Στα 352,660 δισ. ευρώ ή 178,7% του ΑΕΠ προβλέπεται πως θα διαμορφωθεί το ύψος του χρέους της Κεντρικής Διοίκησης το 2020, σύμφωνα με το προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού του 2020, παρουσιάζοντας μείωση κατά 6% έναντι του 2019. Οι τόκοι που θα καταβάλει το Δημόσιο για ωριμάνσεις χρέους αναμένεται να κινηθούν το 2020 στο 3,1% του ΑΕΠ ή στα 6,15 δισ. ευρώ.
Όπως αναφέρει το προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού του 2020, κατά το επόμενο έτος θα διατηρηθούν οι βασικοί μεσοπρόθεσμοι στόχοι διαχείρισης τον χαρτοφυλακίου δημοσίου χρέους, όπως είναι η διατήρηση του συναλλαγματικού κινδύνου στα σημερινά ελάχιστα επίπεδα για τα δάνεια εκτός ευρώ και η περαιτέρω βελτίωση της αναλογίας χρέους σταθερού επιτοκίου στο σύνολο του χαρτοφυλακίου.
Δεδομένων των υψηλών ταμειακών διαθεσίμων του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία θα διατηρηθούν σε σχετικά υψηλά επίπεδα έως την επίτευξη αξιόχρεού σε επίπεδο επενδυτικής βαθμίδας, καθώς και των σχετικά περιορισμένων χρηματοδοτικών αναγκών τον για το έτος 2020, η δανειακή στρατηγική για το επόμενο έτος αναμένεται να είναι παρόμοια με αυτή τον 2019.
Συγκεκριμένα, η στόχευση της δανειακής στρατηγικής θα είναι: η διασφάλιση της συνεχούς εκδοτικής παρουσίας του Ελληνικού Δημοσίου στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων, η παροχή εκδόσεων υψηλής ρευστότητας για τη διατήρηση μιας αξιόπιστης καμπύλης αποδόσεων ελληνικών κρατικών χρεογράφων, η περαιτέρω μείωση των περιθωρίων δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς και η περαιτέρω διασφάλιση της συνέπειας του Ελληνικού Δημοσίου, ως κρατικού εκδότη με χαρακτηριστικά χώρας της ευρωζώνης, η περαιτέρω ενίσχυση της εμπιστοσύνης των διεθνών οίκων αξιολόγησης αλλά και της εμπιστοσύνης της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας, με έμφαση στην περαιτέρω διεύρυνση της επενδυτικής βάσης προς εκείνο το τμήμα που διατηρεί χαρακτηριστικά τελικού επενδυτή.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, θα επιδιωχθεί, στο πλαίσιο λειτουργίας της πρωτογενούς αγοράς, πλέον της εκδοτικής δραστηριότητας, να εφαρμοστεί πολιτική διαχείρισης χαρτοφυλακίου, μέσω της οποίας θα διασφαλίζεται ο αναγκαίος χώρος για πιο συνεχή παρουσία του Ελληνικού Δημοσίου στις αγορές, η περαιτέρω μείωση του κινδύνου αναχρηματοδότησης, η παροχή της αναγκαίας ρευστότητας και η βελτίωση της λειτουργίας της δευτερογενούς αγοράς των ελληνικών ομολόγων, με ταυτόχρονη αξιοποίηση της εκάστοτε κλίσης της ελληνικής καμπύλης αποδόσεων για τη διασφάλιση βέλτιστου αποτελέσματος αναφορικά με το κόστος δανεισμού.