθένας εκ των οποίων χρησιμοποιεί το δικό του μέσο μεταφοράς (μηχανάκι, ποδήλατο, αυτοκίνητο κλπ) και εξυπηρετεί παραδόσεις εντός του λεκανοπεδίου της Αττικής σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η εταιρεία προσανατολίζεται στην point to point παράδοση δεμάτων εντός της ίδιας ημέρας μικρού, κατά κύριο λόγο, όγκου δεμάτων ενώ αναλαμβάνει και παραδόσεις για την επόμενη ημέρα, γεγονός που δεν απαιτεί μεγάλες εγκαταστάσεις για αποθήκευση των προϊόντων. Ωστόσο σήμερα διατηρεί μια αποθήκη για το σκοπό αυτό, που στεγάζεται στη Μεταμόρφωση.
Το μοντέλο που ακολουθεί για τις last mile παραδόσεις σύμφωνα με τον ιδρυτή της, αποτελεί και το διαφοροποιητικό στοιχείο της Stoferno στο εν λόγω κλάδο. «Συνεργαζόμαστε με πελάτες, τους προσφέρουμε εργαλείο live tracking, εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης εντός δύο ωρών και ποιότητα στην υπηρεσία» σημειώνει ο κ. Λυκούρης. Όπως εξηγεί, οι διανομείς που επιλέγονται περνούν από εκπαίδευση για να πληρούν συγκεκριμένα στάνταρ. Την εκπαίδευση μάλιστα αναλαμβάνει και ο ίδιος, δεδομένου ότι όλα τα ιδρυτικά στελέχη της Stoferno στο ξεκίνημά της εταιρείας πραγματοποιούσαν παραδόσεις. Με τον τρόπο αυτό κατάφεραν να κατανοήσουν τις ανάγκες της αγοράς και τα προβλήματα που προκύπτουν από «πρώτο χέρι» για να δομήσουν σωστά το προϊόν.
Η προσωπική εμπειρία συνέβαλε μάλιστα στο να κατανοήσουν και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει καθημερινά ένας διανομέας και πλέον προσφέρουν από τις καλύτερες συνθήκες εργασίας στην αγορά. «Στόχος είναι ο διανομέας που έρχεται να δουλέψει σε εμάς να είναι ευχαριστημένος για να το κάνει με μεράκι για να είναι έτσι και πιο αποδοτικός. Και μέχρι στιγμής σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι διανομείς μας τα έχουμε καταφέρει».
Να σημειωθεί ότι η ιδέα, που γεννήθηκε από προσωπική ανάγκη των ιδρυτών, εκκολάφθηκε στο egg – enter, grow, go της Eurobank και εν συνεχεία συμμετείχε σε διάφορα προγράμματα για νεοφυείς επιχειρήσεις όπως το Reload Greece Challenge 2019 και το Visa Innovation Program. Το ξεκίνημα έγινε με ένα μικρό αρχικό κεφάλαιο από τους ίδιους του ιδρυτές, στόχος των οποίων ήταν να βάλουν για αρχή τον πελάτη στη «θέση» του επενδυτή, χτίζοντας ένα αποτελεσματικό προϊόν.
Με την αύξηση της ζήτησης βέβαια, η οποία παρατηρήθηκε προ πανδημίας και εκτοξεύτηκε λόγω της ιδιάζουσας υγειονομικής συνθήκης, ξεκίνησε και η αναζήτηση των επενδυτών. «Η εταιρεία ήταν εδώ και καιρό σε αναζήτηση επενδυτών, ειδικά μετά και την καραντίνα που πενταπλασιάστηκε η ζήτηση, όπως διευκρινίζει ο κ. Λυκούρης. Ωστόσο η αναζήτηση επικεντρωνόταν σε έναν στρατηγικό εταίρο που πέρα από τα χρήματα θα αγκάλιαζε την όλη προσπάθεια με στόχο να την εξελίξει, συμπληρώνει. «Η χημεία μας ήταν εξ αρχής εξαιρετική με την Lamda Development, γεγονός που θεωρώ ότι συνέβαλε εκατέρωθεν στην εν λόγω απόφαση» καταλήγει.