Accor: Μειωμένος κατά 63,7% ο κύκλος εργασιών το γ' τρίμηνο του 2020 

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Accor: Μειωμένος κατά 63,7% ο κύκλος εργασιών το γ' τρίμηνο του 2020 
Στα 329 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών για το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Πτώση της τάξης του 68,7% κατέγραψαν τα έσοδα του Ομίλου της Accor κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020 ανερχόμενα στα 329 εκατ. ευρώ, εξαιτίας των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης.

Ωστόσο τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) ανέβηκαν σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο παρουσιάζονται πτώση της τάξης του 62,8% σε σχέση με πέρυσι από το μείωση 88,2% που παρουσίασαν κατά το δεύτερο τρίμηνο. Η βελτίωση κατά τη θερινή περίοδο μάλιστα ήταν εμφανής σε όλες τις περιοχές που δραστηριοποιείται η εταιρεία με λίγο καλύτερες επιδόσεις στην περιοχή της Ευρώπης. Ωστόσο, η μείωση των leisure πελατών σε συνδυασμό με την εισαγωγή νέων περιορισμών μετά το τέλος Αυγούστου περιόρισε την ανάκαμψη τον Σεπτέμβριο.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Accor άνοιξε 57 ξενοδοχεία -ή 7.800 δωμάτια- κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, αριθμός ενθαρρυντικός, σε αντιστοιχία με αυτόν του πρώτου τριμήνου (58 ξενοδοχεία και 8.000 δωμάτια). Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2020, ο Όμιλος λειτουργούσε 750.135 δωμάτια (5.121 ξενοδοχεία) με 208.000 δωμάτια (1.192 ξενοδοχεία) στο pipeline, το 75% των οποίων σε αναδυόμενες αγορές. Μάλιστα, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου 2020, λειτουργούσε το 90% των ξενοδοχείων του Ομίλου δηλαδή περισσότερες από 4.600 μονάδες.

Ειδικότερα τα έσοδα του Ομίλου κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020 ανήλθαν στα €329 εκατ., μειωμένα κατά 63,7% Like-for-like, δηλαδή με σταθερά δεδομένα ενοποίησης και συναλλαγματικών ισοτιμιών (LFL) και κατά 68,7% σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2019.

Οι αλλαγές στο πεδίο ενοποίησης (εξαγορές και πωλήσεις) είχαν αρνητικό αντίκτυπο ύψους €36 εκατ., κυρίως λόγω της διάθεσης των μισθωμένων ξενοδοχείων Mövenpick. Παράλληλα οι συναλλαγματικές διαφορές επέδρασαν αρνητικά κατά €16 εκατ., κυρίως λίγο του δολαρίου ΗΠΑ (-4,5%) και του Ρεάλ Βραζιλίας (-29,7%).

Τα έσοδα από τον τομέα ΗotelServices, ο οποίος περιλαμβάνει αμοιβές από Management & Franchise (M&F) καθώς και από Υπηρεσίες προς Ιδιοκτήτες (Services to Owners), κατέγραψε έσοδα €224 εκατ., μειωμένα κατά 69,0% σε like-for-like επίπεδο. Αιτία αυτού ήταν κυρίως η επιδείνωση του εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) που παρατηρήθηκε εξαιτίας της επιδημίας του κορονοϊού και των υγειονομικών περιορισμών που έχουν ληφθεί από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο.

Τα έσοδα Management & Franchise (M&F) ανήλθαν σε €72 εκατ., μειωμένα κατά 72,4% σε like-for-like επίπεδο, με σημαντική μείωση των fees που βασίζονται στο λειτουργικό περιθώριο των ξενοδοχείων (“incentive fees”) όπως απορρέουν από τα συμβόλαια management.

Το RevPAR του Ομίλου μειώθηκε συνολικά κατά 62,8% κατά το τρίτο τρίμηνο.

Πάνω από 55% η μείωση των Εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο στην Ευρώπη

Όσον αφορά στην περιοχή της Ευρώπη τα έσοδα Management & Franchise μειώθηκαν κατά 69,6% LFL, δείχνοντας συνολική μείωση του RevPAR κατά 56,7% σε όλα τα segments.

Ειδικότερα στη Γαλλία το RevPAR μειώθηκε 44,6% σε like-for-like επίπεδο το τρίτο τρίμηνο, μια καθαρή βελτίωση μετά τις απώλειες κατά 88,6% του δεύτερου τριμήνου. Αυτή η απόδοση ήταν το αποτέλεσμα της ανάκαμψης στους leisure πελάτες στην περιφέρεια την καλοκαιρινή σεζόν (RevPAR μειωμένο κατά 27,6%), ενώ η ευρύτερη περιοχή του Παρισιού (RevPAR μειωμένο κατά 72,2%) επηρεάστηκε από την απουσία διεθνών πελατών.

Στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου τώρα το RevPAR μειώθηκε κατά 79,8%. Αν και λιγότερο επηρεασμένες, οι τάσεις μεταξύ Λονδίνου (-91,8%) και περιφέρειας (-67,2%) ήταν συγκρίσιμες με τις γαλλικές τιμές. Αυτό αντανακλά τις ροές των εθνικών τουριστών σε μια χώρα όπου η διέλευση των συνόρων υπόκειται ακόμη σε αυστηρούς περιορισμούς.

Στη Γερμανία το RevPAR μειώθηκε κατά 60,9%. Παρά το τέλος των μέτρων lockdown τα οποία είχαν ληφθεί νωρίτερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το RevPAR εξακολουθεί να επηρεάζεται από την τεράστια μείωση των business πελατών, ειδικά από το εξωτερικό.

Της τάξης του 77,2% ήταν η μείωση του RevPAR το τρίτο τρίμηνο στην περίπτωση της Ισπανίας.

Αντίστοιχη πτώση και στην περιοχή Ασίας - Ειρηνικού

Για την περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού τα έσοδα Management & Franchise μειώθηκαν κατά 70,8% σε like-for-like επίπεδο, επηρεασμένα από τη μείωση του RevPAR κατά 58,8%.

Ενδείξεις μεγάλης βελτίωσης έδειξε η αγοράς της Κίνας, όπου το RevPAR ήταν μειωμένο κατά 29,4% το τρίτο τρίμηνο. Αυτή η βελτίωση μάλιστα συνεχίζεται κάθε μήνα (το RevPAR του Σεπτεμβρίου μειώθηκε κατά 16,8%), και οι διακοπές της «χρυσής εβδομάδας» μετά την εθνική εορταστική περίοδο (την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου) επιβεβαιώνουν τις δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού.

Σε δυσμενέστερη θέση βρίσκεται η Αυστραλία όπου το RevPAR μειώθηκε κατά 62,7% το τρίτο τρίμηνο. Η λειτουργική δραστηριότητα της χώρας περιορίζεται σε εγχώριους πελάτες και καραντίνες ξενοδοχείων που επιβάλει η κυβέρνηση ενώ τα σύνορα παραμένουν κλειστά.

Στην περίπτωση της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, τα έσοδα Management & Franchise μειώθηκαν κατά 73,9% με βάση τη μείωση κατά 69,9% στο RevPAR εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων.

Της τάξης του 80% ήταν η μείωση των εσόδων Management & Franchise σε Βόρεια Αμερική, Κεντρική Αμερική και Καραϊβική ενώ στο 83,4% έφτασε η μείωση στο RevPAR κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου. Η κατάρρευση των εσόδων από τα fees που βασίζονται στο λειτουργικό περιθώριο του ξενοδοχείου (“incentive fees”) αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη σχετική ανθεκτικότητα άλλων εσόδων που δημιουργήθηκαν από Management & Franchise συμβόλαια.

Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η πτώση στη Νότια Αμερική, όπου τα έσοδα Management & Franchise ήταν κατά 87,2% λιγότερα εξαιτίας της μείωσης κατά 80,6% στο RevPAR. Ωστόσο η εικόνα παρουσιάζει σταδιακή βελτίωση.

Επιπλέον, τα έσοδα του τομέα Services to Owners, το οποίο περιλαμβάνει τον κλάδο Sales, Marketing, Distribution & Loyalty, καθώς και κοινές υπηρεσίες και την απόδοση του κόστους προσωπικού, ανήλθαν στα €153 εκατ. έναντι €488 εκατ. στα τέλη Σεπτεμβρίου 2019.

Πτώση 51,7% στα έσοδα Hotel Assets & Other

Τα έσοδα Hotel Assets & Other ανήλθαν σε €76 εκατ. με μια μείωση 57,1% σε like-for-like επίπεδο, και επηρεάστηκαν από τη μείωση του RevPAR σε Αυστραλία και Βραζιλία.

To project «Strata» στην Αυστραλία επωφελήθηκε από τον εγχώριο leisure τουρισμό στη χώρα. Όσον αφορά στα δημοσιεύμενα στοιχεία η πτώση του 72,3% αυξήθηκε με τη διάθεση του χαρτοφυλακίου των μισθωμένων ξενοδοχείων Mövenpick στις αρχές Μαρτίου 2020.

Από τις 30 Σεπτεμβρίου 2020, το Hotel Assets αντιπροσώπευε 163 ξενοδοχεία και 29.441 δωμάτια.

Έσοδα New Businesses

Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου 2020 ο κλάδος New Businesses (υπηρεσίες concierge, ενοικιάσεις πολυτελών σπιτιών, ιδιωτικές πωλήσεις πολυτελών διαμονών σε ξενοδοχεία και ψηφιακές υπηρεσίες προς ξενοδοχεία) είχαν έσοδα που μειώθηκαν στα €23 εκατ. ή μειωμένα κατά 43,6% σε like-for-like επίπεδο.

Όσον αφορά τις εκτιμήσεις EBITDA, οι οποίες είναι ρευστές λόγω των υγειονομικών δεδομένων που τροποποιούνται ανά ημέρα εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, ο Όμιλος επωφελείται από τη σταθερή θέση ρευστότητας, η οποία ανέρχεται σε πάνω από 4 δισ. δολάρια στο τέλος Σεπτεμβρίου και παρά την περιορισμένη «ορατότητα» επιβεβαιώνει τους δείκτες λειτουργικής ευαισθησίας για το 2020 ως ακολούθως:

  • · Ευαισθησία EBITDA per point of RevPAR κάτω από €20 εκατ.,
  • · Μηνιαίο cash burn κάτω από €80 εκατ.

«Οι επιδόσεις μας το τρίτο τρίμηνο δείχνουν επαναφορά στη λειτουργική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν. Το χειρότερο κομμάτι της κρίσης βρίσκεται πλέον πίσω μας, αλλά οι κύριες αγορές μας εξακολουθούν να επηρεάζονται σημαντικά από τα μέτρα που εφαρμόστηκαν για να αντιμετωπίσουν την υγειονομική κρίση. Μόνο η Κίνα σημειώνει σταθερές επιδόσεις και αναμένεται να ανακτήσει γρήγορα το προ κρίσης επίπεδο δραστηριότητας. Σε αυτό το ακόμα αβέβαιο πλαίσιο, η πειθαρχία, η προσαρμοστικότητα, και ο έλεγχος του κόστους είναι καίριας σημασίας. Συνεχίζουμε να μεταμορφώνουμε τις δομές μας προκειμένου να κάνουμε τον Όμιλο ακόμα πιο αποτελεσματικό, πιο ευέλικτο και επικεντρωμένο στις πιο κερδοφόρες και πολλά υποσχόμενες αγορές και τμήματα. Αναπτύσσουμε επίσης πρόσθετες πηγές εσόδων στα ξενοδοχεία μας καθώς και στο πρόγραμμα loyalty. Οι προσπάθειες αυτές θα μας βοηθήσουν να επωφεληθούμε πιο γρήγορα από την ανάκαμψη και να συνεχίσουμε τη φιλόδοξη ανάπτυξη του Ομίλου μας» ανέφερε σχετικά ο κ. Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor.

Να σημειωθεί ότι η Αccor αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους παγκοσμίως. Με στόχο την ολιστική φιλοξενία (augmented hospitality), προσφέρει εμπειρίες σε περισσότερες από 5.000 ξενοδοχειακές μονάδες σε 110 προορισμούς. Με πάνω από 50 χρόνια εξειδίκευσης στον κλάδο της φιλοξενίας, ο Όμιλος παρουσιάζει ένα εκτεταμένο portfolio με ξενοδοχειακά brands που καλύπτουν ένα εύρος από οικονομικές μέχρι πολυτελείς επιλογές. Η Accor SA είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο Euronext Paris (κωδικός ISIN: FR0000120404) και στην αγορά OTC (Ticker: ACRFY) στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην περίπτωση της χώρας μας η Accor διατηρεί τέσσερις ξενοδοχειακές μονάδες, με την τελευταία, το τετράστερο Ibis Styles Athens Routes, να έχει ανοίξει τις πύλες της την προηγούμενη χρονιά στο κέντρο της Αθήνας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider