Στα δυο εκατομμύρια έφτασαν οι έλληνες καταναλωτές που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το 2017, αυξάνοντας τον αριθμό τους σε σχέση με ένα χρόνο πριν κατά 11%. Όμως αν και οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα αυξάνονται, ωστόσο έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν, αφού μόλις το 36,4% του συνόλου των ελλήνων χρηστών του διαδικτύου έκαναν κάποια ηλεκτρονική συναλλαγή το 2017.
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ήδη ο αριθμός των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα έχει φτάσει στο 71,7% του πληθυσμού, ωστόσο αν και χρόνο με το χρόνο οι Έλληνες εξοικειώνονται με την τεχνολογία, ακόμα φαίνονται διστακτικοί να το χρησιμοποιήσουν για τις αγορές και άλλες συναλλαγές όπως οι τραπεζικές και περιορίζονται να το επιλέγουν κυρίως για την ενημέρωσή τους. Είναι ενδεικτικό ότι, ενώ σχεδόν οι 9 στους 10 έλληνες επιλέγουν τις on-line ειδήσεις και το 82,1% αναζητούν πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες από το ίντερνετ, το 75,2% ανταλλάσσει ηλεκτρονικά μηνύματα και 71,5% κάνει χρήση των μέσων κοινωνικής δικτυώσεις (πχ. facebook ), το ποσοστό όσων κάνουν συναλλαγές όλων των ειδών είναι περιορισμένο, με το 34,5% να το αξιοποιεί για την υποβολή συμπληρωμένων εντύπων, το 39,7% για τη λήψη αιτήσεων και πιστοποιητικών και το 47,4% για e-συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες. Όσο για την πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών (ενημέρωση λογαριασμού, μεταφορά, πληρωμή λογαριασμών κτλ) το ποσοστό είναι στο 35,9%. Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, στο διάστημα Απριλίου 2016- Μαρτίου 2017 η αγορά ή πώληση μετοχών, ομολόγων κεφαλαίων και άλλων επενδυτικών προϊόντων πραγματοποίησαν 0,8% των χρηστών του διαδικτύου, ενώ αγορά ασφαλιστηρίων συμβολαίων, ανανέωσης ασφαλιστικών συμβολαίων κάθε είδους το 3,6% ενώ λήψη δανείων και ρύθμιση οφειλών σε οποιαδήποτε τράπεζα ή άλλο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα μόλις το 1,4%.
Πάντως ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι από τους έλληνες που το 2017 αξιοποίησαν το διαδίκτυο για τις αγορές τους, το 84,9% επέλεξε ελληνική επιχείρηση, το 30,2% πωλητή από χώρα της ΕΕ και το 13,2% Τρίτη χώρα. Αναφορικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που επέλεξαν, το 56,7% κατέχουν τα είδη ένδυσης και υπόδησης, το 28,2% οι ηλεκτρονικές συσκευές, το 22,5% διαμονή σε καταλύματα, το 24,1% ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το 21,2% οικιακά είδη, το 18,2% εισιτήρια για εκδηλώσεις, το 16,7% φάρμακα και συμπληρώματα διατροφής, το 14,9% εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό ενώ το 13,5% βιβλία. Όσο για το κόστος των αγορών το 48,3% ξόδεψε έως και 99 ευρώ, το 42% από 100 έως και 499 ευρώ, το 5,4% από 500 έως 999 ευρώ ενώ το 3,7% από 1000 ευρώ και άνω.
Πάντως, όπως πιστοποιούν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 66,8% όσων είναι χρήστες του διαδικτύου, προτιμούν να αγοράζουναπευθείας από τα φυσικά καταστήματα τα προϊόντα που χρειάζονται, με το 20,2% να επισημαίνει την έλλειψη εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές για αγορές και την ανασφάλειά τους να δίνουν στοιχεία των πιστωτικών τους καρτών.