Μουντιάλ κι ακριβά κινητά σώζουν τον τζίρο των προϊόντων τεχνολογίας

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μουντιάλ κι ακριβά κινητά σώζουν τον τζίρο των προϊόντων τεχνολογίας
Η ελληνική αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων μόνο την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2018, η αξία της διευρύνθηκε κατά 5,5% εν συγκρίσει με ένα χρόνο νωρίτερα αγγίζοντας τα 536 εκατ. ευρώ.

Οι ενισχυμένες πωλήσεις των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών - κατά κόσμον «λευκές», το Μουντιάλ αλλά και τα όλο και πιο ακριβά κινητά που κυκλοφορούν στην αγορά έδωσαν ώθηση στις πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου της φετινής χρονιάς, παρουσιάζοντας μια συνολικά εύρωστη εικόνα.

Η ελληνική αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων στο σύνολό της, ήταν ενισχυμένη τόσο στο 3ο τρίμηνο του 2018, όσο και σε επίπεδο 9μηνου. Συγκεκριμένα μόνο την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2018, η αξία της διευρύνθηκε κατά 5,5% εν συγκρίσει με ένα χρόνο νωρίτερα αγγίζοντας τα 536 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο 9μήνου η αξία ενισχύθηκε συνολικά κατά 7,4% με τις πωλήσεις να ανέρχονται στο 1,5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Temax για την ελληνική αγορά, οι τέσσερις από τις επτά επιμέρους κατηγορίες της αγοράς είχαν θετικό πρόσημο, ενώ σε επίπεδο 9μηνου οι κατηγορίες, που αποκόμισαν οφέλη, ήταν πέντε.

Μεγάλη ζήτηση για ακουστικά και Wearables

Στην πρώτη θέση του βάθρου των πωλήσεων βρίσκεται η κατηγορία των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων. Οι πωλήσεις στη εν λόγω κατηγορία αυξήθηκαν κατά 9% το γ’ τρίμηνο φτάνοντας τα 160 εκατ. ευρώ ενώ η αύξηση έφτασε το 11,3% -459 εκατ. ευρώ - σε επίπεδο 9μηνου. Πέρα από τα ακριβότερα smartphones τα οποία κινήθηκαν σχετικά καλά αυξημένες ήταν και οι πωλήσεις σε κατηγορίες όπως ακουστικά και wearables.

Αύξηση 7% καταγράφηκε στις πωλήσεις των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών (ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες κ.ά.) φτάνοντας τα 135 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο ενώ κατά 4,9% στα 350 εκατ. ευρώ ήταν η αύξηση σε επίπεδο 9μηνου. Αν και οι πωλήσεις στις περισσότερες υποκατηγορίες ήταν ανοδικές, ειδικά για τις κουζίνες και τις εντειχιζόμενες συσκευές παρατηρήθηκε αυξημένο ενδιαφέρον.

Οι πωλήσεις των μικρών οικιακών ηλεκτρικών συσκευών αυξήθηκαν κατά 6,5% στα 38 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο και κατά 3,4% στα 109 εκατ. ευρώ στο 9μηνο, καθώς οι Έλληνες καταναλωτές αγόρασαν περισσότερο προϊόντα όπως είναι οι ηλεκτρικές σκούπες και οι μηχανές καφές και ροφημάτων.

Μουντιάλ, 4Κ και gaming δίνουν ώθηση στις μεγάλες ηλεκτρονικές συσκευές

Χάρη στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου αύξηση παρουσίασαν και οι μεγάλες ηλεκτρονικές συσκευές (τηλεοράσεις κλπ). Συγκεκριμένα η εν λόγω κατηγορία κινήθηκε ανοδικά κατά 5,3% φτάνοντας τα 75 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο και η αύξηση έφτασε το 7,4% -226 εκατ. ευρώ - στο 9μηνο. Τηλεοράσεις, ηχεία και κονσόλες ήταν οι συσκευές που κατέγραψαν υψηλότερες πωλήσεις ενώ βιντεοκάμερες, DVD players και πλοηγοί αυτοκινήτων, συσκευές δηλαδή που έχουν αντικατασταθεί από άλλες, κινήθηκαν όπως ήταν αναμενόμενο πτωτικά. Για ένα ακόμα τρίμηνο αύξηση παρουσίασαν και οι οθόνες, εκμεταλλευόμενες την αύξηση του gaming και του 4Κ ενώ και οι πωλήσεις Gaming & Leisure Devices παρουσίασαν ραγδαία άνοδο.

Σταθερή ήταν η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής, οι πωλήσεις των οποίων διαμορφώθηκαν στο γ’ τρίμηνο στα 113 εκατ. ευρώ (-0,1%) ενώ στο 9μηνο έφτασαν τα 317 εκατ. ευρώ (+1,4%). Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και χωρίς περαιτέρω μείωση κινήθηκαν οι πωλήσεις υπολογιστών κινούνται με την όποια αύξηση να έρχεται από τα περιφερειακά και ειδικά όσα έχουν σχέση με το gaming.

Φθίνουσα πορεία για τα φωτογραφικα είδη και τον εξοπλισμό γραφείου

Όσο για τις κατηγορίες με το αρνητικό πρόσημο που αποτελούν και τις μικρότερες με βάση την αξία των πωλήσεων είναι δύο, τα φωτογραφικά είδη αλλά και τα είδη εξοπλισμού γραφείου. Στην πρώτη περίπτωση, όπου τα έξυπνα κινητά αντικαθιστούν σιγά σιγά τις φωτογραφικές μηχανές, οι πωλήσεις κινήθηκαν στα επίπεδα των 7 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο καταγράφοντας μείωση της τάξης του 14,4% με την πτώση αυτή να φτάνει το 16,7% στο 9μηνο -19 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, όσον αφορά στα είδη εξοπλισμού γραφείου οι πωλήσεις έφτασαν τα 7 εκατ. ευρώ στο γ΄ τρίμηνο βαίνοντας μειούμνες κατά11,2% με την πτώση να περιορίζεται στο 10,3% στο 9μηνο ήτοι στα 22 εκατ. ευρώ.

πωλήσεις ηλεκτρονικών προϊόντων GFK Temax

Την θετική εικόνα αναμένεται να ενισχύσει και η μεγάλη κίνηση που ήδη φαίνεται να καταγράφει η Black Friday ή αλλιώς Black Week καθώς και η Cyber Monday. Με την δημοφιλία που γνωρίζουν στα μόλις τρία χρόνια που εφαρμόζονται στην ελληνική αγορά η κίνηση αναμένεται να εκτοξεύσει τος τζίρους σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Να υπενθυμίσουμε ότι ήδη την προηγούμενη χρονιά τις ημέρες αυτές το e-shopping στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 50% και πάνω από 20% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με τα αντίστοιχα νούμερα το 2016, σύμφωνα με έρευνα των PayPal και Ipsos με τους τοπικούς μάλιστα εμπόρους να κεδρίζουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα μερίδια αγοράς. Από τις αγορές που πραγματοποίησαν οι Έλληνες διαδικτυακά κατά την διάρκεια αυτών των ημερών το 64% αφορούσε σε ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης ενώ το σε παιχνίδια και είδη χόμπι.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider