Σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι πωλήσεις όλων των αλκοολούχων ποτών στα σούπερ μάρκετ τη Μεγάλη Εβδομάδα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή, ενώ μετά το Πάσχα και το άνοιγμα της εστίασης η κατανάλωση φαίνεται ότι αρχίζει σιγά σιγά να μεταφέρεται σε μπαρ, εστιατόρια και καφέ, με τους ρυθμούς των πωλήσεων στο κανάλι horeca, που αποτελεί και το σημαντικότερο για τις επιχειρήσεις των αλκοολούχων ποτών, να ανεβαίνουν.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη NielsenIQ, ενδεικτική ήταν η αύξηση πωλήσεων που καταγράφηκε η Μεγάλη Εβδομάδα σε σχέση με την περσινή - πάλι σε συνθήκες lockdown - σε ουίσκι (+81,9%), μπύρες (+40,6%) και κρασιά (+22,4%). Αντίστοιχη τάση υπήρχε και ολόκληρο το πρώτο τρίμηνο του 2021, όταν σύμφωνα με τη Nielsen το ρούμι εμφάνισε ανάπτυξη 67,7%, το κρασί 49,1%, το ουίσκι 43,6% και οι μπύρες 27,3%.
Η κλειστή εστίαση έως τις 3 Μαΐου οδήγησε όπως φαίνεται τους Έλληνες στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών στο σπίτι και ιδιαίτερα τις μέρες του Πάσχα στα οικογενειακά τραπέζια, με τα δεδομένα πάντως να αλλάζουν μετά το άνοιγμα της εστίασης και του τουρισμού. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο κανάλι της επιτόπιας κατανάλωσης, δηλαδή μπαρ, εστιατόρια κτλ. εκτιμάται ότι καταναλώνεται τουλάχιστον το 62% της συνολικής ποσότητας αλκοολούχων ποτών.
Όπως επισημαίνει στο insider.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, Γιώργος Σκούρας από το Σαββατοκύριακο 15-16 Μαΐου με την απελευθέρωση και των διαπεριφερειακών μετακινήσεων και τη διεύρυνση του ωραρίου στην εστίαση έως τις 12.15 το βράδυ, άρχισαν να φτάνουν τα πρώτα θετικά μηνύματα στις πωλήσεις του κλάδου, έπειτα από αρκετό καιρό. Και αυτό γιατί μπορεί η αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ να ήταν σημαντική αλλά αντιπροσωπεύουν μόλις το 20% του συνόλου των πωλήσεων για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο κρασί ενώ κάποιες εξ αυτών δεν έχουν καν παρουσία στα ράφια.
Στην κανάλι της εστίασης «ποντάρουν» για την ανάκαμψη των πωλήσεων και οι ζυθοποιίες όπου σύμφωνα με πηγές της αγοράς, ο κλάδος υπολογίζεται ότι απώλεσε συνολικά κοντά στα 100 εκατ. ευρώ το 2020 συγκριτικά με το 2019. Οι απώλειες αυτές, αποδίδονται κυρίως στον μειωμένο αριθμό τουριστών, με την κατανάλωση που σχετίζεται με τον τουρισμό να καταγράφει πτώση 70%, αλλά και στην κλειστή εστίαση για αρκετούς μήνες. Στο κανάλι On Trade η πτώση άγγιξε το 35%.
Σύμφωνα, τέλος με στοιχεία πωλήσεων της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών, το 2020 οι επιχειρήσεις του κλάδου έχασαν σχεδόν τις μισές πωλήσεις τους στο κανάλι χονδρικής λόγω της κλειστής εστίασης για μεγάλο χρονικό διάστημα και με μόνα ανοιχτά κανάλια, τα σούπερ μάρκετ και τις κάβες.
Φωτογραφία: Getty Images / Ideal Image