Ισχυρό το α’ τρίμηνο του 2022 για τον Όμιλο Fourlis – Ο περιορισμένος αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία και τα επόμενα βήματα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ισχυρό το α’ τρίμηνο του 2022 για τον Όμιλο Fourlis – Ο περιορισμένος αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία και τα επόμενα βήματα
Πώς επιδρούν στον Όμιλο οι αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι αυξήσεις στις τιμές των εμπορευμάτων και το ενεργειακό κόστος, καθώς και το ρευστό γεωπολιτικό σκηνικό. Ποια η έκθεση σε Ρωσία και Ουκρανία.

Ισχυρό αποδείχθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2022 για τον Όμιλο Fourlis, με τις πωλήσεις να καταγράφουν αύξηση κατά 25% σε όλο το φάσμα της λιανικής έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021 και να βάζουν πλώρη για επίπεδα υψηλότερα έναντι του 2019, του τελευταίου έτους κανονικότητας πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.

Τα ανωτέρω αποκάλυψε η διοίκηση του Ομίλου στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές και θεσμικούς επενδυτές που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης, σε συνέχεια της δημοσιοποίησης των οικονομικών μεγεθών του 2021.

Το θετικό 2021 και οι προσδοκίες για ένα καλύτερο 2022

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Ομίλου, Βασίλης Φουρλής, το 2021 ήταν ένα έτος προκλήσεων, αλλά καθώς η ομαλότητα ξεκίνησε να επιστρέφει, αποδείχθηκε θετικό για τον Όμιλο. Σε ό,τι αφορά το τρέχον έτος, ξεκίνησε μεν με θετικούς οιωνούς, ωστόσο οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι που συνδέονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία και οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις επηρεάζουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, αλλά και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου, Απόστολο Πεταλά, το 2022 αναμένεται να αποδειχθεί καλύτερο έτος, καθώς τα γεγονότα που συνθέτουν την τρέχουσα δύσκολη συγκυρία αναμένεται να είναι παροδικά, με την κατάσταση να εκτιμάται πως θα βελτιωθεί μετά το τέλος του πρώτου εξαμήνου του έτους. Ο κ. Πεταλάς αποκάλυψε ότι ο Όμιλος έχει θέσει πολλούς στόχους για το 2022, ένα έτος, ουσιαστικά, προετοιμασίας για ισχυρή ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. «Εστιάζουμε στην βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών μας, ενισχύουμε τις υπηρεσίες logistics, αναμένοντας ισχυροποίηση των μακροοικονομικών μεγεθών στις περιοχές που δραστηριοποιούμαστε και σταδιακή βελτίωση των συνθηκών στις εφοδιαστικές αλυσίδες», σημείωσε για να προσθέσει πως «διαχειριζόμαστε τη ρευστότητα του Ομίλου και προετοιμαζόμαστε για ένα καλύτερο μέλλον».

Μικρός ο αντίκτυπος από τον πόλεμο στην Ουκρανία

Σύμφωνα με τους κ. κ. Φουρλή και Πεταλά, ο γεωπολιτικός κίνδυνος που συνδέεται με τη ρωσο-ουκρανική κρίση μπορεί να επηρεάζει το συναίσθημα των καταναλωτών, ωστόσο η επίδρασή του στον Όμιλο είναι περιορισμένη.

Και αυτό γιατί τα προϊόντα που έρχονται από τη ρωσική και την ουκρανική αγορά είναι συγκεκριμένα. Δεν είναι μοναδικά που δεν μπορούν να αντικατασταθούν από άλλα προϊόντα. Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι τα ΙΚΕΑ λαμβάνουν από τη Ρωσία προϊόντα επίπλου που αντιστοιχούν σε ποσοστό μικρότερο του 2%.

Αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενεργειακό κόστος και ανατιμήσεις

Όπως ανέφερε η διοίκηση του Ομίλου, τα προβλήματα σε εφοδιαστική αλυσίδα ξεκίνησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, με έναν αντίκτυπο της τάξης του 5% επί των πωλήσεων. Ωστόσο το ποσοστό αυτό ούτε βελτιωθεί, αλλά ούτε έχει επιδεινωθεί το τελευταίο διάστημα.

Σε ό,τι αφορά το ενεργειακό κόστος, οι κ. κ. Φουρλής και Πεταλάς παραδέχθηκαν ότι έχει εκτιναχθεί στα ύψη, εξηγώντας χαρακτηριστικά πως, ενώ σε ένα έτος κανονικότητας το κόστος της ενέργειας κυμαίνεται κοντά στα 6-6,5 εκατ. ευρώ για το σύνολο των καταστημάτων ΙΚΕΑ και Intersport, δεν αποκλείεται, τώρα, λόγω της τρέχουσας κατάστασης, να αυξηθεί κοντά στα 10 εκατ. ευρώ.

Στη σκιά των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, στη λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ) πέρασαν στον καταναλωτή οι μικρότερες δυνατές αυξήσεις τιμών, της τάξης του 50-6% κατά μέσο όρο, καθώς η μητρική ΙΚΕΑ International απορρόφησε το 50% της αύξησης του κόστους των εμπορευμάτων. Στη λιανική αθλητικών ειδών (INTERSPORT & THE ATHLETE’S FOOT), καθώς Nike και Adidas έχουν ήδη προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών στη λιανική, οι πωλήσεις πραγματοποιούνται στις τιμές που συστήνουν οι συνεργαζόμενες εταιρείες Nike και Adidas.

ΙΚΕΑ

Σύμφωνα με τους κ. κ. Φουρλή και Πεταλά, εντός του 2022 δεν θα ανοίξει κανένα νέο, μικρό κατάστημα IKEA, ωστόσο βρίσκονται υπό κατασκευή τρία καταστήματα μεσαίου μεγέθους με στόχο να λειτουργήσουν τα επόμενα 2-3 χρόνια. Αυτά θα βρίσκονται στο Ελληνικό, την Κρήτη και την Πάτρα. Ταυτόχρονα, προχωρά η ανακαίνιση των καταστημάτων στην περιφέρεια και η εξοικονόμηση κόστους μέσω μικρότερων καταστημάτων.

Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 5 μεγάλα καταστήματα ΙΚΕΑ (3 στην Ελλάδα, 1 στην Κύπρο, και 1 στη Βουλγαρία), 6 μεσαίου μεγέθους καταστήματα (4 στην Ελλάδα και 2 στη Βουλγαρία) και 9 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick-up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ (6 από αυτά στην Ελλάδα, 2 στη Βουλγαρία και 1 στην Κύπρο). Τέλος, σχεδιάζονται τρία νέα μεσαίου μεγέθους καταστήματα στην Ελλάδα με στόχο να λειτουργήσουν τα επόμενα 2-3 χρόνια.

Για το 2021 η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων παρουσίασε πωλήσεις 273,4 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 12,2% σε σχέση με το 2020 (243,6 εκατ. ευρώ). Οι πωλήσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 11,8% ενώ στις υπόλοιπες χώρες ενισχύθηκαν κατά 12,6% συγκρινόμενες με το 2020. Το EBITDA (OPR) ανήλθε σε 25,9 εκατ. ευρώ έναντι 22,7 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 12,1 εκατ. ευρώ.

Intersport

Το 2021 ξεκίνησε το τριετές επενδυτικό πλάνο στη λιανική αθλητικών ειδών, κεντρικοί πυλώνες του οποίου είναι η έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τα logistics, καθώς και η υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης του υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων. Παράλληλα, ξεκίνησε η λειτουργία του αυτοματοποιημένου κέντρου logistics της Intersport, το οποίο θεωρείται ως το πλέον σύγχρονο στην Ελλάδα. Θα εξυπηρετεί 120 καταστήματα καθώς και το e-commerce της εταιρείας.

Ο Όμιλος Fourlis αριθμεί σήμερα 132 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών. Το δίκτυο καταστημάτων Intersport αποτελείται από 54 καταστήματα στην Ελλάδα, 32 στη Ρουμανία, 12 στην Τουρκία, 10 στη Βουλγαρία και 7 στην Κύπρο. Αντιστοίχως λειτουργούν 14 καταστήματα The Athlete’s Foot στην Ελλάδα και 3 στην Τουρκία.

Όπως σημείωσε ο κ. Πεταλάς, οι πωλήσεις σε Nike και Adidas ενισχύθηκαν, καθώς η πανδημία «επέβαλε» μια νέα καθημερινότητα, με τον κόσμο να εργάζεται πλέον όλο και περισσότερο από το σπίτι του.Το 2021 στη λιανική αθλητικών ειδών οι πωλήσεις ανήλθαν στα 166,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 31,2% σε σχέση με το 2020 (127 εκατ. ευρώ). Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 31,7%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική αύξηση 30,4%, συγκρινόμενες με το 2020. Το EBITDA (OPR) ανήλθε σε13,8 εκατ. ευρώ έναντι -0,6 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,5 εκατ. ευρώ.

Holland & Barrett

Η διοίκηση του Ομίλου Fourlis δηλώνει ενθουσιασμένη για τη νέα συνεργασία με τη Holland & Barrett, επεκτείνοντας τις δραστηριότητες της και σε τρίτο βραχίονα της λιανικής και δίνοντας τα χέρια με τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής στη Μεγάλη Βρετανία και μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, σε ό,τι αφορά τον κλάδο Health & Wellness.

Οι κ. κ. Φουρλής και Πεταλάς έκαναν λόγο για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω της συνεργασίας τους με έναν τόσο ισχυρό «παίκτη» της διεθνούς αγοράς, ενώ εκτίμησαν ότι σε μηνιαία βάση θα μπορούν να δρέπουν έσοδα ύψους 4.000-5.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Όπως έχει ανακοινωθεί από τις αρχές του χρόνου, τα πρώτα καταστήματα της Holland & Barrett αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στην Ελλάδα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα θα αρχίσει να «τρέχει» και το ηλεκτρονικό κατάστημα. Στόχος της Fourlis είναι να αναπτύξει σε βάθος χρόνου ένα δίκτυο 120 φυσικών καταστημάτων στις αγορές της Ελλάδας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας μέσω μιας Omnichannel στρατηγικής. Από το στόχο για τα 120 καταστήματα, τα 40 προβλέπεται να ανοίξουν στην Ελλάδα, τα 60 στη Ρουμανία και τα υπόλοιπα 20 στη Βουλγαρία. Η ανάπτυξη του δικτύου θα γίνει με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchise), ενώ τα καταστήματα θα είναι μικρής έκτασης, αφού δεν θα ξεπερνούν τα 150 τμ.

Στα 11,5 εκατ. ευρώ τα κέρδη του Ομίλου το 2021

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου Fourlis, το 2021 οι πωλήσεις εμφάνισαν αύξηση 18,7% και έφτασαν στα 439,8 εκατ. ευρώ έναντι 370,6 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έφτασαν τα 77,8 εκατ. ευρώ σε σχέση με 60,1 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένες κατά 29,4%.

Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA (OPR) ανήλθαν σε 38,1 εκατ. ευρώ έναντι 20,4 εκατ. ευρώ το 2020. Τα κέρδη προ φόρων το 2021 βελτιώθηκαν κατά 23,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2020 και ανήλθαν σε 12,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών προ φόρων 11 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ήταν 11,5 εκατ. ευρώ.

Ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου κατά την 31/12/2021 ήταν 135,8 εκατ. ευρώ, έναντι 105,4 εκατ. ευρώ κατά την 31/12/2020. Από αυτά, 104,6 εκατ. ευρώ αφορούν στις εμπορικές δραστηριότητες του Ομίλου και 31,2 εκατ. ευρώ αφορούν στον κλάδο επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία.

Σημειώνεται πως στην Τακτική Γενική Συνέλευση του 2022 θα προταθεί μέρισμα στους μετόχους 0,11 ευρώ ανά μετοχή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Fourlis: Στα 11,5 εκατ. ευρώ τα κέρδη μετά από φόρους - Προτεινόμενο μέρισμα 0,11 ευρώ ανά μετοχή

Trade Estates ΑΕΕΑΠ:  Στα 270,9 εκατ. ευρώ η αξία των real estate assets

Aegean: Τα σχέδια για το 2022 και οι βασικοί κίνδυνοι που απειλούν την ανάκαμψη

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider