Τι αλλάζει στις αγορές στα καταστήματα – Το νέο sms, o χρονικός περιορισμός και οι διαδημοτικές μετακινήσεις για ψώνια

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι αλλάζει στις αγορές στα καταστήματα – Το νέο sms, o χρονικός περιορισμός και οι διαδημοτικές μετακινήσεις για ψώνια
Διευκρινίσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα ψωνίζουμε από τη Δευτέρα.

Το νέο «εργαλείο» στην προσπάθεια να περιοριστούν οι άσκοπές μετακινήσεις στην αγορά και τα καταστήματα να λειτουργήσουν χωρίς να δημιουργηθούν εικόνες συνωστισμού είναι ο πενταψήφιος 13032, ο οποίος θα τεθεί σε εφαρμογή από τη Δευτέρα. Σε συνδυασμό με τα προγραμματισμένα ραντεβού αλλά και τον χρονικό περιορισμό περιορισμό των 3 ωρών που θα ισχύει για τις αγορές, κυβέρνηση και ειδικοί εκτιμούν πως το λιανεμπόριο θα μπορέσει να λειτουργήσει με ασφάλεια χωρίς να υπάρξει επιδημιολογική επιβάρυνση.

Το 13032, ήδη εδώ και αρκετό και λειτουργεί πιλοτικά ακόμη και με κλειστά μαγαζιά και στέλνει απαντητικό sms στον αποστολέα για μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα. Επιτρέπεται στους καταναλωτές μία αποστολή sms την ημέρα καθώς εάν κάποιος επιχειρήσει να στείλει και δεύτερο sms λαμβάνει την απάντηση «η μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα δεν είναι εφικτή. Επιτρέπεται μία μετακίνηση ημερησίως».

Για τις αγορές σε εμπορικά κέντρα, θα επιτρέπονται και οι διαδημοτικές μετακινήσεις. Όπως διευκρίνισε το πρωί της Πέμπτης μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, «για τα ψώνια από εμπορικά καταστήματα μπορεί κάποιος να μετακινηθεί από Δήμο σε Δήμο. Θα κλείνει ραντεβού ο καταναλωτής με το κατάστημα. Ο καταναλωτής μπορεί να μένει στην Κηφισιά και το κατάστημα να είναι στην Γλυφάδα. Με το 13032 θα έχεις ένα sms στο κινητό σου, που σου επιτρέπει να κάνεις αυτή την συναλλαγή, πάντοτε με τήρηση των μέτρων για τον αριθμό πελατών στο κατάστημα».

Ο κ. Γεωργιάδης εξήγησε παράλληλα ότι μέσα στις τρεις ώρες που δίνει περιθώριο για αγορές το συγκεκριμένο sms, μπορεί ο καταναλωτής να έχει κλείσει και παραπάνω από ένα ραντεβού για ψώνια σε διαφορετικά καταστήματα.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους είτε με τη μέθοδο click away (παραλαβή έξω από το κατάστημα) είτε με click inside, δηλαδή κατόπιν ραντεβού που θα κλείνεται τηλεφωνικά ή διαδικτυακά και με την τήρηση των περιορισμών για συγκεκριμένο αριθμό πελατών ανά τ.μ, να μπαίνουν και μέσα στο κατάστημα για να ψωνίσουν.

Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Παναγιώτης Σταμπουλίδης μιλώντας στο ΣΚΑΪ, σημείωσε ότι οι καταναλωτές εκτός από τα δύο αποδεικτικά sms που πρέπει να έχουν στο κινητό τους τηλέφωνο, από το 13032 και από το κατάστημα που επιβεβαιώνει το ραντεβού τους, δεν πρέπει να ξεχνούν να έχουν μαζί τους και ταυτότητα ή διαβατήριο ώστε σε ενδεχόμενο έλεγχο να επιβεβαιώνονται τα στοιχεία τους. Διευκρίνισε επίσης ότι «στην επιλογή του click away πληρώνουμε με κάρτα, όχι με μετρητά».

Όπως είπε ο κ. Σταμπουλίδης δίνεται η επιλογή ανάμεσα σε click away και click inside ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να εξυπηρετούν και πελάτες εκτός του καταστήματος πέραν του συγκεκριμένου αριθμού που θα έχουν τη δυνατότητα να υποδεχθούν στο εσωτερικό.

Όλα τα παραπάνω ωστόσο, αφορούν μόνο στις αγορές στα εμπορικά καταστήματα και δεν ισχύουν για πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα τα οποία θα παραμείνουν κλειστά την επόμενη εβδομάδα. «Εάν η πρώτη εβδομάδα εξελιχθεί καλά, θα μπορούσαν να ανοίξουν και αυτά την επόμενη εβδομάδα» όπως τόνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider