Ευχάριστα,ξεκούραστα αλλά και γρήγορα κάνουν ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές τις αγορές τους από το σούπερ μάρκετ,μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή ,όλο το εικοσιτετράωρο.
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές για ψώνια από σούπερ μάρκετ αγοράζοντας ηλεκτρονικά όλη την γκάμα των προϊόντων που χρειάζεται ένα νοικοκυριό ακόμα και φρέσκα προϊόντα.
Η ραγδαία διείσδυση των νέων τεχνολογιών την τελευταία δεκαετία και στη ζωή των ελλήνων και ο περιορισμένος ελεύθερος χρόνος που έχουν οι άνθρωποι οδηγεί πλέον όλο και περισσότερους καταναλωτές ανάμεσα τους και έλληνες στην πραγματοποίηση των αγορά των τους με την βοήθεια του ποντικιού. Αυτό το κανάλι διανομής και προμήθειας προϊόντων κερδίζει κυρίως τις νεαρές ηλικίες με τον ένα στους δυο ευρωπαίους ηλικίας έως 24 ετών να γυρίζει την πλάτη στα φυσικά καταστήματα σούπερ μάρκετ.
Στην Ελλάδα σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του ΙΕΛΚΑ τα ποσοστά το ποσοστό του συνόλου των καταναλωτών που επιλέγουν να ψωνίζουν διαδυκτιακά από τα σούπερ μάρκετ ήταν το 2015 στο 16% ενώ για τη φετινή χρονιά το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν μέσω διαδικτύου κάποιο προϊόν που πριν αγόραζε σε φυσικά καταστήματα σούπερ μάρκετ φτάνει το 24%.
Την ίδια ώρα σε άλλες χώρες της Ευρώπης η διεισδύσει των ηλεκτρονικών πωλήσεων είναι σημαντικά μεγαλύτερη. Πρόσφατη ερευνά της εταιρείας Mintel, δείχνει ότι το 31% των γερμανών έκαναν τουλάχιστον μία αγορά τροφίμων τους τελευταίους έξι μήνες από το e-shop ενός φυσικού καταστήματος. Στην Ισπανία, το ποσοστό που επέλεξε την ηλεκτρονική αγορά τροφίμων φθάνει το 40% . στην Πολωνία, διαμορφώνεται στο 41% των Πολωνών καταναλωτών, ενώ στη Γαλλία τα ποσοστά είναι 29% .
Ποιο είναι όμως το προφίλ των ελλήνων καταναλωτών που επιλέγουν τις ηλεκτρονικές αγορές σούπερ μάρκετ;
Σύμφωνα με έρευνες είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα αστικά κέντρα, φανατικοί των ηλεκτρονικών μέσω και φανατικοί e-shoppers, καθώς και κυνηγοί προσφορών και εκπτώσεων. Τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη και επέκταση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ αλλά και άλλων αυτόνομων επιχειρηματιών στο κανάλι των online πωλήσεων οδηγεί όλο και περισσότερους καταναλωτές στο να επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους ηλεκτρονικά. Ήδη στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται αρκετές επιχειρήσεις μεταξύ των οποίων η ΑΒ Βασιλόπουλος αλλά και τα αμιγώς ηλεκτρονικά όπως είναι το yoda.gr, το Caremarket αλλά και το e-fresh.gr, το welovesupermarket.gr ,κ.α
Από τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) το 2015 προκύπτει ότι τρεις είναι οι λόγοι που οι καταναλωτές πραγματοποιούν online αγορές. Συγκεκριμένα το 66% γιατί πιστεύει ότι έτσι μπορεί να βρει καλύτερες τιμές, το 53% γιατί μπορεί να έχει άμεση σύγκριση προϊόντων και τιμών και το 38% γιατί μπορεί ευκολότερα να εντοπίσει προσφορές.
Η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ τα επόμενα χρόνια θεωρείται δεδομένη και σύμφωνα με εκτιμήσεις η αξία των αγορών σε ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα αναμένεται να φτάσει τα 383 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ διεθνώς οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ειδών σούπερ μάρκετ ήταν στα 36 δισ. δολάρια το 2014 και αναμένεται να φτάσουν τα 100 δισ. δολάρια ως το 2018.