Στις ευκαιρίες που παρουσιάζει η ελληνική αρτοβιομηχανία και στις οποίες αναφέρθηκε κατά τη γενική συνέλευση της εταιρείας Καραμολέγκος, ο επικεφαλής της, Μανώλης Καραμολέγκος, εστιάζουν όπως φαίνεται εταιρείες του κλάδου, καθώς παρατηρείται κινητικότητα το τελευταίο διάστημα όσον αφορά στις επενδύσεις.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε την Πέμπτη ο κ. Καραμολέγκος, το φθινόπωρο αναμένεται να ολοκληρωθεί η επένδυση των 27,3 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέας παραγωγικής μονάδας και κτιρίου αποθήκευσης και διανομής της εταιρείας, στον χώρο του οικοπέδου της πρώην ΑΓΝΟ. Η νέα επένδυση εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στη μείωση του κόστους και την αύξηση της παραγωγικότητας. Κινητικότητα όμως παρατηρείται και στην κρητική αρτοβιομηχανία «Το Μάννα- Ν. Τσατσαρωνάκης» η οποία όπως έγινε γνωστό πριν από λίγες μέρες, απέκτησε μέσω πλειστηριασμού το εργοστάσιο της Nutriart (πρώην Κατσέλης) στις Αχαρνές Αττικής. Έτσι όταν αυτό τεθεί σε λειτουργία, η εταιρεία θα διαθέτει παραγωγική βάση και στην Αττική, εκτός από εκείνη που ήδη διαθέτει στον Πλάτανο Κισσάμου Χανίων. Στα πλάνα της κρητικής αρτοβιομηχανίας μάλιστα είναι, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, και η διεύρυνση των προϊόντων του χαρτοφυλακιού της.
Ο κ. Καραμολέγκος μάλιστα αναφερόμενος στις κινήσεις του Νίκου Τσατσαρωνάκη, επεσήμανε πως πρόκειται για έναν αξιόλογο ανταγωνιστή, ο οποίος ενδεχομένως βλέπει ανάλογες ευκαιρίες στον κλάδο και πως είναι καλοδεχούμενος. Μεταξύ άλλων, ο επικεφαλής της Καραμολέγκος αναφέρθηκε στο ενδιαφέρον που παρατηρείται στον κλάδο των τροφίμων από ξένα funds σημειώνοντας ότι «δεν έχει χτυπήσει κανείς την πόρτα μας, αν γίνει θα τον ακούσουμε». Παράλληλα όσον αφορά στις μετοχικές μεταβολές στην εταιρεία τόνισε ότι «δεν μας απασχολεί να βγούμε από το ελληνικό χρηματιστήριο» εξηγώντας ότι ένας μέτοχος θέλησε να αποσυρθεί και «πήραμε εμείς τις μετοχές του, αφού ήταν δύσκολο να τις πάρει κάποιος άλλος».
Οι εκτιμήσεις για τις πωλήσεις το 2021
Το 2020 λόγω των περιοριστικών μέτρων, των κλειστών επιχειρήσεων εστίασης και της αύξησης της κατανάλωσης στο σπίτι, οι πωλήσεις στην κατηγορία των τροφίμων στα σούπερ μάρκετ σημείωσαν σημαντική άνοδο. Συγκεκριμένα η Καραμολέγκος είδε τον τζίρο της να καταγράφει αύξηση 9,94% έναντι του 2019 με την αγορά του τυποποιημένου ψωμιού να καταγράφει αύξηση +7% σε τεμάχια και +9% σε αξία. Παράλληλα στην ίδια κατηγορία σημείωσε και περαιτέρω αύξηση μεριδίου (51,5%) σε αξία. Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σημείωσε η κατηγορία των Slices (+23% σε τεμάχια και +21% σε αξία). Και η κατηγορία των παξιμαδιών παρουσίασε αύξηση πωλήσεων σε αξία +60% και αντίστοιχα μεριδίου +3,1pp στο 11,3%.
Σε ό,τι αφορά το 2021 ο επικεφαλής της Καραμολέγκος ωστόσο εκτίμησε ότι θα είναι δύσκολη χρονιά, καθώς το άνοιγμα της εστίασης και των υπόλοιπων επιχειρήσεων που έμειναν κλειστές για μεγάλο διάστημα του 2020, θα φέρει πτώση στη ζήτηση και τις πωλήσεις για τα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ. Όπως επεσήμανε ωστόσο, οι απώλειες αυτές θα γίνει προσπάθεια να καλυφθούν με καινοτόμα προϊόντα που στόχο θα έχουν να «κρατήσουν» τους καταναλωτές.