ΕΕ: Προς απελευθέρωση οι σιδηροδρομικές μεταφορές

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΕ: Προς απελευθέρωση οι σιδηροδρομικές μεταφορές

Μια συμφωνία που φέρνει τα κράτη-μέλη της ΕΕ πιο κοντά στην απελευθέρωση των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών επετεύχθη την Τρίτη μεταξύ της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των κρατών-μελών της ΕΕ. Η συμφωνία αφορά στις διατάξεις του τέταρτου Σιδηροδρομικού Πακέτου και ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο στις εθνικές αγορές να δεχθούν νέους παίχτες και επενδύσεις σε υποδομές.

Το σχετικό νομικό πλαίσιο περιλαμβάνει τις τεχνικές προδιαγραφές σύμφωνα με τις οποίες θα ενδυναμωθεί ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων. Σύμφωνα με το σχέδιο θα μπορεί να χορηγεί άδειες για την κυκλοφορία στην αγορά οχημάτων καθώς και πιστοποιητικά ασφαλείας τα οποία θα ισχύουν σε όλα τα κράτη της ΕΕ.

Η συγκεκριμένη συμφωνία θα τεθεί προς έγκριση στους εκπροσώπους των ευρωπαϊκών κρατών στις 27 Απριλίου και οι Βρυξέλλες υπολογίζουν ότι θα τεθεί σε ισχύ το φθινόπωρο του 2016.

Όπως αναφέρει η επικεφαλής της Επιτρoπής Μεταφορών, Violetta Bulc, «μέχρι σήμερα ο τομέας των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών δεν είχε καταφέρει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καταναλωτών και ο κλάδος άρχισε να φθίνει. Το σταδιακό άνοιγμα της αγοράς θα μπορούσε να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες».

Παράλληλα, η Κομισιόν, σε σχετική ανακοίνωση, ανέφερε ότι οι επιχειρήσεις οι οποίες εδώ και χρόνια δραστηριοποιούνται στο χώρο θα έπρεπε να είναι πιο ανταγωνιστικές για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό όσων εισέρχονται σήμερα στον κλάδο. Το τέλος των μονοπωλίων και η εισαγωγή των δημόσιων αγορών θα ενθαρρύνουν τους διαχειριστές να ανταποκριθούν με μεγαλύτερη επιτυχία στις ανάγκες του επιβατικού κοινού και να βελτιώσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και τη σχέση κόστους-απόδοσης του προϊόντος που προσφέρουν».

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης θεωρείται από τα πυκνότερα στον κόσμο, όμως παραμένει πολυδιασπασμένο σε επιμέρους εθνικά δίκτυα. Τη διαχείριση των μεταφορών έχουν παλαιοί εθνικοί οργανισμοί και η αγορά υπό μονοπωλιακό καθεστώς.

Το τέταρτο νομοθετικό πακέτο για τους σιδηροδρόμους έχει ως στόχο να αλλάξει την εικόνα, επιβάλλοντας σαφέστερο διαχωρισμό των εταιρειών δικτύου από εκείνες που παρέχουν το μεταφορικό έργο, καθώς και να ανοίξει το δρόμο για την είσοδο νέων εταιρειών στις εθνικές αγορές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider