Τις τάσεις στην ελληνική και διεθνή αγορά αυτοκινήτων παρουσίασε ο κ. Δημήτρης Πάτσιος, Γενικός Διευθυντής, Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων μιλώντας στο 7ο EcoMobility Conference που συνδιοργάνωσαν η HAEE και το Insider.gr την Τετάρτη.
Αναλύοντας την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς,, ο κ. Πάτσιος επεσήμανε ότιη Ελλάδα είναι η τελευταία χώρα από πλευράς νεότητας στόλου έχοντας τον πιο γηρασμένο στόλο επιβατηγών, φορτηγών και λεωφορείων. Η παλαιότητα των αυτοκινήτων εγείρει κινδύνους και προβλήματα όπως είναι η ρύπανση, η οδική ασφάλεια (η Ελλάδα είναι στην 4η χειρότερη θέση πανευρωπαϊκά σε επίπεδο ατυχημάτων), οι συχνές βλάβες (στον Κηφισό καταγράφονται καθημερινά τρία με τέσσερα τέτοια περιστατικά) ενώ επηρεάζεται αρνητικά και η οικονομία καθώς καταναλώνουν πολύ και έχουν υψηλό κόστος επισκευής και συντήρησης. Όπως υπογράμμισε, η ρύπανση στις πόλεις από τα παλαιά οχήματα αποτελεί έναν αόρατο εχθρό λόγω των αιωρούμενων σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου.
Που οφείλεται η παλαιότητα των στόλων οχημάτων στην Ελλάδα
Η αγορά καινούριων οχημάτων είναι στο μισό από όσο είναι η αναλογία ανά κάτοικο στην ΕΕ αλλά τα παλαιά οχήματα παραμένουν στους ελληνικούς δρόμους. Το πρόβλημα της παλαιότητας του στόλου στην Ελλάδα οφείλεται στην ανυπαρξία αντικινήτρων για την χρήση τους και στο πλαίσιο αυτό, όπως σημείωσε ο κ. Πάτσιος, η αγορά ζητά να δοθούν κίνητρα για αγορά καινούριων οχημάτων και αντικίνητρα για τα παλαιά οχήματα. Αυτό θα βοηθούσε τους Έλληνες καταναλωτές οι οποίοι πρέπει να λάβουν ένα είδος ενίσχυσης καθώς πιέζονται από την ακρίβεια και τον πληθωρισμό.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ελλάδα
Από την άλλη πλευρά, σήμερα τα κίνητρα για ηλεκτροκίνηση είναι από τα ισχυρότερα στην Ευρώπη, το γενικότερο πλαίσιο είναι πολύ αποτελεσματικό και για αυτό υπάρχει συνεχής πρόοδος. Ωστόσο, τα 12.000 ηλεκτρικά οχήματα είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα 3,3 εκατομμύρια θερμικά, τόνισε ο κ. Πάτσιος.
Πώς θα αναπτυχθεί η αγορά αυτοκινήτου τα επόμενα χρόνια
Τα δίκτυα πωλήσεων προσαρμόζονται σε καταναλωτικές επιθυμίες και όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, δεν έχουμε περάσει σε μια ώριμη κατάσταση καθώς ακόμη αφορά σε μικρό ποσοστό ιδιοκτητών. Με τον κλιματικό νόμο που επιβάλει από το 2035 να μην πωλούνται πλέον θερμικά αυτοκίνητα, μέσα στα επόμενα 10-11 χρόνια θα έχουμε πλήρη προσαρμογή και τα εργοστάσια τα επόμενα 2-3 χρόνια θα καταγράψουν καταιγισμό παραγωγής ενώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα έχουμε μια πλήρη γκάμα ενώ οι τιμές έχουν συγκλίνει.