Προβάδισμα για τα τετράστερα και τα πεντάστερα το 2022 - Πόλος έλξης για τα διεθνή brands η Ελλάδα

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Προβάδισμα για τα τετράστερα και τα πεντάστερα το 2022 - Πόλος έλξης για τα διεθνή brands η Ελλάδα
Οι επιδόσεις των ξενοδοχείων -Η ψήφος εμπιστοσύνης στο ελληνικό τουριστικό προϊόν -Οι προκλήσεις για τα ξενοδοχεία χαμηλότερης κατηγορίας.

Χρυσή αποδείχτηκε η προηγούμενη χρονιά για τα τετράστερα και τα πεντάστερα ξενοδοχεία της χώρας, τα οποία κατάφεραν όχι απλά να αναπληρώσουν το χαμένο έδαφος του 2019 αλλά και να κινηθούν σε ακόμα καλύτερα επίπεδα από άποψη πληροτήτων. Την ίδια στιγμή βέβαια, η συνθήκη για τα καταλύματα λιγότερων αστέρων αποδεικνύεται ιδιαιτέρως δύσκολη, με τους ξενοδόχους να επισημαίνουν ότι οι παράγοντες που απειλούν την καλή τους πορεία ήταν και παραμένουν πολλαπλοί.

Το προβάδισμα των πεντάστερων

Τα παραπάνω προέκυψαν κατά την παρουσίαση της Ετήσιας Έρευνας για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο 2022 που διενήργησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) του ΞΕΕ και παρουσιάστηκε χθες από τον πρόεδρο του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρο Βασιλικό και την πρόεδρο του ΙΤΕΠ κα Κωνσταντίνα Σβύνου. Σύμφωνα με την έρευνα, ο τζίρος των ξενοδοχείων την προηγούμενη χρονιά έφτασε τα 8.622,2 εκατ. ευρώ με τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας να εισφέρουν τα 1.773,8 εκατ. και τα εποχικής τα 6.768,3 εκατ. ευρώ αυτών. Σε σχέση με την χρυσή για τον τουρισμό χρονιά δε, ο τζίρος των καταλυμάτων της χώρας ήταν αυξημένος κατά 2,4% - το 2019 ο τζίρος των ξενοδοχείων είχε ανέλθει σε 8.417,3 εκατ. ευρώ - με την αναπλήρωση να αφορά κατά κύριο λόγο τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας. Για την ακρίβεια ο τζίρος τους το 2019 είχε φτάσει τα 6.166,7 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα το 2022 να καταγραφεί κατά 9,8% υψηλότερος. Στον αντίποδα τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας δεν κατάφεραν να επιστρέψουν στα προ πανδημίας επίπεδα συνεχίζοντας να υστερούν κατά -21,2% από άποψη τζίρου (το 2019 είχε φτάσει τα 2.250,6 εκατ. ευρώ).

Πανομοιότυπη είναι η εικόνα και όσον αφορά τις κατηγορίες των καταλυμάτων, με τα τετράστερα και τα πεντάστερα να καταγράφουν κατά 13,1% υψηλότερους τζίρους από το 2019 (ο τζίρος τους το 2022 έφτασε τα 6.650,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 5.878,6 εκατ. ευρώ το 2019) και τα ξενοδοχεία 1,2 και 3 αστέρων να παρουσιάζουν υστέρηση τζίρου της τάξης του -22,3% - από 2.538,7 εκατ. ευρώ το 2019 έφτασε το 2022 σε 1.972,1 εκατ. ευρώ.

Παρότι μάλιστα η ανάκαμψη ήταν ηπιότερη στα ξενοδοχεία χαμηλότερων κατηγοριών και η επιστροφή στα προ πανδημίας μεγέθη δεν ήρθε, τα εν λόγω καταλύματα διέθεσαν μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου τους για επενδύσεις. Για την ακρίβεια από τα 621.210.563 ευρώ ετήσιες επενδύσεις για ανακαινίσεις τα πεντάστερα διέθεσαν 219.780.520 εκατ. ευρώ με τις επενδύσεις να αντιπροσωπεύουν το 5,9% του τζίρου τους, και τα τετράστερα 184.741.936 ευρώ με τις επενδύσεις να αντιπροσωπεύουν το 6,4% του τζίρου τους. Από την άλλη στα ξενοδοχεία 3,2, και 1 αστέρων οι επενδύσεις έφτασαν τα 127.755.800 ευρώ, τα 70.124.214 ευρώ και τα 18.808.093, αντιπροσωπεύοντας αντίστοιχα το 10,3%, το 11,7% και το 14,8% του τζίρου τους.

Πόλος έλξης η χώρα για διεθνή brands

Η καλή πορεία των καταλυμάτων που εντάσσονται στην υψηλή κατηγορία αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος, γεγονός που στρέφει το ενδιαφέρον όλο και περισσότερων διεθνών brand να έρθουν να επενδύσουν στη χώρα μας.

Ο ελληνικός ξενοδοχειακός κλάδος επιστρέφει στα προπανδημίας επίπεδα και αποκτά για την συνέχεια πολύ μεγάλη δυναμική, γεγονός που επισφραγίζει και η στροφή των διεθνών brands και των ξένων funds να επενδύσουν σε αυτόν, επεσήμανε κατά την παρουσίαση της μελέτης ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός. «Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει «παρέλαση» στη χώρα μας από μεγάλα διεθνή ξενοδοχειακά brands τα οποία επενδύουν αρκετά δισ. ευρώ, γεγονός που αναμένεται να συνεχιστεί».

Δύσκολη η συνθήκη για τα μικρά ξενοδοχεία

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, όπως εξήγησε, και παρότι η ψήφος εμπιστοσύνης των μεγάλων brands στον ελληνικό τουρισμό είναι πολύ σημαντική, η Ελλάδα δεν μπορεί, ούτε και πρέπει να γίνει ένας αποκλειστικά πεντάστερος προορισμός ή ένας ελιτίστικος προορισμός, όπως ξεκαθάρισε ο πρόεδρος του ΞΕΕ που από τον Οκτώβριο του 2022 τελεί και χρέη προέδρου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ξενοδοχίας, Εστίασης και Αναψυχής (HOTREC).

Δεδομένου μάλιστα ότι τα μικρά, λίγων αστέρων, ξενοδοχεία αποτελούν την ραχοκοκαλιά του ελληνικού ξενοδοχειακού κλάδου - αποτελούν τουλάχιστον το 50% αυτού - δεν πρέπει να μένουν εκτός από τα πακέτα βοήθειας και τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, για διάφορους λόγους, όπως επισημάνθηκε κατά την χθεσινή παρουσίαση. «Τα μικρά ξενοδοχεία που είναι διάσπαρτα στην ελληνική επαρχία και τα νησιά, διακρίνονται για την ελληνικότητά τους και θα πρέπει να βοηθηθούν. Στην ουσία αποτελούν τα μισά ξενοδοχεία της χώρας. Γι' αυτό και κρίνεται εξίσου απαραίτητη η πράσινη μετάβασή τους, η ανακαίνισή τους και ο εκσυγχρονισμός τους, εξήγησαν τα μέλη του ΞΕΕ.

Η ανάγκη γίνεται δε πιο επιτακτική μετά και την αθέμιτο ανταγωνισμό που δημιουργούν τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, τα οποία στερούν επισκέπτες και από τις εν λόγω κατηγορίες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: 49 επαγγέλματα - «κλειδιά» για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας

Κικίλιας: Εδώ και δύο χρόνια ο τουρισμός οδηγεί την ελληνική οικονομία

Τουρισμός: Κορυφαίο ζήτημα οι ελλείψεις προσωπικού

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider