Ελαΐς - Unilever Hellas: Τα deals που έφεραν εκτίναξη της κερδοφορίας και η επόμενη μέρα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ελαΐς - Unilever Hellas: Τα deals που έφεραν εκτίναξη της κερδοφορίας και η επόμενη μέρα
Το χρονικό των deals που ώθησαν τα κέρδη και το νέο μοντέλο λειτουργίας που έχει υιοθετηθεί το τελευταίο διάστημα. Πώς η εταιρεία οχυρώνεται απέναντι στις προκλήσεις. Τι δείχνουν οι τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της ελληνικής θυγατρικής του πολυεθνικού κολοσσού Unilever.

Νέο μοντέλο λειτουργίας υιοθέτησε εδώ και έναν χρόνο η Ελαΐς-Unilever Hellas, προκειμένου να εναρμονιστεί πλήρως με το επιχειρησιακό μοντέλο λειτουργίας της μητρικής – ήτοι του ομίλου Unilever στην Ευρώπη.

Όπως αναφέρεται στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που δημοσιεύθηκαν στο ΓΕΜΗ λίγο πριν την έλευση του 2023, σύμφωνα με το νέο μοντέλο λειτουργίας, η εταιρεία πουλά πλέον απευθείας στους πελάτες της τα αγοραζόμενα εμπορεύματα, τα οποία προμηθεύεται αποκλειστικά από συνδεδεμένες της εταιρείες, χωρίς να διατηρεί η ίδια αποθέματα εμπορευμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, μεταβίβασε το σύνολο των αποθεμάτων ετοίμων στη συνδεδεμένη εταιρεία Unilever Europe BV η οποία είναι η κύρια εταιρεία εφοδιαστικής αλυσίδας του ομίλου στην Ευρώπη.

Σημαντική αύξηση κερδοφορίας

Ειδικότερα, κατά τη χρήση 2021, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στο ποσό των 352,7 εκατ. ευρώ, έναντι 331,6 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 38,5 εκατ. ευρώ, έναντι 16,5 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) διαμορφώθηκαν στα 37,3 εκατ. ευρώ, από 15,3 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στο ποσό των 36,5 εκατ. ευρώ, έναντι των 13,2 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο χρόνο. Σε ό,τι αφορά τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στο ποσό των 20,8 εκατ. ευρώ, έναντι 12,1 ευρώ το 2020.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, στα προ φόρων κέρδη περιλαμβάνεται ποσό 21,8 εκατ. ευρώ ως συνολικά θετικό αποτέλεσμα των συναλλαγών που αφορούσαν στην πώληση τοπικά των σημάτων τοματικών προϊόντων Pummarο και Πελαργός καθώς και στην πώληση από τον όμιλο Unilever της παγκόσμιας επιχειρηματικής δραστηριότητας των προϊόντων τσαγιού Ekaterra, κατά το μέρος και στο βαθμό που αυτή αφορούσε στην Ελλάδα.

Το deal με Μινέρβα για τα τοματικά προϊόντα

Υπενθυμίζεται εδώ ότι στο τέλος Αυγούστου 2020 ο όμιλος Unilever ανακοίνωσε την απόφασή του να προχωρήσει σε στρατηγική αξιολόγηση του κλάδου των τοματικών προϊόντων στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό διοργάνωσε μία διαδικασία προσφορών από ενδιαφερόμενους επενδυτές για την ενδεχόμενη πώληση του κλάδου των τοματικών προϊόντων στην Ελλάδα και του εργοστασίου της Γαστούνης. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, επιλέχθηκε από τον όμιλο ως προτιμώμενος επενδυτής η ΜΙΝΕΡΒΑ Α.Ε. με την οποία τελικώς κατέληξε σε συμφωνία για την πώληση. Η συμφωνία ολοκληρώθηκε στις αρχές Ιουλίου του 2021 και σε αυτό το πλαίσιο η Ελαΐς-Unilever Hellas μεταβίβασε στις 2 Ιουλίου 2021 στη ΜΙΝΕΡΒΑ τα σήματα των τοματικών προϊόντων Pummaro και Πελαργός καθώς και τα αποθέματα των έτοιμων προϊόντων της κατηγορίας αυτής.

Το deal με CVC Capital Partners για τα προϊόντα τσαγιού

Λίγους μήνες μετά και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2021 η Unilever ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας πώλησης της παγκόσμιας επιχειρηματικής δραστηριότητας που αφορά στα προϊόντα τσαγιού Ekaterra στο CVC Capital Partners. Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στα μέσα του 2022, ενώ όπως έγινε γνωστό πριν από μερικά 24ωρα, τη διανομή των προϊόντων της εταιρείας Ekaterra αναλαμβάνει από 1η Μαρτίου 2023 η Β.Σ. Καρούλιας, εμπλουτίζοντας την προϊοντική γκάμα των ροφημάτων της με brands όπως LIPTON, PUKKA Herbs, PG Tips στην ελληνική αγορά.

Οι προκλήσεις λόγω πανδημίας

Όπως αναφέρει η διοίκηση της Ελαΐς-Unilever Hellas, το μακροοικονομικό και χρηματοοικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα εμφανίζεται σταθεροποιημένο, ωστόσο η τρέχουσα υγειονομική κρίση συνεπεία του COVID-19 εξακολουθεί να επιτείνει την αβεβαιότητα. Η διοίκηση εκτιμά συνεχώς τον πιθανό αντίκτυπο τυχόν αλλαγών στο εν λόγω επιχειρηματικό περιβάλλον, έτσι ώστε να εξασφαλίσει ότι θα ληφθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τυχόν επιπτώσεις στις δραστηριότητες της εταιρείας. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, η ισχυρή πελατειακή τοποθέτηση της εταιρείας εντός Ελλάδας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του ομίλου Unilever ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο ρευστότητας που μπορεί να προκύψει από την αβεβαιότητα του οικονομικού περιβάλλοντος επί ελληνικού εδάδους.

«Σήμερα, θεωρώντας ότι η κρίση λόγω COVID-19 δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, πιστεύουμε ότι η εταιρεία έχει περάσει σε μια νέα φάση επιχειρησιακής ετοιμότητας, με ενημερωμένες διαδικασίες και μηχανισμούς αντιμετώπισης κινδύνων και επομένως με αυξημένη δυνατότητα αντίδρασης στην συνεχιζόμενη η σε πιθανή νέα κρίση. Βάσει της πολύχρονης εμπειρίας της, έχει αποδειχτεί απόλυτα ικανή να ανταποκρίνεται και να προσαρμόζεται έγκαιρα στις νέες συνθήκες που συνεχίζουν να επικρατούν στην αγορά κατά το διάστημα εξέλιξης και έξαρσης της πανδημίας ώστε να συνεχίζει απρόσκοπτα τη λειτουργία της παραμένοντας ανταγωνιστική στο νέο απαιτητικό περιβάλλον όχι μόνο διατηρώντας αλλά και ενισχύοντας τις μακροχρόνιες συνεργασίες της με τους πελάτες και προμηθευτές της. Όσον αφορά στην επίπτωση της πανδημίας στη χρηματοοικονομική θέση και τα αποτελέσματα της εταιρείας, σημειώνουμε ότι η επίπτωση μέχρι σήμερα δεν ήταν σημαντική. Εκτιμάται, μάλιστα, ότι λόγω και της καλής χρηματοοικονομικής κατάστασης της, η θέση της εταιρείας είναι αρκετά ισχυρή, ώστε να ανταπεξέλθει στο σχετικά δύσκολο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί».

Η επίπτωση της ουκρανικής κρίσης

Όπως επίσης σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις «η τρέχουσα εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία δεν αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις δραστηριότητες της εταιρείας για το 2022, καθώς δεν έχει ιδιαίτερη έκθεση στις ουκρανικές και ρωσικές αγορές. Και αυτό γιατί δεν υπήρξε καμία σημαντική επιχειρησιακή διακοπή λόγω διακοπής της εφοδιαστικής αλυσίδας, κλείσιμο/αναστολή λειτουργιών/κατασκευαστικών ή εμπορικών εγκαταστάσεων, κατάσχεση/απαλλοτρίωση περιουσιακών στοιχείων από κρατικές αρχές, μη διαθεσιμότητα προσωπικού, περιορισμοί στα ταμειακά υπόλοιπα, απομειώσεις χρηματοοικονομικών και μη χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων, αλλά ούτε και σημαντικές μειώσεις στις πωλήσεις, τα κέρδη ή/και τις λειτουργικές ταμειακές ροές, καθώς η εταιρεία δεν έχει σημαντικές δραστηριότητες στις πληττόμενες περιοχές από συγκρούσεις».

Τα νέα μπουκάλια για το υγρό απορρυπαντικό Skip

Όπως έγραφε το insider.gr στα τέλη του 2021, η εταιρεία ανέλαβε μια πολύ σημαντική δράση για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, με στόχο ένα βιώσιμο μέλλον. Με την «υπογραφή» του γνωστού brand Skip που βρίσκεται κοντά στα ελληνικά νοικοκυριά εδώ και 50 ολόκληρα χρόνια, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι στο εργοστάσιό της στην περιοχή του Ρέντη, παράγεται το νέο μπουκάλι υγρού απορρυπαντικού Skip, το οποίο έχει φιλική προς το περιβάλλον σύνθεση αφού παράγεται από ένζυμα σε ποσοστό 100%, διατηρώντας ωστόσο την ισχύ του στην καταπολέμηση των λεκέδων. Ταυτόχρονα όμως και το μπουκάλι του απορρυπαντικού προέρχεται από ανακυκλωμένο πλαστικό και αποτελεί μια 100% ανακυκλώσιμη συσκευασία. Να σημειωθεί εδώ ότι στο εργοστάσιο στου Ρέντη παράγονται ετησίως 6 εκατομμύρια μπουκάλια υγρού απορρυπαντικού σε ετήσια βάση, τα οποία είτε απορροφώνται από την ελληνική αγορά, είτε καλύπτουν ανάγκες του ομίλου στο εξωτερικό.

Η Ελαΐς-Unilever Hellas μετρά ήδη 60 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, διαθέτει τρεις εγκαταστάσεις (γραφεία, εργοστάσιο και κέντρο logistics), δραστηριοποιείται σε 26 κατηγορίες προϊόντων στους τομείς των τροφίμων, των παγωτών, της οικιακής και προσωπικής φροντίδας και υγιεινής με περίπου 1.400 κωδικούς, ενώ απασχολεί περί τους 500 εργαζομένους.

Μεγάλες αλλαγές στην κορυφή του ομίλου

Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό χθες, ο Hein Schumacher θα είναι ο νέος CEO του ομίλου Unilever από την 1η Ιουλίου, αντικαθιστώντας τον Alan Jope. Ο Schumacher, 51 ετών, εντάχθηκε στη Unilever τον Οκτώβριο του περασμένου έτους ως μη εκτελεστικός διευθυντής και σήμερα είναι ο επικεφαλής της ολλανδικής γαλακτοκομικής επιχείρησης FrieslandCampina. Ο διορισμός του σηματοδοτεί την πρώτη φορά που η Unilever δίνει την κορυφαία θέση σε στέλεχος που δεν προέρχεται από την εταιρεία.

Με ιστορία 120 χρόνων, η Unilever είναι μια από τις παλαιότερες πολυεθνικές εταιρείες στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη, ενώ τα προϊόντα της είναι διαθέσιμα σε περίπου 190 χώρες. Σχεδόν 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον πλανήτη χρησιμοποιούν τα προϊόντα της. Ο όμιλος απασχολεί σήμερα 149.000 ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ παράγει και διαθέτει περίπου 400 μάρκες προϊόντων. Αυτά περιλαμβάνουν τρόφιμα και ποτά (περίπου το 40% των εσόδων της εταιρείας), προϊόντα καθαρισμού, προϊόντα ομορφιάς και προϊόντα προσωπικής φροντίδας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Άνοιξε τις πύλες του το πρώτο κατάστημα Sinsay στην Ελλάδα

Το νέο «πρόσωπο» της εστίασης στην Ελλάδα - Η ακτινογραφία του κλάδου και οι σύγχρονες τάσεις

Νέος Αναπτυξιακός: Ανοίγει εντός του πρώτου τριμήνου το καθεστώς «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» - Το χρονοδιάγραμμα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider