Προχωρούν περαιτέρω οι διαδικασίες για την υλοποίηση της μεγάλης ανάπτυξης του εν Ελλάδι βραχίονα του αμερικανικού fund ΗΙG στον Ασπρόπυργο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ολοκληρώθηκε, με βάση τη διαδικασία εξυγίανσης της Ελληνική Χαλυβουργία Α.Ε., η μεταβίβαση του οικοπέδου άνω των 290 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο στην Streem Development A.E., καθιστώντας την κύριο του οικοπέδου. Κατά συνέπεια μπορούν προσεχώς να κυλήσουν περαιτέρω οι διαδικασίες (μελέτες, αδειοδοτήσεις, προκήρυξη διαγωνισμού κ.α.) για την υλοποίηση logistics center, με τον κ. Κωνσταντίνο Μπήτρο, επί της ουσίας ισχυρό εκπρόσωπο του fund στην Ελλάδα, να έχει οριοθετήσει το 2026 ως ένα αρχικό εκτιμώμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της επένδυσης.
Σημειώνεται ότι με βάση την διαδικασία εξυγίανσης που ξεκίνησε το 2019 έγινε διαγραφή δανείων άνω των 150 εκατ. ευρώ με ανταλλαγή οικοπέδου-παλαιού χαλυβουργείου που έκλεισε το 2012 και μέσω υπαγωγής στο αρ. 106 του ν. 3588/2007, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα τη διάσωση της εταιρίας (περίπου 600 θέσεις εργασίας) και τη συνέχιση της δραστηριότητας του χαλυβουργείου του Βόλου. Με τη σειρά της, η Η.Ι.G προχωρά στη μετατροπή του οικοπέδου σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τραίνου, πλοίου, φορτηγών- trimodal) ύψους 245 εκατ. ευρώ που μπορεί και να ξεπεράσει τα 300 εκατ. ως συνολικό κόστος επένδυσης.
Το εκτιμώμενο ετήσιο όφελος για την Ελληνική Οικονομία ανέρχεται σε 70 εκατ. ευρώ από την έναρξη λειτουργίας του, έχοντας σημαντικό πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο για την Ελληνική Οικονομία. Να αναφέρουμε ότι το έργο πέρασε από την Διυπουργική Επιτροπή κι εντάχθηκε στις στρατηγικές επενδύσεις της χώρας τον Μάρτιο του 2023. Έχει, προς ώρας, ολοκληρωθεί η εξυγίανση του οικοπέδου, καθώς και σε μεγάλο βαθμό το γκρέμισμα του παλαιού χαλυβουργείου.
Fast track αδειοδότηση
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου 2023, όπως τότε είχε αποκαλύψει το insider.gr είχε δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η έγκριση χορήγησης κινήτρων ταχείας αδειοδότησης και χωροθέτησης του στον επενδυτικό φορέα «ΣΤΡΙΜ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.» με τον διακριτικό τίτλο «ΣΤΡΙΜ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ Α.Ε.», με επικεφαλής τον κ. Κ. Μπήτρο, που σχετίζεται με το μεγάλο αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο HIG, για την προώθηση του επενδυτικού σχεδίου «Hull Logistics Park» ύψους σχεδόν 245 εκατ. ευρώ. Το project, σε γενικές γραμμές, αφορά στη δημιουργία υπερσύγχρονου συγκροτήματος εφοδιαστικής αλυσίδας και διακομετακομιστικού εμπορίου, στον Ασπρόπυργο.
Η χρηματοδότηση
Από το ποσό των σχεδόν 244,1 εκατ. ευρώ, τα 71,7 εκατ. αφορούν επενδύσεις σε αποθήκες, σε γραφεία αποθηκών τα 8,9 εκατ., σε εμπορικά γραφεία τα 25,2 εκατ., σε ανάπλαση λιμένα τα 45 εκατ. ευρώ, σε πάρκινγκ 30,2 εκατ., ενώ προβλέπονται επενδύσεις σε λοιπούς χώρους 15 εκατ. ευρώ αλλά και λοιπά κατασκευαστικά κόστη 48 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου θα διενεργηθεί ως εξής: ποσοστό 12,3% του προϋπολογισμού, δηλαδή, ποσό 29.975.402 ευρώ θα καλυφθεί από την μητρική εταιρεία H.I.G. Europa Realty Partners ΙΙ L.P, μοναδική μέτοχο του επενδυτικού φορέα, μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου κατά το 1/3 του ανωτέρω ποσού και μέσω της παροχής δανείου για το υπόλοιπο ποσό, ενώ ποσοστό 87,7% του προϋπολογισμού, δηλαδή, ποσό 214.189.439 ευρώ θα καλυφθεί με τραπεζικό δανεισμό. Το ποσό των κεφαλαίων ανά πηγή χρηματοδότησης θα καθοριστεί ακριβώς με την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου και θα υπολογιστεί στο πραγματικό κόστος αυτού.
Το project
Όπως έχει αναφέρει παλιότερα το insider.gr, το έργο αναμένεται να δημιουργήσει 3.900 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 1.238 θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας. Αντικείμενο του επενδυτικού σχεδίου είναι η κατασκευή και λειτουργία ενιαίας πρότυπης υπερσύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και συνδυασμένων μεταφορών, χερσαίων-θαλάσσιων-σιδηροδρομικών (tri-modal), στην περιοχή Ασπρόπυργου στη Δυτική Αττική.
Βάσει όσων αναφέρονταν σε παλιότερα διαβούλευση, η περιοχή επέμβασης έχει επιφάνεια 291 στρέμματα και βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου. Η έκταση διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Στο τμήμα Α προβλέπονται κτήριο πολλαπλών χρήσεων (εμπορικά, γραφεία, ξενοδοχείο, εστιατόριο κ.α.), αποθήκες, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, parking. Στο τμήμα Β ανήκει ο λιμένας, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, σταθμός διακίνησης φορτηγών, αποθήκη σταθμός διακίνησης Ι.Χ.
Ειδικότερα, στους κύριους χώρους (Α+Β τμήμα) προβλέπονται 4 αποθήκες εμβαδού 122,7 χιλ. τ.μ., εμπορικά γραφεία επιφάνειας 14.000 τ.μ., 4 γραφεία αποθηκών έκτασης 10.700 τ.μ., χώροι φιλοξενίας οδηγών (1.400 τ.μ.), χώρος εστιατορίου (1.000 τ.μ.), 2.416 θέσεις στάθμευσης σε έκταση 60,4 χιλ. τ.μ., η εγκατάσταση Φ/Β μονάδων στις οροφές των αποθηκών συνολικής ισχύος 175.200 Mwh και βέβαια ο λιμένας πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί. Η έκταση έχει μέτωπο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.
Ο συνδυασμός αυτός, που δίνει στο προτεινόμενο Πάρκο τη δυνατότητα να ενώσει και να εκμεταλλευτεί τα τρία βασικά δίκτυα μεταφορών και περαιτέρω με το αεροδρόμιο, καθιστά εφικτή τη δημιουργία σημαντικών οικονομιών κλίμακας για τις εταιρείες που θα εδράσουν σε αυτό, καθώς και περιβαλλοντικά οφέλη (μείωση εκπομπών CO2, ηχορύπανσης, κατανάλωσης μη-ΑΠΕ, κ.λπ.).