Σε μια συγκυρία κατά την οποία οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χάνουν πολλά εκατομμύρια ευρώ την ημέρα, τίποτα δεν μπορεί να φανεί πιο χρήσιμο από μια «ένεση» ρευστότητας μέσω των τραπεζών.
Ακριβώς για το λόγο αυτό, ο ένας μετά τον άλλο οι μεγάλοι όμιλοι κατασκευής αυτοκινήτων σπεύδουν να κλείσουν συμφωνίες με πλειάδα τραπεζικών οργανισμών για την παροχή ρευστότητας. Η πανδημία του κορονοϊού φαίνεται να έχει ημερομηνία λήξεως, την ίδια όμως θα έχουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αν δεν διαθέτουν αρκετό χρήμα για την ανάκαμψη την επόμενη ημέρα.
Στο πλαίσιο αυτό, ήδη η Daimler ανακοίνωσε ότι έχει υπογράψει συμφωνία για πίστωση ύψους 12 δισ. ευρώ. Το πιστωτικό όριο προστίθεται σε πίστωση ύψους 11 δισ. ευρώ με διάρκεια έως το 2025, συμπεριλαμβανομένων των επιλογών επέκτασης.
Η νέα αυτή ανειακή διευκόλυνση μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μια δωδεκάμηνη περίοδο με δύο επιλογές επέκτασης έξι μηνών, δήλωσε η Daimler, προσθέτοντας ότι η συμφωνία πραγματοποιήθηκε με τις τράπεζες BNP, Deutsche Bank και JP Morgan την 1η Απριλίου.
Ο γαλλικός όμιλος PSA ανακοίνωσε επίσης ότι έχει συμφωνήσει σε νέες πιστώσεις αξίας περίπου 3 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, απολαμβάνει επιπρόσθετες πιστωτικές διευκολύνσεις ύψους περίπου 3 δισ. ευρώ. Διαθέτει δηλαδή ένα «μαξιλάρι» ρευστότητας 6 δισ. ευρώ..
Στα τέλη Μαρτίου επίσης, η FCA (Fiat Chrysler Automobiles) εξασφάλισε πιστωτική διευκόλυνση ύψους 3,5 δισ. ευρώ, με αρχική δωδεκάμηνη διάρκεια αποπληρωμής, που μπορεί να παραταθεί κατά έξι μήνες. Ταυτόχρονα, ο όμιλος διαθέτει υπάρχουσες πιστωτικές διευκολύνσεις αξίας 7,7 δισ. ευρώ.
Τα παραπάνω νούμερα μπορεί να ζαλίζουν, ωστόσο ίσως να μην αρκούν για να εξασφαλίσουν την επάνοδο σε ένα ελπιδοφόρο μέλλον. Σύμφωνα με τη διεθνή εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων και μελετών Alix Partners, κάθε μήνας αναστολής της λειτουργίας των εργοστασίων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αφαιρεί από την ρευστότητα των κατασκευαστών 7 δισ. ευρώ.
Η ίδια έρευνα διαβλέπει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2020 θα έχουν μια μεγάλη ύφεση της τάξης του 22-27%, η οποία αντιστοιχεί σε λιγότερες πωλήσεις 19 – 24 εκατομμυρίων οχημάτων.
Αν επαληθευτούν οι παραπάνω προβλέψεις, η ρευστότητα που θα χρειαστεί να αντλήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως θα ξεπεράσει τα 100 δισ. ευρώ. Οπότε, όπως είναι εύκολα αντιληπτό, θα πρέπει να δοθούν δεκάδες ακόμα δις ευρώ σε δάνεια, ώστε ο κλάδος να παραμείνει ζωντανός.