Παπουτσάνης: Μηδενική η έκθεση σε Ρωσία και Ουκρανία – Οι προσδοκίες για το 2022

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Παπουτσάνης: Μηδενική η έκθεση σε Ρωσία και Ουκρανία – Οι προσδοκίες για το 2022
Η «ανάγνωση» των οικονομικών μεγεθών του 2021 και οι στόχοι για τη νέα χρονιά. Οι πωλήσεις, οι εξαγωγές και το επενδυτικό πρόγραμμα. Πώς επηρεάζει τη λειτουργία της εταιρείας η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος στην Ουκρανία. Τι είπε η διοίκηση στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές.

«Ελπίζαμε ότι το 2022 θα ήταν μια χρονιά με λιγότερο σασπένς αλλά τελικά αποδεικνύεται χειρότερη», σχολίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης, Μενέλαος Τασόπουλος, περιγράφοντας τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιουργούν η όξυνση της ενεργειακής κρίσης και ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Όπως εξήγησε ο κ. Τασόπουλος, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές που ακολούθησε τη δημοσιοποίηση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας, «η κατάσταση παραμένει ακόμη ασαφής, ωστόσο η Παπουτσάνης θα μπορέσει να διαχειριστεί τις προκλήσεις και να έχει μια καλή χρονιά, υπό την προϋπόθεση ότι η γεωπολιτική κατάσταση δεν θα επιδεινωθεί περαιτέρω». Μάλιστα, έσπευσε να εξηγήσει πως η εταιρεία δεν έχει καμία έκθεση στη Ρωσία και την Ουκρανία, ούτε σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, ούτε σε προμήθειες πρώτων υλών. Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2022 δεν αποκλείεται να αποδειχθεί καλύτερη χρονιά για την εταιρεία από ότι το 2021 «τουλάχιστον σε απόλυτους αριθμούς».

Έχοντας τριπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της την τελευταία πενταετία, η Παπουτσάνης βάζει πλώρη για ακόμη υψηλότερες πωλήσεις, έχοντας υλοποιήσει σημαντικές επενδύσεις και στις τέσσερις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται.

Επενδύσεις και στόχευση για το 2022

Σύμφωνα με τον κ. Τασόπουλο, οι επενδύσεις της Παπουτσάνης το 2022 θα είναι λιγότερες από τα 9 δισ. ευρώ του 2021, καθώς το επενδυτικό της πλάνο βαίνει προς ολοκλήρωση, με στόχο τον διπλασιασμό της δυναμικότητας στη μορφοποίηση σαπώνων, την περαιτέρω μείωση του παραγωγικού κόστους, την είσοδο σε νέα προϊόντα (συνθετική σαπωνόμαζα) και την επέκταση και τον αυτοματισμό των αποθηκευτικών χώρων.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα σχέδια της εταιρείας, η κατηγορία των επωνύμων προϊόντων αναμένεται να ενισχυθεί μέσω εμπλουτισμού της γκάμας των προϊόντων, την είσοδο σε νέες κατηγορίες, την ενίσχυση της παρουσίας στα καταστήματα και το δυναμικό πλάνο προώθησης που έχει σχεδιαστεί για το 2022.

Ο τομέας των ξενοδοχειακών προϊόντων αναμένεται να επανέλθει τουλάχιστον στα επίπεδα του 2019, καθώς οι επιπτώσεις της πανδημίας έχουν περιοριστεί σημαντικά.

Οι παραγωγές προϊόντων για τρίτους, κυρίως πολυεθνικές εταιρείες, αναμένεται να αναπτυχθούν περαιτέρω, καθώς διευρύνονται οι συνεργασίες και σε νέα προϊόντα και με νέους πελάτες.

Η κατηγορία των σαπουνομαζών αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται μέσω διεύρυνσης των υφιστάμενων συνεργασιών αλλά και την επίτευξη νέων. Προς αυτή τη κατεύθυνση βοηθούν και οι συνθετικές σαπωνόμαζες, καθώς και η δυνατότητα της Παπουτσάνης να καλύπτει τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς και σε πιο βασικές σαπωνόμαζες που λόγω των υψηλών μεταφορικών, μεγάλων καθυστερήσεων και άλλων περιορισμών δεν μπορούν να καλυφθούν από τη Μαλαισία και την Ινδονησία.

«Καλή χρονιά το 2021»

Σχολιάζοντας τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας για τη χρονιά που πέρασε, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης χαρακτήρισε καλή χρονιά το 2021, καθώς καταγράφηκε σημαντική ανάπτυξη, αλλά και αύξηση πωλήσεων σε όλους τους τομείς.

Υπενθυμίζεται ότι ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών κατέγραψε διψήφια αύξηση (34,1% σε σχέση με το 2020) για έκτη συνεχή χρονιά με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 54,8 εκατ. ευρώ, ενώ το 21% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επώνυμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 13% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 49% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 17% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.

«Οι πωλήσεις στο εξωτερικό έχουν ξεπεράσει τις πωλήσεις στην Ελλάδα», αποκάλυψε ο κ. Τασόπουλος, εξηγώντας πως τα ξενοδοχειακά προϊόντα εμφανίζουν το καλύτερο περιθώριο κέρδους, ενώ η σαπωνόμαζα αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα και αναπτυσσόμενη αγορά, στην οποία η εταιρεία ακολουθεί μια πολύ ικανοποιητική εταιρεία.

Να σημειωθεί άλλωστε ότι στα επώνυμα προϊόντα σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων κατά 12% το 2021 σε σχέση με το 2020, στα ξενοδοχειακά προϊόντα η αύξηση ήταν εκρηκτική (126%), στα προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα) η άνοδος των πωλήσεων ήταν 24% σε σχέση με την περασμένη χρονιά, ενώ στις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών καταγράφηκε αύξηση 62%.

Η επιβάρυνση

Σύμφωνα με την οικονομική διευθύντρια της Παπουτσάνης, Μαίρη Ισκαλατιάν, το 2021 καταγράφηκε μια επιβάρυνση σε όρους λειτουργικών δαπανών, όπως τα αυξημένα έξοδα logistics, ωστόσο, όπως εξήγησε, μέσα στο τρέχον έτος το κόστος σταδιακά θα μειώνεται. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς που πέρασε, η ίδια παραδέχθηκε πως παρατηρήθηκαν έντονες πιέσεις από την κατακόρυφη αύξηση του ενεργειακού κόστους και τις αυξήσεις των πρώτων υλών.

Για το 2021 ο καθαρός δανεισμός της εταιρείας αυξήθηκε μόλις κατά 2 εκατ. ευρώ, παρά το ευρύ επενδυτικό πλάνο, ενώ πλέον η Παπουτσάνης εστιάζει στη βελτίωση των χρηματοδοτικών της ροών.

Οι εξαγωγές

Στις θετικές «ειδήσεις» του 2021 για την Παπουτσάνης συγκαταλέγεται η αύξηση των εξαγωγών κατά 70% στα επίπεδα των 34 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιπροσωπεύει το 62% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της κυρίως στην Ευρώπη, ωστόσο μεγάλο μέρος των ξενοδοχειακών προϊόντων κατευθύνεται προς την αμερικανική αγορά, ενώ η σαπωνόμαζα φτάνει ακόμη και μέχρι τις μακρινές Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, αλλά και το Μεξικό. Πέραν της Ευρώπης, τα προϊόντα τρίτων απορροφώνται και από την τουρκική αγορά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Alpha Αστικά Ακίνητα: Ο μετασχηματισμός και το project «Skyline» των 500 εκατ. ευρώ

Ηλιέλαιο όπως… χρυσάφι – Στα ύψη η τιμή του, μπαίνει πλαφόν στις πωλήσεις

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider