Οι ευρωπαϊκές εταιρείες ρίχνονται στον πόλεμο της «μπαταρίας»

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες ρίχνονται στον πόλεμο της «μπαταρίας»
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μπαταριών ετοιμάζονται να επωφεληθούν από τα τεράστια «πράσινα» πακέτα.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μπαταριών ετοιμάζονται να επωφεληθούν από τα τεράστια «πράσινα» πακέτα τα οποία υιοθετούνται ως χρηματοδοτικά εργαλεία για την τόνωση της ανάπτυξης εν μέσω της πανδημίας. Ωστόσο, σχεδόν όλοι γνωρίζουν ότι ο πολλά υποσχόμενος κλάδος των μπαταριών χαρακτηρίζεται ήδη από σκληρό ανταγωνισμό.

Αυτή τη στιγμή, η Κίνα φιλοξενεί το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου (ο τύπος της μπαταρίας που αναμένεται να τροφοδοτήσει την ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία EV) και το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας που θα αφορά στην Ευρώπη τα επόμενα πέντε χρόνια ανήκει σε ασιατικές εταιρείες.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεσμεύσει 550 δισεκατομμύρια ευρώ (647 δισεκατομμύρια δολάρια) για την προστασία του κλίματος και τις καθαρές τεχνολογίες κατά τα επόμενα επτά χρόνια, και αυτά τα σχέδια εξαρτώνται από τις μπαταρίες για την αποθήκευση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας - και για την τροφοδοσία ηλεκτρικών κινητήρων.

Οι αναλυτές λένε ότι η επόμενη γενιά μπαταριών πρέπει να διαρκεί περισσότερο, να φορτίζεται γρηγορότερα και να είναι ασφαλέστερη και πιο πράσινη από εκείνες στην αγορά τώρα, και αυτό δίνει στις ευρωπαϊκές εταιρείες την ευκαιρία.

«Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο η Ευρώπη μπορεί να αποκτήσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της Κίνας», δήλωσε ο αναλυτής ενεργειακής αποθήκευσης Wood Mackenzie, Mitalee Gupta. «Θα γίνει ανταγωνιστική αρκετά γρήγορα».

Από τότε που ξεκίνησε το European Battery Alliance το 2017, η Ευρώπη πιέζει τις τοπικές εταιρείες να αναπτύξουν μια βιομηχανία που θα αναπτυχθεί στο μέλλον με χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα και θα διασφαλίσει ότι η ήπειρος δεν θα εξαρτάται από εισαγόμενα προϊόντα - ή τεχνολογία.

Οι ερευνητές έχουν ήδη εντοπίσει 13 ευρωπαϊκά έργα μπαταριών που θα μπορούσαν να είναι επιλέξιμα για υποστήριξη από την ΕΕ, σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Σλοβακία και η Πολωνία - αν και ορισμένα συνδέονται με ασιατικούς κατασκευαστές, όπως τα σχέδια της LG Chem να επεκτείνουν το εργοστάσιό της στην Κρακοβία.

Οι προκλήσεις και η απόκριση της Ελλάδας

Από τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής μπαταριών μολύβδου στον κόσμο, την ελληνική Sunlight, έως τις νεοσύστατες εταιρείες όπως το InoBat Auto στη Σλοβακία και την Innolith της Ελβετίας, προσβλέπουν σε ένα επιτυχές αποτέλεσμα.

«Έχοντας γίγαντες μπαταριών στην Ευρώπη, αυτό είναι ακόμα δυνατό», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ελληνικής Sunlight, Λάμπρος Μπισάλας «Απλώς πρέπει να τρέξουμε και να προχωρήσουμε και να καινοτομήσουμε γρηγορότερα από τους άλλους».

Ωστόσο, η Sunlight δεν εστιάζει στην αγορά EV, η οποία κυριαρχείται από την Κίνα αλλά στην παραγωγή τεχνολογιών φωσφορικού λιθίου-σιδήρου (LFP), έναν τύπο μπαταρίας που είναι κατάλληλο για περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα και ρομπότ που εκτελούν σύντομες εργασίες με διαλείμματα στο μεταξύ.

«Πρόκειται για αγορές δισεκατομμυρίων δολαρίων», σημειώνει ο κ. Μπισάλας. «Βλέπουμε μια πολύ μεγάλη ευκαιρία εκεί, γιατί βλέπουμε ότι οι παραγωγοί ιόντων λιθίου, ειδικά από την Κίνα, επικεντρώνονται στα EV.»

Σημειώνεται ότι η ευρωπαϊκή παραγωγή EV αναμένεται να αυξηθεί έξι φορές τα επόμενα πέντε χρόνια και οι ηγέτες της ΕΕ αναμένουν ότι η αλυσίδα αξίας της μπαταρίας - από την εξόρυξη έως την παραγωγή έως την ανακύκλωση - θα ανέρχεται σε 250 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025.

Με πληροφορίες από το Reuters.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider