Στο αρχείο από το 2017 η έρευνα για ποινικές ευθύνες στο έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσ/νίκης

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Στο αρχείο από το 2017 η έρευνα για ποινικές ευθύνες στο έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσ/νίκης
Στο αρχείο βρίσκεται από το 2017 ο φάκελος της δικογραφίας για την υποθαλάσσια αρτηρία μετά από έρευνα για τυχόν ποινικές ευθύνες που διήρκησε δύο χρόνια. 

Στο αρχείο βρίσκεται από το 2017 ο φάκελος της δικογραφίας για την υποθαλάσσια αρτηρία μετά από έρευνα για τυχόν ποινικές ευθύνες που διήρκησε δύο χρόνια.

Για την υπόθεση είχε διαταχθεί τον Ιανουάριο του 2015 αυτεπάγγελτη προκαταρκτική εξέταση από τον τότε εισαγγελέα αντιμετώπισης εγκλημάτων διαφθοράς Θεσσαλονίκης για να διερευνηθεί εάν τελέστηκε το αδίκημα της κακουργηματικής απιστίας σε βάρος του Δημοσίου. Η έρευνα, που στρεφόταν κατά παντός υπευθύνου, ανατέθηκε στη Διεύθυνση Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας (ΣΔΟΕ) και στη συνέχεια ο φάκελος διαβιβάστηκε στην Οικονομική Αστυνομία Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ - ΜΠΕ, η προκαταρκτική εξέταση ολοκληρώθηκε δύο χρόνια αργότερα (το Φεβρουάριο του 2017), οπότε τα ευρήματα της αξιολογήθηκαν από επίκουρο εισαγγελέα διαφθοράς που πρότεινε την αρχειοθέτηση της δικογραφίας.

«Ελλιπής προγραμματισμός και κακός σχεδιασμός»

Στο σκεπτικό της εισαγγελικής πρότασης - που εν συνεχεία έγινε δεκτή από ανώτερο εισαγγελέα - αναφέρεται, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ότι δεν προέκυψαν πράξεις ή παραλείψεις δημοσίων λειτουργών που να στοιχειοθετούν το υπό διερεύνηση αδίκημα. Στην ίδια πρόταση γίνεται αναφορά στο ιστορικό του έργου, από τον σχεδιασμό του έως την ακύρωσή του, και μεταξύ άλλων φέρεται να επισημαίνεται πως από την αρχή υπήρχε ελλιπής προγραμματισμός και κακός σχεδιασμός του έργου.

Την περασμένη εβδομάδα έγινε γνωστό ότι το Δημόσιο θα αποζημιώσει με το ποσό των 85 εκατ. ευρώ την Κοινοπραξία «Θερμαϊκός Οδός» για την περίφημη υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, έργο το οποίο δημοπρατήθηκε το 2003 και ακυρώθηκε το 2009, ύστερα από αντιδράσεις, προσφυγές κατά των περιβαλλοντικών όρων και αλλαγές στον σχεδιασμό του.

Η ακύρωση του έργου οδήγησε το Δημόσιο και την Κοινοπραξία σε μια πολυετή δικαστική διαμάχη, η οποία έκλεισε μετά από Πρόταση Συμβιβαστικής Επίλυσης Διαφοράς, καθώς το κράτος κινδύνευε να καταβάλει ακόμη μεγαλύτερη αποζημίωση. Από τα 85 εκατ. ευρώ, τα 17 εκατ. ευρώ είναι τόκοι υπερημερίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η επόμενη «Αγροτική» μετεκλογική μέρα στην πλημμυρισμένη Θεσσαλία...

ΑΔΜΗΕ: Oλοκληρώθηκε η αποκατάσταση των Γραμμών Μεταφοράς στη Θεσσαλία

Κουρέτας: Δεν υπάρχουν κόμματα υπάρχει μόνο μία Θεσσαλία τίποτα άλλο

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider