Aθηναϊκή Ζυθοποιία: Άνοδος των εξαγωγών εν μέσω πανδημίας

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Aθηναϊκή Ζυθοποιία: Άνοδος των εξαγωγών εν μέσω πανδημίας

Άνοδο στις εξαγωγές κατά 5% σε μία χρονιά με πολλές δυσκολίες εξαιτίας της πανδημίας, κατέγραψε φέτος η Aθηναϊκή Ζυθοποιία.

Για «ένα μικρό θαύμα», έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλέξανδρος Δανιηλίδης, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης, καθώς οι εξαγωγές ξεπερνούν σε ποσοστό το 10% του συνολικού τζίρου της εταιρείας. Αυτό όπως είπε, επετεύχθη κυρίως λόγω της στήριξης της μητρικής Ηeineken η οποία επέτρεψε την εξαγωγή προϊόντων, που έχουν παραχθεί στην Ελλάδα σε νέες αγορές. Η εξαγωγική δραστηριότητα μάλιστα, όπως συμπλήρωσε, αναμένεται να συνεχιστεί και το 2021, με επέκταση σε χώρα της Ασίας καθώς και χώρες της Αφρικής.

Όσον αφορά στις επιπτώσεις από την πανδημία την τρέχουσα χρονιά, ο κ. Δανιηλίδης εκτίμησε ότι η εταιρεία κινήθηκε λίγο καλύτερα από την υπόλοιπη αγορά και θα εμφανίσει μείωση πωλήσεων μικρότερη από το -25% που αναμένεται να καταγράψει συνολικά ο κλάδος.

Το 2021 εκτιμάται ότι θα είναι μία καλύτερη καλύτερη χρονιά από το 2020 με το πρώτο τρίμηνο ωστόσο να παραμένει δύσκολο εξαιτίας της πανδημίας. Το πλάνο όπως είπε, είναι να υπάρξει σημαντική αύξηση τζίρου και κερδοφορίας μετά το πρώτο τρίμηνο εφόσον δεν υπάρξουν νέα lockdown, «ποντάροντας» και στην αύξηση του τουρισμού σε σχέση με το 2020. Ωστόσο, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναμένεται να προσεγγίσει τη βάση των μεγεθών του 2019, το 2022, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Το επενδυτικό πλάνο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας πάντως συνεχίζεται, σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη ωστόσο προσαρμόζεται λόγω των συνθηκών κυρίως όσον αφορά στο εμπορικό κομμάτι.

Η «ιστορική» συμφωνία με τη Bacardi

Από 1η Απριλίου 2021 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εξάλλου αναλαμβάνει τη διανομή των προϊόντων της Bacardi η οποία αυτή τη στιγμή ελέγχει μερίδιο περίπου 12% στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών.

«Είναι μία ιστορική στιγμή για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία αφού μετά από 57 χρόνια λειτουργίας κάνει ένα πρωτόγνωρο βήμα γι' αυτήν», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Δανιηλίδης. Τόνισε επίσης ότι η συγκεκριμένη συνεργασία είναι μακροχρόνιας πνοής καθώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μπαίνει σε μια αγορά με μακροχρόνιο ορίζοντα ενώ διευκρίνισε ότι στην παρούσα φάση δεν σχεδιάζει να επεκταθεί στη διανομή άλλων προϊόντων.

Από την πλευρά του, ο Κωνσταντίνος Κουβαράς, γενικός διευθυντής της Bacardi Greece επεσήμανε πως η συμφωνία των δύο εταιρειών προβλέπει αποκλειστική συνεργασία και έχει διάρκεια πέντε χρόνια. Τόνισε ακόμη ότι στόχος είναι η ενίσχυση της παρουσίας της Βacardi στην ελληνική αγορά αλκοολούχων και η συμφωνία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα βοηθήσει την εταιρεία να επεκτείνει τη διανομή την σε περισσότερα σημεία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider