HSBC: Γιατί Jumbo και ΟΠΑΠ αποτελούν δύο ισχυρά μακροπρόθεσμα «plays» - Νέες τιμές στόχοι

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
HSBC: Γιατί Jumbo και ΟΠΑΠ αποτελούν δύο ισχυρά μακροπρόθεσμα «plays» - Νέες τιμές στόχοι
Προς μια νέα αναπτυξιακή φάση οδεύει η ελληνική οικονομία, με τους θετικούς μακροοικονομικούς παράγοντες να στηρίζουν την επενδυτική θέση της HSBC για τις μετοχές του εγχώριου κλάδου κατανάλωσης (Jumbo, ΟΠΑΠ).

Προς μια νέα αναπτυξιακή φάση οδεύει η ελληνική οικονομία, με τους θετικούς μακροοικονομικούς παράγοντες να στηρίζουν την επενδυτική θέση της HSBC για τις μετοχές του εγχώριου κλάδου κατανάλωσης - retail (Jumbo, ΟΠΑΠ).

Ξεπερνώντας τις μεγάλες προκλήσεις της δεκαετίας, μετά την κρίση χρέους, η Ελλάδα βαδίζει προς μια νέα φάση ανάπτυξης, που θα αποτελέσει και το βασικό «μοχλό» διεύρυνσης των δύο εισηγμένων εταιρειών. Η αύξηση των μισθών (αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 9,4% από τον Απρίλιο του 2023) θα συμβάλει άμεσα στην αύξηση των λιανικών πωλήσεων, οι οποίες αυξήθηκαν με τα χρόνια, υπό τη «σκιά» της περιορισμένης αγοραστικής δύναμης. Επιπλέον, τα ιστορικά χαμηλά σε - δεκαετίας - επίπεδα ανεργίας (11,2% τον Απρίλιο του 2023) και οι ισχυρές προοπτικές για τον τουριστικό κλάδο, προσφέρουν μια περαιτέρω δύναμη στα σενάρια γύρω από τη ζήτηση, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα.

Jumbo

Έτσι, ως προς τη Jumbo, η HSBC επισημαίνει πως υπεραπέδωσε σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον, γεμάτο προκλήσεις, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, με τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και του πληθωριστικού «κύματος» να έπονται. Η σωρευτική αύξηση των πωλήσεων της Jumbo παραμένει ισχυρή, σημειώνοντας ακόμη και 25% αύξηση σε ετήσια βάση για το πρώτο τετράμηνο του 2023. Ωστόσο, το ευρύτερο πλαίσιο της εισηγμένης θα γίνει ελαφρώς πιο δύσκολο από εδώ και στο εξής (χαμηλότερo «base effect» από τον Απρίλιο του 2023), με την ισχυρότερη ανάπτυξη που προκύπτει από την επέκταση του δικτύου και την ανάκαμψη στη Ρουμανία, σε συνδυασμό με τις θετικές προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, να λειτουργούν εν μέρει υποστηρικτικά. Η Jumbo είναι σε θέση να διατηρήσει τη σχέση ποιότητας - τιμής, που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του σταθερού επιχειρηματικού της μοντέλου - οδηγώντας έτσι σε μια πολύ ισχυρή πρόταση αξίας. Η εξομάλυνση των πιέσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο διαχειρίσιμος πληθωρισμός στην Ελλάδα και οι ισχυρές αυξήσεις των μισθών, αναμένεται να βοηθήσουν περαιτέρω προς την κατεύθυνση ενός ευνοϊκότερου εμπορικού περιβάλλοντος για την εταιρεία. Η HSBC αναμένει μια αύξηση πωλήσεων κατά 15% το 2023, σταθμισμένη προς το πρώτο εξάμηνο του 2023, με σταδιακή εξομάλυνση το επόμενο εξάμηνο, με αποτέλεσμα μια κλίμακα εσόδων της τάξεως του 1,3x των επιπέδων του 2019 (δηλαδή κατά 1,3 φορές υψηλότερα από του 2019).

Ο βρετανικός οίκος βλέπει υψηλά περιθώρια επέκτασης στη Ρουμανία, ένα τμήμα που θα παραμείνει στο επίκεντρο της αναπτυξιακής στρατηγικής της Jumbo σε μεσοπρόθεσμη βάση. Όπως σημειώνουν οι αναλυτές, η Ρουμανία παραμένει μια κρίσιμη χώρα επέκτασης για τη Jumbo, εξαιτίας της υποδιείσδυσης του δικτύου καταστημάτων. Από την άλλη, μπορεί το ευνοϊκό μακροοικονομικό περιβάλλον να επαναφέρει το πλαίσιο γύρω από νέες ευκαιρίες επέκτασης στην Ελλάδα, αλλά κάτι τέτοιο, θα περιορίζονταν σε μερικά μόνο νέα καταστήματα, δεδομένου ότι η Jumbo λειτουργεί ήδη 53 καταστήματα στη χώρα. Η εταιρεία διευρύνει επίσης την εμβέλειά της στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce - μετά την Ελλάδα και την Κύπρο) με ένα νέο ηλεκτρονικό κατάστημα στη Ρουμανία (αναμένεται να ξεκινήσει εντός του τρέχοντος έτους). Κάπως έτσι θα ανοίξει μια νέα ενότητα αναπτυξιακής δυναμικής για τη Jumbo, ενώ ένα επακόλουθο άνοιγμα των δραστηριοτήτων στην ενότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε ολόκληρη τη Βουλγαρία αναμένεται να εξεταστεί από τη διοίκηση της εταιρείας. Επί του παρόντος, το e-commerce αποτελεί και καλύπτει κάτι λιγότερο από το 5% των συνολικών πωλήσεων, αλλά θα αυξηθεί, καθώς η Ρουμανία θα βοηθήσει στην επέκταση της εμβέλειας της Jumbo προς μια νέα πελατειακή βάση.

HSBC

Το franchising της Jumbo επεκτείνεται επίσης με το λανσάρισμα του πρώτου καταστήματος στο Ισραήλ (τον Μάρτιο του 2023), σε συνεργασία με τη Fox Group. Η Jumbo διαθέτει 33 καταστήματα franchise σε λειτουργία σε επτά χώρες, με τις δραστηριότητες του franchise να αποτελούν επί του παρόντος ένα πολύ μικρό μέρος των πωλήσεών της (2,8% το 2022) ενώ και η ανάπτυξη είναι περιορισμένη με την πάροδο των ετών. Κάπως έτσι, θα μπορούσε να αποδειχθεί μια χαμηλή «κινητήριος δύναμη», σε περίπτωση που υπάρξει μια ισχυρότερη και συνεχής επέκταση μεταξύ των χωρών τα επόμενα χρόνια.

- Ισχυρά και βιώσιμα μερίσματα από τη Jumbo

Η διοίκηση της Jumbo άρχισε να διανέμει υψηλότερα μερίσματα, με αφετηρία το 2020, προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, με ένα έκτακτο μέρισμα ύψους 1,155 ευρώ ανά μετοχή (όπως και το 2022). Η διοίκηση δήλωσε επίσης ότι σκοπεύει να αποπληρώσει πρόωρα το ομολογιακό δάνειο λήξεως 2026 και ύψους 200 εκατ. ευρώ που είχε λάβει το 2018, κίνηση που υποστηρίζεται από τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα. Επίσης, σκοπεύει να προβεί σε περαιτέρω χρηματικές διανομές προς τους μετόχους της, με τους αναλυτές να υποθέτουν, επί του παρόντος, ένα ποσοστό διανομής επί των κερδών της τάξεως του 75% από το 2023 και μετά, όταν το μέσο επίπεδομ βρίσκονταν στο 40% κατά τις χρονικές περιόδους προ πανδημίας. Η HSBC «βλέπει» μια μερισματική απόδοση της τάξεως του 7% περίπου για το 2024, ενώ θεωρεί πως η εταιρεία διαθέτει μια ισχυρή ικανότητα στο να επιταχύνει τις επενδύσεις στο σκέλος των κεφαλαιουχικών δαπανών και σε σχέδια επέκτασης, εάν το επιλέξει, καθώς το μακροοικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα γίνεται ολοένα και πιο ευνοϊκό. Συνεπώς, οι αναλυτές, διατηρώντας στο ακέραιο τη σύσταση «buy» αυξάνουν την τιμή στόχο για τη μετοχή της Jumbo στα 29 ευρώ πλέον, από τα 23 προηγουμένως (με μέσο σταθμικό κόστος κεφαλαίου - WACC στο 7,85%, ERP στο 4,5% και beta στο 1,3%). Η μετοχή διαπραγματεύεται με εκτιμώμενο δείκτη P/E (τιμή προς κέρδη) στο 11x για το 2023 και στο 10,3x για το 2024 και με EV/EBITDA (αξία επιχείρησης προς κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) στο 6,7x και στο 6,4x για το 2023 και το 2024, αντίστοιχα.

ΟΠΑΠ

Όλοι οι κλάδοι τυχερών παιγνίων του ΟΠΑΠ κατέγραψαν μια ισχυρή ανάπτυξη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, στη βάση των εμπορικών πρωτοβουλιών και της υψηλότερης δραστηριότητας των παικτών. Τα παλαιού τύπου τυχερά παιχνίδια παρουσίασαν μια ισχυρή ανάκαμψη το 2022, κάτι που συνεχίστηκε και κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Το σκέλος των διαδικτυακών παιγνίων - το οποίο ενισχύθηκε μόνο κατά 2% το 2022, στη βάση της ήδη υψηλής ανάπτυξης που είχε καταγραφεί το 2021 - αυξήθηκε κατά 21% το πρώτο τρίμηνο, αντανακλώντας την αύξηση της ζήτησης και των δαπανών. Η HSBC πιστεύει ότι το «online» θα παραμείνει ο βασικός «μοχλός» ανάπτυξης για τον ΟΠΑΠ μεσοπρόθεσμα, καθώς το συγκεκριμένο «κανάλι» συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά και να λαμβάνει ένα μερίδιο αγοράς από το λιανικό εμπόριο. Ο ΟΠΑΠ διατηρεί μια σταθερή θέση στο χώρο των διαδικτυακών παιγνίων, με τη Stoiximan και το πλάνο του ομίλου να ενισχύσει τη δική του διαδικτυακή προσφορά, να προσθέτει μια περαιτέρω δυναμική στην ανάπτυξη των καθαρών εσόδων προ εισφορών (GGR) μεσοπρόθεσμα. Ο επενδυτικός οίκος αναμένει ότι το μερίδιο του ΟΠΑΠ στο διαδίκτυο θα αυξηθεί στο 25% έως το 2025, ενώ βραχυπρόθεσμα (δηλαδή το 2023) αναμένει μια συνεχή, ισχυρή ανάπτυξη από όλους τους κλάδους.

HSBC

Μετά την ενότητα του «online», τα VLTs αποτελούν το μεγαλύτερο «μοχλό» ανάπτυξης μεσοπρόθεσμα για τον ΟΠΑΠ. Τα VLTs κατέγραψαν μια ισχυρή διαρθρωτική ανάπτυξη τα τελευταία δύο τρίμηνα, αν και αυτό υποστηρίχθηκε, εν μέρει, από μια χαμηλότερη βάση (εξαιτίας των περιορισμών που σχετίζονταν με την πανδημία του κορονοϊού). Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών των VLTs αναμένονταν να αυξηθούν το 2020, κάτι που ωστόσο δε συνέβη, δεδομένης της έλευσης της πανδημίας. Με τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη μετά την πανδημία, τα GGRs των VLTs το 2022 ήταν κατά 7% υψηλότερα από τα επίπεδα του 2019. Έτσι, η HSBC αναμένει μια περαιτέρω αύξηση για εφέτος, καθώς ο ΟΠΑΠ εστιάζει στην υψηλότερη δέσμευση των πελατών, γύρω από τη βελτιστοποίηση των VLTs, έχοντας μέχρι στιγμής αντικαταστήσει μηχανήματα VLTs 7K (από 25K που έχουν άδεια στην Ελλάδα) με καλύτερα χαρακτηριστικά προς τους πελάτες του (μοντέρνο σχεδιασμό, μεγάλη οθόνη, νέα παιχνίδια HD). Τα υπόλοιπα VLTs θα αντικατασταθούν επίσης σταδιακά και, ως εκ τούτου, η HSBC αναμένει μια συνέχιση του momentum των αυξητικών καθαρών εσόδων προ εισφορών και το 2023. Ο μέσος όρος GGR - VLT - ανά ημέρα παρέμεινε σε ένα επίπεδο υψηλότερων των 40 ευρώ κατά τα δύο και τρία τελευταία τρίμηνα. Αυτό είναι κατά 3% υψηλότερο από το επίπεδο του 2019, γεγονός που αφήνει περιθώρια μιας ανοδικής δυναμικής, λαμβάνοντας υπόψη τη διαρθρωτική άνοδο των VLTs, τα νέα χαρακτηριστικά και την πρόσφατη αύξηση των μισθών στην Ελλαδα. Η HSBC υπολογίζει σε μια αύξηση άνω του 10% για τα καθαρά έσοδα προ εισφορών των VLTs για το 2023, συμβάλλοντας περίπου στο 17% των GGRs του ΟΠΑΠ για το σύνολο του έτους.

- Ισχυρή μερισματική πολιτική με περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης λόγω περιορισμένων κεφαλαιουχικών δαπανών

Η μερισματική πολιτική του ΟΠΑΠ βασίζεται σε διανομές που υπερβαίνουν τα καθαρά κέρδη με κατώτατο όριο το 1 ευρώ ανά μετοχή, με την HSBC να αναμένει χρηματικές διανομές επί των κερδών, ύψους 1,3 ευρώ ανά μετοχή μεσοπρόθεσμα, που μεταφράζεται σε μια απόδοση της τάξεως του 8%. Επιπλέον, δεν υφίστανται σημαντικές κεφαλαιουχικές δαπάνες για τον ΟΠΑΠ αυτή τη στιγμή και η πλησιέστερη ανανέωση άδειας των παραχωρήσεων για τις λοταρίες ορίζεται για το 2026 (προϊόντα προς ανανέωση το 2026 - 2030 (αριθμητικές λοταρίες, στοίχημα) - 2035 (VLTs). Ο όμιλος έχει επίσης μειώσει σημαντικά το καθαρό επίπεδο του χρέους του και, ως εκ τούτου, έχει τη δυνατότητα να προβεί σε υψηλότερες διανομές μερισμάτων, με μια πιθανή ανοδική απόδοση της τάξεως του 2% - 4%, όπως φάνηκε πέρυσι (όπως και το 2020) όταν ο ΟΠΑΠ αύξησε τις αποδόσεις μέσω ειδικών μερισμάτων. Έτσι, η HSBC αυξάνει εκ νέου την τιμή στόχο για τη μετοχή του ΟΠΑΠ στα 20 ευρώ, από 18 ευρώ προηγουμένως, διατηρώντας τη σύσταση «buy» (με μέσο σταθμικό κόστος κεφαλαίου - WACC στο 6,9%, ERP στο 4,5% και beta στο 1,3%). Η μετοχή διαπραγματεύεται με εκτιμώμενο δείκτη P/E (τιμή προς κέρδη) στο 12,7x για το 2023 και στο 12,2x για το 2024 και με δείκτη EV/EBITDA (αξία επιχείρησης προς κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) στο 7,4x και στο 7x για το 2023 και το 2024, αντίστοιχα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

JP Morgan: Εγγύηση για την οικονομία μια δεύτερη θητεία της Νέας Δημοκρατίας - Επενδυτική βαθμίδα από Σεπτέμβριο

«Ταύρος» για την Ελλάδα η Morgan Stanley - Ισχυρή ανάπτυξη στη διετία - Πότε αναμένει την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας

Goldman Sachs: Σε πολυετές σημείο καμπής οι ελληνικές τράπεζες - Αυξάνει τις τιμές στόχους - Τα 6+1 κρίσιμα ερωτήματα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider