Εκτός Ρώμης τα αυτοκίνητα diesel το 2024

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Εκτός Ρώμης τα αυτοκίνητα diesel το 2024

Η δήμαρχος της «αιώνιας πόλης», Βιργινία Ράγκι, ανακοίνωσε μέσω facebook την περασμένη Τρίτη 27 Φεβρουαρίου ότι το 2024 θα απαγορευτεί η χρήση diesel αυτοκινήτων στο κέντρο της ιστορικής πρωτεύουσας της Ιταλίας.

Η Ρώμη αντιμετωπίζει ένα από τα οξύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα στην Ευρώπη και ταυτόχρονα έχει μια ιδιαιτερότητα: εκτός από την υγεία των πολιτών της, πρέπει να διαφυλάξει και την ακεραιότητα των ιστορικών της μνημείων, η οποία πλήττεται πολύ σοβαρά από την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Για την πρωτεύουσα της Ιταλίας αυτό είναι ένα κεφαλαιώδες ζήτημα, καθώς δεκάδες εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο συνωστίζονται στην πόλη για να δουν από κοντά το Κολοσσαίο και άλλα εμβληματικά μνημεία της ακμής της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

Η απόφαση της νεότατης και εντυπωσιακής δημάρχου της Ρώμης δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία, αλλά μάλλον συνέχεια της απόφασης γερμανικού δικαστηρίου να επιτρέψει σε όσες γερμανικές πόλεις το επιθυμούν, να απαγορεύσουν την κίνηση των diesel αυτοκινήτων στα όριά τους.

Λίγο παλιότερα, το Δεκέμβριο του 2016, οι δήμαρχοι τεσσάρων μεγάλων πόλεων, του Μεξικού, του Παρισιού, της Μαδρίτης και ο δικός μας κ. Καμίνης της Αθήνας, είχαν ανακοινώσει επίσης ότι μέχρι το 2025 θα προχωρούσαν σε απαγόρευση των diesel αυτοκινήτων από το κέντρο των πόλεων που εκπροσωπούν.

Από όλες τις παραπάνω δηλώσεις προθέσεων πάντως, αξίζει να κρατήσουμε ένα γεγονός. Σήμερα, η μόνη μεγαλούπολη που έχει θέσει υπό διωγμό όχι μόνο τα diesel αυτοκίνητα, αλλά όλα τα ρυπογόνα οχήματα παλαιάς τεχνολογίας από το κέντρο της, είναι το Λονδίνο. Ήδη στην πόλη ισχύει χρέωση για κίνηση στο δακτύλιο LEZ (Low Emission Zone) για μεγάλα επαγγελματικά οχήματα diesel παλαιάς τεχνολογίας. Από το 2019, θα τεθεί σε ισχύ και μια διευρυμένη ζώνη στην πόλη που θα ονομάζεται ULEZ (Ultra Low Emission Zone) και θα απαγορεύει την κίνηση σε diesel όχημα παλαιότερο από Euro 6 και σε βενζινοκίνητα παλαιότερα από Euro 4.

Αυτές οι απαγορεύσεις πάντως, αν και όποτε εφαρμοστούν σε μεγάλη κλίμακα, θα έχουν τεράστια επίπτωση και στην αγορά του αυτοκινήτου. Σήμερα στην Ευρώπη τα diesel αυτοκίνητα διατηρούν ποσοστό άνω του 40% στο mix των πωλήσεων, με τάσεις μείωσης. Αυτό το ποσοστό παλαιότερα ήταν ακόμα υψηλότερο. Αυτό σημαίνει ότι δεκάδες εκατομμύρια αυτοκίνητα diesel θα απαξιωθούν στην αγορά των μεταχειρισμένων, καθώς δεν θα μπορούν να μεταπωληθούν παρά μόνο σε όσους διαμένουν εκτός αστικών κέντρων, δηλαδή στο μικρότερο ποσοστό του πληθυσμού της κάθε χώρας.

Εκτός Ρώμης τα αυτοκίνητα diesel το 2024

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider