Νέο «άλμα» γνώρισαν οι πωλήσεις της Lego, με την εταιρεία παιχνιδιών να κερδίζει ακόμα περισσότερο έδαφος έναντι των ανταγωνιστών του κλάδου.
Η δανέζικη εταιρεία - «κολοσσός» στα παιδικά παιχνίδια κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις την Mattel - την εταιρεία που κατασκευάζει την Barbie - πριν από σχεδόν δέκα χρόνια.
Σήμερα, η Lego παράγει σχεδόν τα διπλάσια έσοδα από την Mattel, αφήνοντας πίσω και την ανταγωνίστριά της, Hasbro, που δίνει στην αγορά τα επιτραπέζια παιχνίδια Monopoly, σύμφωνα με την Wall Street Journal.
Το 2022, οι πωλήσεις της Lego αυξήθηκαν κατά 17%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και διαμορφώθηκαν σε 64,6 δισ. κορόνες Δανίας (9,27 δισ. δολ.). Τα καθαρά της κέρδη γνώρισαν άνοδο 4%, φθάνοντας σε 13,8 δισ. κορόνες Δανίας.
Ο CEO της Lego, Niels Christiansen, παρέπεμψε στις επενδύσεις που πραγματοποίησε η εταιρεία, τα τελευταία χρόνια, σε νέα καταστήματα και προϊόντα, όπως επίσης και στις δράσεις που έγιναν σε επίπεδο ηλεκτρονικού εμπορίου. Όπως τόνισε ο ίδιος, παρά τις δυσκολίες που προέκυψαν λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, οι επιδόσεις του 2022 ξεπέρασαν τις προσδοκίες της εταιρείας.
«Συνολικά, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι» σημείωσε, προσθέτοντας: «Φθάσαμε σε περισσότερα από ποτέ παιδιά».
Η Lego κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος έναντι των ανταγωνιστικών εταιρειών, λαμβάνοντας ώθηση από την επιτυχία που γνωρίζει η στροφή της σε νέες αγορές, όπως είναι η Κίνα. Παράλληλα, προσελκύει περισσότερους fans, με τη βοήθεια ταινιών και videogames που προωθούν το διάσημο brand.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Lego άνοιξε περίπου 155 νέα καταστήματα, πέρυσι, πολλά εκ των οποίων στην Κίνα, αντισταθμίζοντας την απόφασή της να κλείσει 81 καταστήματα στη Ρωσία, στη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία. Πλέον, παγκοσμίως λειτουργούν 904 καταστήματα της Lego.
Η εταιρεία που μετρά περίπου 90 χρόνια λειτουργίας έχει απέναντί της τα χαμηλότερα των εκτιμήσεων αποτελέσματα ανταγωνιστικών εταιρειών που επλήγησαν από την οικονομική αβεβαιότητα και την αύξηση του πληθωρισμού.
Για παράδειγμα, τον προηγούμενο μήνα, η Mattel ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της παρέμειναν αμετάβλητες στα 5,4 δισ. δολ. σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ενώ τα έσοδα της Hasbro μειώθηκαν κατά 9% στα 5,9 δισ. δολ..
Σημειωτέον, πάντως, ότι η κερδοφορία της Lego αυξήθηκε σε πιο ήπιο βαθμό, δεδομένων των επιπέδων των πωλήσεων, με τον CEO της εταιρείας να παρατηρεί ότι δεν είχε απεριόριστη ανοσία στις οικονομικές προκλήσεις, καθώς το υψηλότερο κόστος των βασικών υλών επηρέασαν την αύξηση των κερδών.