Στην περαιτέρω ανάπτυξη της πρωτοβουλίας του Elevate Greece, με απώτερο στόχο την ισχυροποίηση του εγχώριου οικοσυστήματος καινοτομίας προχωρά το υπουργείο Ανάπτυξης, τρία χρόνια, περίπου, μετά τη δημιουργία του πρώτου εθνικού Μητρώου νεοφυών επιχειρήσεων μέσω του οποίου προωθήθηκε η χαρτογράφησή του. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας αναζητά τεχνικό σύμβουλο για να καταρτίσει το μελλοντικό σχέδιο ανάπτυξης του Ελληνικού Οικοσυστήματος Καινοτομίας αλλά και της σχετικής πλατφόρμας.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας του ΥΠΑΝ, οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς καλούνται να υποβάλουν προσφορά για τη σύναψη σύμβασης «Παροχής υπηρεσιών για τον προσδιορισμό λειτουργικών απαιτήσεων, τεχνικών προδιαγραφών και κριτηρίων στο πλαίσιο του έργου με τίτλο «Μελέτη και μελλοντικό σχέδιο ανάπτυξης για το Ελληνικό Οικοσύστημα καινοτομίας - Προώθηση και διεθνής προβολή του Εθνικού Μητρώου Νεοφυών Επιχειρήσεων & του ευρύτερου Οικοσυστήματος Καινοτομίας».
Η εταιρεία που θα επιλεγεί θα αναλάβει να παρέχει εξειδικευμένες τεχνικές συμβουλευτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης οι οποίες θα εστιάζονται σε τρεις τομείς. Αρχικά στην καταγραφή, ανάλυση και αξιολόγηση των λειτουργικών απαιτήσεων για τη δημιουργία της πλατφόρμας «Elevate Greece». Στόχος σε αυτή την περίπτωση είναι να καλύψει ολόκληρο το «οικοσύστημα» Έρευνας και Καινοτομίας. Στην συνέχεια θα αναλύσει τις τεχνικές προδιαγραφές και τα κριτήρια αξιολόγησης ενός διαγωνισμού που θα στοχεύει στην ανάπτυξη μιας νέας πλατφόρμας (Πληροφοριακό Σύστημα) για το οικοσύστημα καινοτομίας ενώ θα αναλάβει και την υποστήριξη της αναθέτουσας αρχής κατά το στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας του Έργου, σε τεχνικά θέματα που ενδεχομένως θα προκύψουν από την πλευρά των συμμετεχόντων, όπως διευκρινιστικά ερωτήματα.
Η νέα Διαδικτυακή εφαρμογή για το Elevate Greece
Με την κατακύρωση του διαγωνισμού, θα δημιουργηθεί μια διαδικτυακή εφαρμογή για το Εθνικό Μητρώο Νεοφυών επιχειρήσεων η οποία θα επιτελεί τρεις βασικές λειτουργίες:
i) θα είναι πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων προς αξιολόγηση όπως σήμερα
ii) θα παρέχει πληροφόρηση για οικοσύστημα startups και φορέων πέριξ αυτού (τετραπλή έλικα)
iii) καθώς και γενικότερη πληροφόρηση προς το οικοσύστημα μέσω χρηστικών πληροφοριών και ειδήσεων.
Η νέα πλατφόρμα θα πρέπει να υποστηρίζει τη χρήση διαφορετικών ρόλων χρηστών (Διαχειριστής Συστήματος, Αξιολογητής, Εκπρόσωπος Επιχείρησης, Εκπρόσωπος Υποβολής κ.ό.κ.), να είναι δίγλωσση και να επιτελεί τις παρακάτω λειτουργίες:
- να υποστηρίζει τη διαδικασία υποβολής αίτησης με on-line διασύνδεση με ΑΑΔΕ μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας ΥΠ ΨΗΦ.ΔΙΑΚ. καθώς και με ΕΡΓΑΝΗ
- να υποστηρίζει τη διαδικασία εισφοράς κεφαλαίων από Angel Investors προς νεοφυή/είς επιχείρηση/εις με on-line διασύνδεση με ΑΑΔΕ
- να υποστηρίζει την παρακολούθησης της εξέλιξης των εγγεγραμμένων επιχειρήσεων, των Angel Investors με on-line διασύνδεση με την ΑΑΔΕ, το ΓΕΜΗ και το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.
- να υποστηρίζει τη διαδικασία αξιολόγηση με τυχαία κλήρωση σε αξιολογητές οι οποίοι έχουν οριστεί και πιστοποιηθεί με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Έρευνας και Καινοτομίας.
- να παρακολουθεί την απόδοση των αξιολογητών και την έκδοση αριθμού αξιολογήσεων για να προκύπτουν οι αμοιβές τους κατ’ έτος
- να δίνει την δυνατότητα στις εγγεγραμμένες νεοφυείς επιχειρήσεις να δημιουργήσουν τα δεδομένα του οποίου θα μπορούν να επικαιροποιούν.
Επιπλέον η νέα πλατφόρμα θα διαθέτει Chatbot για βασικές ερωτήσεις, θα υποστηρίζει newsletter ώστε να προωθείται η ενημέρωση γύρω από το οικοσύστημα και θα υποστηρίζει την αποστολή μαζικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων, την εξαγωγή δεδομένων σε αρχεία CSV.
Μάλιστα προβλέπεται να υπάρχει διασύνδεση με διεθνείς πλατφόρμες, κατόπιν συμφωνίας π.χ. με την Dealroom.co ενώ θα υπάρχει και ειδικό πεδίο για τα «success stories» της αγοράς, δηλαδή για επιχειρήσεις που εξαγοράζονται (exit) ή συγχωνεύονται με άλλες, ή /και θα διαγράφονται λόγω συμπλήρωσης οκταετούς λειτουργίας από την έναρξη λειτουργίας τους.
Επίσης υπάρχει πρόβλεψη υπηρεσιών Συντήρησης / αναβάθμισης πλατφόρμας για 7 έτη, πρόβλεψη για τηλεφωνικό Helpdesk outsourcing για 7 έτη που συνδέεται με ticketing σύστημα υποβολής αιτήματος για ενδιαφερόμενους που δεν καλύπτονται από chatbot ή τηλέφωνο και φυσικά πρόβλεψη για απόλυτη προστασία από τυχόν κυβερνοεπιθέσεις λόγω ανάρτησης δεδομένων των επιχειρήσεων και διασύνδεσης με ΑΑΔΕ, ΓΕΜΗ, ΕΡΓΑΝΗ και πλήρους συμμόρφωσης με το GDPR.
Να θυμίσουμε ότι από την αρχή του χρόνου το Elevate Greece έχει περάσει σε μια νέα, σημαντική φάση, καθώς μετεξελίχθηκε και αναβαθμίστηκε από μια σχετικά απλή -πλην αναγκαία- πλατφόρμα καταγραφής, σε Ανώνυμη Εταιρία του Δημοσίου, με στόχο την οργάνωση και διεύρυνση του οικοσυστήματος καινοτομίας στην Ελλάδα. Έχοντας μεταφέρει την έδρα του στην Θερμοκοιτίδα του ΕΒΕΑ και με νέο Διοικητικό Συμβούλιο με επικεφαλής τον Μιχάλη Δρίτσα, έχει ήδη ξεκινήσει να στελεχώνεται και να οργανώνει την λειτουργία του ώστε να διευρύνει το αποτύπωμά του τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.