Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Βρετανίας σχεδιάζει να κάνει τα αυτοκίνητα υδρογόνου mainstream

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Βρετανίας σχεδιάζει να κάνει τα αυτοκίνητα υδρογόνου mainstream
Η Hyundai Motors συνεργάστηκε με τη βρετανική πολυεθνική εταιρεία χημικών Ineos Group για να δώσει στον τομέα FCEV μια άκρως αναγκαία ώθηση.

Το υδρογόνο έχει χαρακτηριστεί εδώ και δεκαετίες ως το μέλλον των μεταφορών. Στην πραγματικότητα, υπήρχε μια εποχή που το υδρογόνο υποτίθεται ότι ήταν «το καύσιμο του μέλλοντος», ενώ, από την άλλη, κάποιοι θεωρούσαν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα (ΕV) θα έχουν περιορισμένη ανάπτυξη λόγω των περιορισμών στις αποστάσεις. Ωστόσο, ήδη αυτό έχει καταρριφθεί και η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς συμπαρασύροντας προς αυτή την κατεύθυνση και αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Τι θα γίνει όμως με τα οχήματα υδρογόνου (FCEV);

Το υδρογόνο για την ώρα φαίνεται να έχει «κολλήσει» στη «γραμμή εκκίνησης». Ενδεικτικό είναι ότι το 2019 προστέθηκαν περίπου 330.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις Ηνωμένες Πολιτείες σε σύγκριση με τα μόλις 8.000 FCEV. Ωστόσο, και αυτό μπορεί να αλλάξει και να δούμε το υδρογόνο να διεισδύει επίσης αλματωδώς στις μεταφορές. Η Hyundai Motors συνεργάστηκε με τη βρετανική πολυεθνική εταιρεία χημικών Ineos Group για να δώσει στον τομέα FCEV μια άκρως αναγκαία ώθηση στον αγώνα για να καταστεί «mainstream» η υδρογονοκίνηση.

Η Hyundai είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός FCEV στον κόσμο με μερίδιο αγοράς 12,1%, μετά την Toyota Motors με μερίδιο αγοράς 76,6%, ενώ η Honda Motor κατέχει μερίδιο 11,3%. Η Ineos, από την άλλη, είναι ένας παγκόσμιος κατασκευαστής πετροχημικών, ειδικών χημικών προϊόντων και προϊόντων πετρελαίου και ανήκει στον πλουσιότερο άνθρωπο της Βρετανίας, τον Jim Ratcliffe.

Μια πολλά υποσχόμενη συνεργασία

Μέσω της συνεργασίας, η Ineos θα παρέχει υδρογόνο στη Hyundai καθώς φαίνεται να διευρύνει την επιχειρηματικής της δραστηριότητα σε σχέση με τα FCEV. Η Ineos παράγει ήδη 300.000 τόνους υδρογόνου ετησίως ως υποπροϊόν από την ηλεκτρόλυση άλμης για την παραγωγή χλωρίου. Η εταιρεία το χρησιμοποιεί σήμερα για καύσιμα καθώς και για την αποθείωση στα διυλιστήρια. Παράλληλα, διαθέτει τεράστια υπόγεια σπήλαια αποθήκευσης φυσικού αερίου που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει για την αποθήκευση του υδρογόνου.

Η Hyundai στοχεύει να κατακτήσει το 15% της αγοράς φορτηγών υδρογόνου στην Ευρώπη έως το 2030, στοχεύοντας κυρίως σε χώρες όπως η Γερμανία και οι Κάτω Χώρες ενώ η Ineos σχεδιάζει να αξιοποιήσει την τεχνολογία FCEV της Hyundai για να την ενσωματώσει στο Grenadier, ένα SUV που κατασκευάζεται μετά από το Land Rover Defender που η εταιρεία ελπίζει να κάνει ντεμπούτο το 2021.

Η παγκόσμια αγορά FCEV αποτιμήθηκε μόλις στα 652 εκατομμύρια το 2018, αλλά αναμένεται να αναπτυχθεί με γοργούς ρυθμούς για να φτάσει τα 42 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider