ΔΕΛΤΑ: Δρομολογεί άνοιγμα σε νέες προϊοντικές κατηγορίες και «ψάχνει» νέες εξαγορές στην Ελλάδα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΔΕΛΤΑ: Δρομολογεί άνοιγμα σε νέες προϊοντικές κατηγορίες και «ψάχνει» νέες εξαγορές στην Ελλάδα
Σε μια σύγχρονη εταιρεία τροφίμων μετασχηματίζεται η γαλακτοβιομηχανία. Πού ψάχνει εξαγορές και τι «βλέπει» για το 2023. Τα επόμενα βήματα.

Την επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου σε νέες κατηγορίες, δρομολογεί ακόμη και εντός του 2023 η γαλακτοβιομηχανία ΔΕΛΤΑ, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της σε μια σύγχρονη και ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων.

«Η ΔΕΛΤΑ παραμένει μια κλασική γαλακτοβιομηχανία, αλλά σιγά σιγά θα εντάξουμε κι άλλες επιλογές υγιεινής διατροφής στο χαρτοφυλάκιό μας. Στόχος μας είναι να καταστούμε μια ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων που θα αποτελεί σημείο αναφοράς για ποιοτικά και υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα. Λέμε ναι στα γαλακτοκομικά προϊόντα και το γάλα που βρίσκονται στο DNA μας, αλλά όχι μόνο σε αυτά», δήλωσε χθες, μιλώντας στους δημοσιογράφους, στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας.

Η αναδιοργάνωση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της γαλακτοβιομηχανίας θα σημάνει αυτόματα και την αλλαγή του μείγματος του κωδικολογίου της, με σταδιακή μείωση των προϊόντων γάλακτος, αφού σήμερα τα γαλακτοκομικά της προϊόντα αντιστοιχούν στο 70% επί του τζίρου της εταιρείας σε όγκο και το υπόλοιπο 30% αφορά στα υπόλοιπα προϊόντα, όπως χυμοί, τσάι κλπ. Να σημειωθεί εδώ ότι το portfolio της ΔΕΛΤΑ περιλαμβάνει σήμερα περί τους 200 κωδικούς, καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα προϊόντων, η οποία περιλαμβάνει γάλα, γιαούρτι, χυμούς, παγωμένο τσάι, φυτικά και τυροκομικά προϊόντα.

Προς αναζήτηση νέων εξαγορών στην Ελλάδα

Γνωστός και καταξιωμένος manager με μακρά σταδιοδρομία σε μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους στην Ελλάδα και το εξωτερικό και κρατώντας τα ηνία της ΔΕΛΤΑ εδώ και ακριβώς έναν χρόνο – ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος στις 28 Μαρτίου 2022 – ο κ. Τσόλκας αποκάλυψε πως η γαλακτοβιομηχανία, θυγατρική του ομίλου Vivartia, παραμένει ανοιχτή στις εξαγορές. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται εντός συνόρων, καθώς η ΔΕΛΤΑ παραμένει πιστή στη στρατηγική για περαιτέρω ισχυροποίηση της θέσης της στην ελληνική αγορά. Μια στρατηγική που φέρει και τις «ευλογίες» του βασικού μετόχου της Vivartia, του αμερικανικού fund CVC Capital Partners.

Ο ισχυρός άντρας της ΔΕΛΤΑ ξεκαθάρισε, ωστόσο, πως στους στόχους της ΔΕΛΤΑ δεν συμπεριλαμβάνεται η εξαγορά της βολιώτικης εταιρείας αναψυκτικών ΕΨΑ, παρά την έντονη φημολογία των προηγούμενων μηνών.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι τον Οκτώβριο του 2022 η ΔΕΛΤΑ προχώρησε στην απόκτηση του 70% των μετοχών της εταιρείας Κουρέλλας, μιας σύγχρονης τυροκομικής μονάδας από τα Γρεβενά, με στόχο την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της στην τυροκομία, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα εμπλουτισμού του χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων και προϊόντων της, με αιχμή την παραγωγή της φέτας. Λίγους μήνες νωρίτερα, και δη στα τέλη του 2021 προχώρησε στην απόκτηση της εταιρείας Δανιήλ Σ. Γκατένιο & Υιός, μιας μικρής εταιρείας που δραστηριοποιείται στην εισαγωγή και εμπορία γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων μεν, που συνεργάζεται με όλες σχεδόν τις βιομηχανίες του κλάδου, δε.

Δύσκολη χρονιά το 2022 με πρωτοφανείς ανατιμήσεις στην πρώτη ύλη

Κληθείς να περιγράψει την πορεία της γαλακτοβιομηχανίας το 2022 στη σκιά της πληθωριστικής και ενεργειακής κρίσης, ο κ. Τσόλκας έκανε λόγο «για μια δύσκολη χρονιά όχι μόνο για τη ΔΕΛΤΑ, αλλά για το σύνολο των επιχειρήσεων».

«Εκτός της ενεργειακής κρίσης και πέρα από την κρίση του καταναλωτή που είδε το εισόδημά του να μειώνεται, εμείς βιώσαμε και την κρίση του γάλακτος. Η παραγωγή ήταν μειωμένη, ενώ την ίδια ώρα η τιμή της πρώτης ύλης αυξήθηκε έως και 50-60% λόγω της εκτόξευσης του κόστους των ζωοτροφών. Ποτέ άλλοτε δεν έχουμε δει τέτοιες ανατιμήσεις στο γάλα», περιέγραψε ο ίδιος. Όπως αποκάλυψε στη συνέχεια, η ΔΕΛΤΑ προκειμένου να διαχειριστεί τα υπέρογκα κόστη προχώρησε σε ανατιμήσεις στα προϊόντα της το 2022 – ανατιμήσεις οι οποίες ξεκίνησαν από 10-12% στα γιαούρτια και έφτασαν έως 25-28% στο αγελαδινό γάλα.

Ποντάρει σε μεγάλη μονοψήφια ανάπτυξη τζίρου το 2023

Σύμφωνα με τον κ. Τσόλκα, τα μηνύματα για το 2023 εμφανίζονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, με τη ΔΕΛΤΑ να ποντάρει σε μεγάλη μονοψήφια ανάπτυξη του τζίρου της τη νέα χρονιά.

«Το 2023 κινείται καλύτερα από το 2022 σε ό,τι αφορά τον τζίρο της εταιρείας. Είμαι πάρα πολύ αισιόδοξος για τη νέα χρονιά, πιστεύω ότι θα πάμε πάρα πολύ καλά», σημείωσε, αναφερόμενος και στην αποκλιμάκωση του κόστους που καταγράφεται από τις αρχές του νέου έτους.

Μεγάλες προσφορές ενόψει αλλά όχι μειώσεις τιμών

Ο κ. Τσόλκας αποκάλυψε επίσης ότι από τον Φεβρουάριο η ΔΕΛΤΑ έχει ξεκινήσει έναν εκτεταμένο γύρο προσφορών στα προϊόντα της προς όφελος των καταναλωτών.

Ερωτηθείς ωστόσο εάν η γαλακτοβιομηχανία σχεδιάζει να προχωρήσει και σε μειώσεις τιμών στα ράφια, στη σκιά της αποκλιμάκωσης του κόστους – όπως έκαναν άλλες γαλακτοβιομηχανίες – εξήγησε πως «ακόμη δεν έχουμε λάβει τέτοιου είδους αποφάσεις, ωστόσο εκτιμώ ότι με τόσο εκτεταμένες προσφορές σε όλα μας τα προϊόντα, δεν έχουν νόημα οι μειώσεις των τιμών».

Να σημειωθεί εδώ ότι η εξαγωγική δραστηριότητα της γαλακτοβιομηχανίας αντιστοιχεί στο 8-9% επί του τζίρου της και επικεντρώνεται κυρίως στις αγορές της Γαλλίας και της Ιταλίας, αλλά και σε δεύτερο επίπεδο σε Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ.

Κι ενώ η πληθωριστική κρίση που περιορίζει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών δίνει ολοένα και περισσότερους πόντους στα προϊόντα της ιδιωτικής ετικέτας, ο κ. Τσόλκας δηλώνει με σαφήνεια πως «η ιδιωτική ετικέτα δεν μας ταιριάζει, είναι για άλλες γαλακτοβιομηχανίες. Δεν είμαστε εταιρεία private label».

Η επόμενη μέρα βρίσκει τη ΔΕΛΤΑ με νέο λογότυπο και ανανεωμένη εταιρική εικόνα, αλλά και να υλοποιεί ένα καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα project για την αποτύπωση των ESG επιδόσεων των προϊόντων της σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας, με βάση τους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ακρίβεια: Άρχισαν οι πρώτες μειώσεις τιμών αλλά είναι μακρύς ακόμη ο δρόμος των ανατιμήσεων

Κρι Κρι: Μείωση των τιμών στα προϊόντα της, συνολικής αξίας 3 εκατ. ευρώ

«Ζεσταίνουν τις μηχανές» για την πασχαλινή περίοδο τα εμπορικά καταστήματα – Τι προσδοκούν

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider