Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:34

ΗΠΑ: Ο υπουργό Άμυνας Όστιν θα δεχθεί στο Πεντάγωνο τον Ισραηλινό ομόλογό του Γκάλαντ

20:04

Μάνη: Στο τέλος του έτους θα είναι έτοιμη η ψηφιακή πλατφόρμα ΟΠΣ-ΑΔΕ

19:38

Ιράν: Ακυρώθηκαν όλες οι πτήσεις στη χώρα έως αύριο τις 06:00

19:13

Χανιά: Παρατείνεται το μέτρο του μέγιστου αριθμού επισκεπτών εντός του Εθνικού Δρυμού Σαμαριάς

19:00

Το παζλ των νέων προϋπολογισμών - Το προσχέδιο του 2025, η κατάθεση του Μεσοπρόθεσμου στις Βρυξέλλες και τα επόμενα βήματα

18:27

Ιταλία: Διώξεις για ελαττωματικά ανταλλακτικά αεροσκαφών Boeing

17:49

Στην Αλεξανδρούπολη θα διεξαχθεί το 54ο Πανελλήνιο Δημοσιογραφικό Συνέδριο της ΕΣΕΤ

17:32

Ιρανική διαμαρτυρία προς την Αυστραλία για «προκατειλημμένη στάση» σχετικά με την πυραυλική επίθεση κατά του Ισραήλ

17:00

Πώς θα «ζωντανέψει» η περιφέρεια: Πριμοδότηση μόνιμης εγκατάστασης νέων κατοίκων σε πόλεις και χωριά - Αρχή από τον Έβρο

16:40

Επιστολή Επιμελητηρίων της Κρήτης προς τον ΥΠΕΘΟ για ασάφειες στις φορολογικές παρεμβάσεις

16:20

Όρμπαν: Αν συνεχιστεί η παράτυπη μετανάστευση θα μεταφέρουμε τους μετανάστες στις Βρυξέλλες

16:10

Κασσελάκης σε οπαδούς του: Εσείς θα είστε ο νέος ΣΥΡΙΖΑ

16:03

Βορίδης: Τι σημαίνει «λαϊκή Δεξιά»;

15:58

Τουρκία: Επικοινωνία του ΥΠΕΞ Φιντάν με τον Λιβανέζο πρωθυπουργό για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης

15:53

Κικίλιας: Πάνω από 200 φωτιές ξέσπασαν φέτος με δείκτη επικινδυνότητας 4 ή 5

15:48

Στο ΚΑΤ 77χρονος που τραυματίστηκε σε ψάρεμα με δυναμίτη στην Άνδρο

15:31

Ισραήλ: Ένας νεκρός και εννιά τραυματίες σε τρομοκρατική επίθεση στην πόλη Μπερ Σεβά

15:09

Μπλουμ (VW): Οι δασμοί στα κινεζικά οχήματα μπορεί να επιφέρουν τα αντίποινα του Πεκίνου

14:39

Ισραηλινό ΥΠΕΞ: Νεκρός διοικητής της Χεζμπολάχ

14:29

Κιλκίς: Στα χέρια των αρχών άτομο που πουλούσε λάδι άγνωστης προέλευσης και ποιότητας

14:19

Στη Βενετία αύριο για τη συνάντηση υπουργών Άμυνας της Πρωτοβουλίας Αδριατικής και Ιονίου ο Ν. Δένδιας

13:58

Γεραπετρίτης: Στόχος η συμφωνία με την Τουρκία για το πλαίσιο οριοθέτησης μέχρι τον Ιανουάριο

13:52

Φάμελλος: Πρέπει να ξαναχτίσουμε το σπίτι μας γιατί έχει απαξιωθεί

13:44

Νίκος Ρίζος: 100 χρόνια από τη γέννηση του γίγαντα της κωμωδίας

13:36

Βουλή: Ξεκινούν αύριο οι εργασίες της Β' Συνόδου της 20ής περιόδου - Κατάθεση προσχεδίου προϋπολογισμού 2025

13:27

Κεραμέως: Η ελληνική αγορά εργασίας έχει αναπτύξει μία ιδιαίτερη δυναμική

13:00

Αστικές Συγκοινωνίες: Επιστροφή επιβατών, μείωση δρομολογίων και ζημίες – Ποια είναι η «εικόνα» στα ΜΜΜ

12:53

Η ακτινογραφία των 20.000 προσλήψεων στο Δημόσιο το 2025

12:45

Αγορά ακινήτων: Ανάγκη άμεσης επίλυσης προκλήσεων ώστε να διατηρηθεί η ισορροπία

12:40

Κώτσηρας: Χτίζουμε γέφυρες συνεννόησης και προάγουμε τη σταθερότητα και ασφάλεια στον κόσμο

gazzetta
gazzetta reader insider insider