Τι σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών για Uber και Beat

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών για Uber και Beat

Tην δημιουργία μητρώου με τις εταιρείες διαμεσολάβησης στις δημόσιες μεταφορές όπως η Beat και η Uber προβλέπει μεταξύ άλλων το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που οδεύει προς την Βουλή και με το οποίο όπως δήλωσε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης μπαίνει τάξη σε μια αγορά που μέχρι τώρα λειτουργεί χωρίς ρύθμιση.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο οι εταιρείες αυτές για να μπουν στο ειδικό μητρώο και άρα να λειτουργούν νόμιμα στη χώρα μας θα πρέπει είτε να έχουν έδρα στην Ελλάδα ή να διαθέτουν νόμιμο εκπρόσωπο που θα είναι υπεύθυνος για όλο το έργο της εταιρείας απέναντι στην πολιτεία και το νόμο.

Ακόμη οι συγκεκριμένες εταιρείες θα πρέπει να έχουν συμβάσεις τουλάχιστον δίμηνης διάρκειας με τουλάχιστον τρεις ιδιοκτήτες ταξί, εταιρείες ή οδηγούς. Επίσης θα πρέπει να φορολογούνται στην Ελλάδα ή σε κάποια χώρα της ΕΕ και να κόβουν παραστατικά τόσο στις συναλλαγές τους με τον πελάτη όσο και με τον συνεργαζόμενο οδηγό.

Οι εταιρείες αυτές δεν θα μπορούν να κάνουν προσφορές, δεδομένου πως το αντίτιμο της μεταφοράς είναι ορισμένο. Ενώ η αξιολόγηση των οδηγών θα μπορεί να γίνει εφόσον η εταιρεία διαμεσολάβησης έχει πάρει την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Για όσες εταιρείες δεν τηρήσουν αυτές τις ρυθμίσεις προβλέπονται βαριά χρηματικά πρόστιμα. Μάλιστα με πρόστιμα απειλούνται και οι οδηγοί που συνεργάζονται με μη αδειοδοτημένες εταιρείες αλλά όχι οι πελάτες, που όπως είπε ο υπουργός δεν μπορούν να γνωρίζουν αν η υπηρεσία που χρησιμοποιούν είναι αδειοδοτημένη ή όχι. Για παράδειγμα αν η εταιρεία δεν δηλώσει τα στοιχεία ενός αυτοκινήτου με το οποίο συνεργάζεται θα κληθεί να πληρώσει 50.000 ευρώ την πρώτη φορά και 100.000 ευρώ την δεύτερη, ενώ αν βρεθούν οχήματα με τα οποία δεν έχει υπογραφεί σύμβαση θα ανακαλείται και η άδεια της εταιρείας για δύο χρόνια.

Πάντως για τις εταιρείες διαμεσολάβησης που δεν έχουν άδεια θα παρεμβαίνει η Αρχή Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για να σταματά η διαδικτυακή παρουσία τους και η λειτουργία τυχόν εφαρμογής.

Σπίρτζης: Οι εταιρείες αυτές πρέπει να αφήνουν κάτι στην Ελλάδα

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι είναι υπέρ της λειτουργίας τέτοιων επιχειρήσεων στη χώρα μας αρκεί να «αφήνουν κάτι στην Ελλάδα». Αφήνοντας αιχμές για την Beat ο κ. Σπίρτζης κάλεσε τους εκπροσώπους των εταιρειών που θα έρθουν τις επόμενες ημέρες στο υπουργείο για να συζητήσουν για το νομοσχέδιο να φέρουν μαζί τους και τις «φορολογικές δηλώσεις των τριών τελευταίων ετών».

«Δε με νοιάζει τι συμβαίνει με την Beat και τον κ. Δρανδράκη αλλά με το σχέδιο νόμου προβλέπεται να αφήνει στην Ελλάδα ό,τι αφήνουν και οι υπόλοιπες εταιρείες», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης λέγοντας πως στο μετοχικό κεφάλαιο της Beat που έχει έδρα στη Βρετανία και λειτουργεί με υποκατάστημα στην χώρα μας συμμετείχαν ή συμμετέχουν υπεράκτιες εταιρείες από τον Παναμά και τις Βρετανικές Παρθένους Νήσους.

Ο κ. Σπίρτζης επιτέθηκε και κατά του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη λέγοντας πως τίθεται πολιτικό ζήτημα όταν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης στηρίζει ανοιχτά τέτοιου είδους εταιρείες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider