Κόντρα ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα προβλήματα στον Προαστιακό 

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κόντρα ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα προβλήματα στον Προαστιακό 
Οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια και η καθημερινή ταλαιπωρία των επιβατών προκαλεί κόντρα μεταξύ της -ιδιωτικής- ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του -δημόσιου- ΟΣΕ.

Σε πεδίο διαμάχης μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ εξελίσσεται ο Προαστιακός της Αθήνας και τα προβλήματα που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες με τα δρομολόγια.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ανήκει στον ιταλικό όμιλο FSI, ρίχνει το φταίξιμο στην κακή συντήρηση των σταθμών και του σιδηροδρομικού δικτύου που αποτελεί ευθύνη του ΟΣΕ. Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει πως είναι ενήμερη για την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι σταθμοί του Προαστιακού «και έχει επανειλημμένα απευθυνθεί στα αρμόδια όργανα του ΟΣΕ, που είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση και ασφάλεια των σταθμών, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες. Δυστυχώς μέχρι σήμερα, ουδεμία μέριμνα έχει ληφθεί για τη βελτίωση των υποδομών αυτών».

«Η κατάσταση αυτή έχει ως συνέπεια, την ταλαιπωρία των επιβατών που επιλέγουν να μετακινηθούν με το τραίνο, ταυτόχρονα όμως πλήττεται και η εικόνα του σιδηροδρόμου, μια εικόνα που δεν βελτιώνεται μόνο με γρήγορα τραίνα, αλλά απαιτεί και την αξιοπρεπή και ασφαλή πρόσβαση σε αυτά», σημειώνει ακόμη η εταιρεία.

Στην αντεπίθεση ο ΟΣΕ

Η απάντηση του ΟΣΕ δεν άργησε να έρθει: «Με έκπληξη και με λύπη ο ΟΣΕ πληροφορήθηκε την ανακοίνωση ιδιωτικής εταιρείας παροχής επιβατικού έργου στον ελληνικό σιδηρόδρομο, σχετικά με τη διαχείριση και τη συντήρηση των υποδομών των σταθμών και είναι υποχρεωμένος να πάρει θέση», αναφέρει η ανακοίνωση του Οργανισμού και προσθέτει:

«Καταρχήν το γεγονός ότι η κατάσταση των υποδομών βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, ως αποτέλεσμα των επιβαρύνσεων που αναγκαστικά προκαλούνται από την υλοποίηση νέων και σημαντικών έργων, είναι μια πραγματικότητα. Τα έργα αυτά ολοκληρώνονται με ρυθμούς παράδοσης που χαρακτηρίζονται ραγδαίοι, σε αντίθεση με την πραγματικότητα που επικρατούσε μέχρι το 2014.

Θα πρέπει να επισημανθεί επιπλέον το γεγονός ότι με απόφαση της ελληνικής πολιτείας, ο ΟΣΕ επιβαρύνθηκε με συνολική ζημία άνω των 700 εκατομμυρίων εύρω, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ιδιωτικοποίηση της συγκεκριμένης εταιρείας παροχής σιδηροδρομικού έργου.

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, ήδη από το 2008 συμπαρέσυρε και ολόκληρο το προσωπικό διαχείρισης σταθμών που ήταν διαθέσιμο στον ΟΣΕ με αποτέλεσμα τη διαρκή και μόνιμη υποστελέχωση του, μέχρι σήμερα.

Με δεδομένα τα παραπάνω, ο ΟΣΕ έχει καταβάλλει τα μέγιστα των προσπαθειών προκειμένου να εξυπηρετήσει τόσο τους παρόχους σιδηροδρομικού έργου όσο και τους επιβάτες γενικότερα.

Για την τεκμηρίωση των παραπάνω σημειώνουμε:

1. Την προσπάθεια ενεργοποίησης και ένταξης σε παραγωγική λειτουργία από τον ΟΣΕ, των συστημάτων ενημέρωσης των επιβατών και την παροχή πληροφορίων, που παρά το γεγονός ότι παρελήφθησαν την προηγούμενη δεκαετία , παραμένουν ανενεργά.
2. Τη δημιουργία ειδικής διεύθυνσης στον Οργανισμό που θα εξειδικεύεται στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των επιβατών, παρέχοντας και την κατάλληλη στελέχωση (παρά το ήδη ελλιπές προσωπικό του και ευρύτερα τους περιορισμένους πόρους του). Επισημαίνονται επίσης η ασάφεια και τα κενά σε θεσμικά ζητήματα αρμοδιοτήτων που επέφερε ο Νόμος 3891/2010.
3. Την υλοποίηση στο πλαίσιο του επιχειρησιακού του προγράμματος, ενός ανεπτυγμένου σχεδίου δράσης για την συντήρηση και την ανάπτυξη των σταθμών με σημαντικό προϋπολογισμό και διάθεση ίδιων πόρων.
4. Την υπεράνθρωπη προσπάθεια του προσωπικού του να εξυπηρετεί τους επιβάτες σε όλα τα επιμέρους ζητήματα που προκύπτουν, παρά το γεγονός ότι οι δραστηριότητες αυτές στη διεθνή σιδηροδρομική πρακτική αποτελούν αντικείμενο των παρόχων σιδηροδρομικού έργου.

Φαίνεται σαφώς από τα παραπάνω και από τα διαφαινόμενα στη σιδηροδρομική πραγματικότητα της χώρας, ότι ο μόνος στη χώρα που πραγματοποιεί επενδύσεις και συμβάλει αποτελεσματικά στην αλλαγή της πραγματικότητας προς ένα καλύτερο αύριο είναι ο δημόσιος χώρος με τη συμβολή της πολιτείας».

Τα παράπονα στις υπηρεσίες και όχι στους σταθμούς

Μάλιστα ο ΟΣΕ αναφέρει ότι σύμφωνα με έρευνα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το επίπεδο ικανοποίησης των επιβατών στις μετακινήσεις με τραίνο, οι κύριες αιτίες παραπόνων (83,91% του συνόλου) στον σιδηρόδρομο αφορούν τις υπηρεσίες, την κατάσταση του τροχαίου υλικού, την τιμολόγηση μέσα στις αμαξοστοιχίες, τα δρομολόγια και όχι στους σταθμούς του δικτύου.

«Όπως προκύπτει από την έρευνα οι δύο βασικότερες αιτίες παραπόνων των επιβατών αφορούν στη λειτουργία της ιδιωτικής εταιρείας και όχι του διαχειριστεί υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ», αναφέρει ακόμη η ανακοίνωση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider