Το 1902 κατοχύρωσε ο Γερμανός μηχανικός Ότο Σούλτσε στο Βερολίνο το πρώτο κοντέρ αυτοκινήτων, όταν τα αυτοκίνητα της εποχής δεν ξεπερνούσαν σε ταχύτητα τα 30 χλμ./ώρα. Ετσι, το ταχύμετρο αντιμετωπίστηκε αρχικά ως κάτι περιττό και περιλαμβανόταν στον προαιρετικό εξοπλισμό των οχημάτων, μέχρι να γίνει στάνταρ από τη Ford το 1910 και να ακολουθήσουν και οι άλλοι κατασκευαστές. Τα πρώτα κόκπιτ εμφανίστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ΄30 και περιελάμβαναν -εκτός από το κοντέρ ταχύτητας- στροφόμετρο και ενδείξεις για τη βενζίνη, για τα φλας και τα φώτα.
Από εκείνη την εποχή μέχρι σήμερα έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι των κόκπιτ, τόσον σχετικά με την τεχνολογία όσο και με τον σχεδιασμό των οργάνων τους. Στις δεκαετίες των αναλογικών κόκπιτ είχαμε κατά κύριο λόγο στρογγυλά όργανα, ενώ περνώντας πλέον στα ψηφιακά αλλάζει εντελώς το design και ο οδηγός βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν βομβαρδισμό ενδείξεων και πληροφοριών. Τυπικός εκπρόσωπος αυτής της σχολής είναι για παράδειγμα το Koenigsegg Agera, σε αντίθεση με το πανίσχυρο Ford GT, που ακολουθεί τη φιλοσοφία της σπαρτιάτικης λιτότητας.
Το insider επέλεξε με –απολύτως υποκειμενικά κριτήρια- δέκα από τα ωραιότερα κόκπιτ αυτοκινήτων όλων των εποχών και ιδού οι προτιμήσεις μας.