Ώθηση στις ξενοδοχειακές επενδύσεις, έχει δώσει το τελευταίο διάστημα το φλερτ του τουρισμού με τα προ πανδημίας επίπεδα, με πλήθος ξενοδοχειακών πρότζεκτ να εγκαινιάζονται και αρκετά ακόμα να δρομολογούν την ανέγερσή τους στα επόμενα χρόνια. Μεταξύ των νέων αφίξεων της πόλης των Αθηνών μάλιστα περιλαμβάνεται κι ένα δεύτερο ξενοδοχείο στο χώρο του διεθνή αερολιμένα Αθηνών.
Για την ακρίβεια η εταιρεία του αεροδρομίου έχει ήδη δημοσιεύσει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε ενδιαφερόμενους για την ανάπτυξη και λειτουργία ενός δεύτερου ξενοδοχείου, που θα κατασκευαστεί στον χώρο του αεροδρομίου και θα λειτουργεί συμπληρωματικά με το πέντε αστέρων Sofitel Athens Airport, του ομίλου Μήτση.
Πώς θα είναι το ξενοδοχείο
Σύμφωνα με την πρόσκληση, προβλέπεται η κατασκευή μιας δεύτερης μονάδας σε έκταση 7,5 στρεμμάτων σε απόσταση 200 μέτρων μακριά από το κεντρικό κτίριο του αεροσταθμού και δίπλα στο μετρό και τον προαστιακό σιδηροδρομικό σταθμό.
H νέα μονάδα, που θα κατασκευαστεί εντός του χώρου μακράς διάρκειας (P3), προβλέπεται βάσει της πρόσκληση να είναι οικονομικότερης κατηγορίας από το πεντάστερο Sofitel. Συγκεκριμένα η ενδεικτική ιδέα ξενοδοχείου που μπορεί να αποτελέσει τη βάση για περαιτέρω συζήτηση κάνει λόγο για ξενοδοχείο τριών αστέρων (3*) διεθνών προδιαγραφών ή εναλλακτικά ένα συνδυασμό τριών έως τεσσάρων αστέρων (3*- 4*), δυναμικότητας τουλάχιστον 250 δωματίων, το οποίο θα διαθέτει πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο και προαιρετικά αίθουσες συνεδριάσεων και συμπληρωματικές επιχειρηματικές υπηρεσίες, ώστε να εξυπηρετούνται και όσοι έρχονται στην Αθήνα για επαγγελματικούς λόγους. Επιπλέον το ξενοδοχείο θα πρέπει να κατασκευαστεί και να λειτουργήσει με πράσινα χαρακτηριστικά και να διαθέτει επαρκή χώρο στάθμευσης για τους επισκέπτες του, εντός του καθορισμένου οικοπέδου (πρόσβαση μέσω P3 είσοδος).
Στόχος είναι ο ανάδοχος, ο οποίος θα αναλάβει το ξενοδοχείο έως το 2045, να έχει εμπειρία στη λειτουργία μονάδων κοντά σε αεροδρόμια και να αποτελεί ένα καταξιωμένο και αναγνωρισμένο ξενοδοχειακό σήμα με διεθνή προβολή και δίκτυο.
Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι η πρόσκληση σε αυτό το στάδιο έχει περισσότερο διερευνητικό χαρακτήρα, με τον ΔΑΑ να επιθυμεί να ανιχνεύσει τη δυναμική και τις προθέσεις της αγοράς και το προκαταρκτικό ενδιαφέρον για τη χρηματοδότηση, το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία του Airport Hotel. Οι υποψήφιοι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δραστηριοποιούνται αμιγώς στον ξενοδοχειακό κλάδο, στον κλάδο των κατασκευών ή να αποτελούν επενδυτές του χώρου των ακινήτων. Ωστόσο υπάρχει δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και μεικτά σχήματα. Όλοι οι παραπάνω έχουν την δυνατότητα να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους έως το τέλος Ιουλίου, καταθέτοντας πληροφορίες για το ξενοδοχειακό τους χαρτοφυλάκιο, ιδέες για το προτεινόμενο concept και άλλα.
Η πρόθεση δημιουργίας μιας δεύτερης μονάδας στον χώρο του ΔΑΑ δεν είναι νέα - προβλεπόταν εξ αρχής στον επιχειρηματικό σχεδιασμό του αεροδρομίου της Αθήνας, ωστόσο τώρα φαίνεται να ωρίμασαν οι συνθήκες. Στόχος είναι η λειτουργία της να συμπληρώνει την πεντάστερη μονάδα, δυναμικότητας 345 δωματίων του ομίλου Μήτση που λειτουργεί με την βοήθεια του γαλλικού ομίλου της Accor, υπό το μπραντ Sofitel.
Η αγορά εκτιμά ότι το ενδιαφέρον θα είναι έντονο, δεδομένης της φύσης του πρότζεκτ. Να θυμίσουμε ότι πριν την υγειονομική κρίση το Sofitel Athens Airport παρουσίαζε τζίρο άνω των 21 εκατ. ευρώ με τα καθαρά κέρδη να φτάνουν τα 3,4 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα η κίνηση του αεροδρομίου κινούνταν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, μεταφέροντας 25,5 εκατ. επιβάτες. Μετά την διετή κρίση, για πρώτη φορά φέτος, ο κλάδος δείχνει να ανακτά την δυναμική του, με την επιβατική κίνηση του ΔΑΑ να φτάνει το πρώτο πεντάμηνο του έτους τα 6,5 εκατ. επιβάτες, μειώνοντας την «ψαλίδα» με το χρυσό, από άποψη επιδόσεων, 2019, στο 24,4%.