Τι αλλάζει στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι αλλάζει στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Χαμηλότερα πρόστιμα τα οποία όμως θα προσαυξάνονται ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη αλλά και αυστηρές ποινές που φθάνουν μέχρι και την αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για μια σειρά συνηθισμένων παραβάσεων προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που παρουσιάστηκε χθες από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ο νέος ΚΟΚ, ο οποίος συμπεριλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή μέσα στην επόμενη εβδομάδα, όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης «δεν αποτελεί μέσο είσπραξης». Για αυτόν το λόγο πολλές παραβάσεις αποσυνδέονται από την επιβολή προστίμου άλλα θα επιφέρουν βαριές ποινές που έχουν να κάνουν κυρίως με την αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων.

Στο νέο ΚΟΚ οι παραβάσεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με την επικινδυνότητα τους και συγκεκριμένα στις παραβάσεις χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας. Κάθε κατηγορία θα έχει και διαφορετικό πρόστιμο σε αντίθεση με τον σημερινό ΚΟΚ που κάθε παράβαση έχει το δικό της πρόστιμο. «Έτσι θα είναι απόλυτα κατανοητό πια παράβαση θα είναι επικίνδυνη και περισσότερο επικίνδυνη», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.

Αφαίρεση διπλώματος για «αντικοινωνική οδική συμπεριφορά»

Εκτός όμως από την κατηγοριοποίηση βάσει επικινδυνότητας υπάρχει και μια ειδική ομαδοποίηση που τοποθετεί τις παραβάσεις στις κατηγορίες «Πολύ υψηλής συχνότητας πρόκλησης ατυχημάτων» και «Αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς». Πρόκειται για παραβάσεις όπως η χρήση τηλεφώνου χωρίς ακουστικά η Bluetooth, η στάθμευση σε ράμπα αναπήρων και η χρήση της λωρίδας εκτάκτου ανάγκης (ΛΕΑ) στους αυτοκινητοδρόμους.

Οι παραπάνω παραβάσεις όπως και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή προστατευτικού κράνους και η ρήψη τσιγάρων από το αυτοκίνητο επιφέρουν απευθείας αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες. Μάλιστα σε περίπτωση υποτροπής το δίπλωμα αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα και ο παραβάτης υποχρεούται να ξαναπεράσει εξετάσεις για την επανέκδοσή του.

Πληρώνεις ανάλογα με τα όσα βγάζεις

Πέραν όλων των άλλων στο νομοσχέδιο προβλέπεται η οριζόντια μείωση ύψους 40% σε όλα τα πρόστιμα με εξαίρεση αυτά που αφορούν την κατανάλωση αλκοόλ, την παραβίαση STOP και φωτεινού σηματοδότη, καθώς και τις παραβάσεις των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων. Από κει και πέρα το πρόστιμο θα προσαυξάνεται μέχρι και τρεις φορές πάνω ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη.

«Δεν κοστίζει στον άνεργο ή σε αυτόν που παίρνει μεροκάματο το πρόστιμο το ίδιο με αυτόν που βγάζει 10.000 ευρώ τον μήνα» τόνισε ο κ. Σπίρτζης κατά την διάρκεια της παρουσίασης του νομοσχεδίου συμπληρώνοντας ότι σκοπός είναι να αντιμετωπιστούν λογικές του τύπου «έχω λεφτά και πληρώνω άρα παρανομώ». Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις αντιδράσεις που θα προκαλέσει αυτό το μέτρο ο υπουργός τόνισε ότι παρόμοιες πρακτικές χρησιμοποιούνται και σε άλλες χώρες όπως η Ελβετία και η Φινλανδία. «Δεν ανακαλύπτουμε την Αμερική», πρόσθεσε.

Ενιαίο σύστημα για τις πινακίδες

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης ότι θα υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα που όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες θα καταχωρούν τις αφαιρούμενες πινακίδες, το ίδιο ισχύει για τις πινακίδες που καταθέτει ο πολίτης γιατί θέλει να μην χρησιμοποιεί το όχημά του για κάποιο χρονικό διάστημα στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών. Το ίδιο ισχύει για τα κλεμμένα αυτοκίνητα από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

«Θα έχουμε ένα ενιαίο σύστημα που θα χρησιμοποιούν τα τρία υπουργεία, για να ξέρει και η χώρα τι της γίνεται. Δε θα έχει το κάθε Υπουργείο το δικό του σύστημα και να μην ξέρει ποιο αυτοκίνητο έχει κλαπεί, ποιο έχει καταθέσει τις πινακίδες του και να υπάρχουν κι άλλου είδους ασυμφωνίες», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης.

Αυξάνονται τα όρια ταχύτητας

Παράλληλα το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, δίνει τη δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από «130» σε «150» χιλιόμετρα την ώρα μετά από μελέτη, έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τοποθέτηση της σχετικής σήμανσης.

Ρυθμίσεις για τους ποδηλάτες

Το νέο νομοσχέδιο δημιουργεί και ρυθμιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία ποδηλάτων, ορίζοντας σήμανση οδών με πινακίδες για ποδήλατα, καθώς και οριζόντια σήμανση με ειδικές διαγραμμίσεις. Τέλος σε συγκεκριμένες διασταυρώσεις θα μπει και ειδική φωτεινή σηματοδότηση για τους ποδηλάτες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider