Η MSC, ο μεγαλύτερος θαλάσσιος μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προστέθηκε στις εταιρείες που τερματίζουν την παράδοση container, λόγω του ατυχήματος του πλοίου Dali που προσέκρουσε στη γέφυρα Francis Scott Key της Βαλτιμόρης, προκαλώντας την κατάρρευσή της.
Η απόφαση αυτή πάρθηκε μετά την ανακοίνωση των αρχών πως το λιμάνι θα κλείσει επ' αόριστον, έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης. Σύμφωνα με την MSC τα επιπλέον κόστη για την μεταφορά των φορτίων στον τελικό προορισμό τους θα επιβαρύνουν τους αποστολείς.
Σε μήνυμα που απέστειλε η εταιρεία προς τους πελάτες της, εξήγησε ότι τα εμπορευματοκιβώτια που έχουν προορισμό το λιμάνι της Βαλτιμόρης και είναι καθ` οδόν, θα αναδρομολογηθούν και θα εκφορτωθούν σε εναλλακτικό λιμάνι, όπου θα είναι διαθέσιμα για παραλαβή.
- Διαβάστε ακόμη - Βαλτιμόρη: Ξεκίνησαν οι εργασίες απομάκρυνσης των συντριμμιών της γέφυρας που κατέρρευσε
Σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα επιστροφής σε κανονικές συνθήκες, η MSC ανέφερε πως «η διέλευση από και προς τη Βαλτιμόρη είναι αυτή τη στιγμή αδύνατη και δεν θα αποκατασταθεί για αρκετές εβδομάδες, αν όχι μήνες».
Σημειώνεται ότι η CMA CGM, η COSCO και η Evergreen, ήταν οι πρώτες ναυτιλιακές που ανακοίνωσαν παρόμοιες κινήσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις δήλωσαν «ανωτέρα βία», έναν νομικό όρο που αναφέρεται στο δικαίωμα παραίτησης από τις υποχρεώσεις όταν συμβαίνουν γεγονότα πέραν του ελέγχου μιας επιχείρησης.
Η Maersk, η οποία είχε ναυλώσει το πλοίο που προσέκρουσε στη γέφυρα, είναι ο μόνος μεγάλος μεταφορέας που δήλωσε ότι θα παρέχει μεταφορές από τα λιμάνια που εκτρέπονται για τους πελάτες της.
Οι εταιρείες logistics καλούνται μετά το ατύχημα να κάνουν εναλλακτικά σχέδια μεταφοράς, τα οποία θα συμβαδίζουν με τις εκτροπές των μεταφορέων. Μεταξύ των ανεπίλυτων ζητημάτων, αναφέρθηκαν και οι θαλάσσιοι μεταφορείς που δεν ενημέρωναν εγκαίρως τις διελεύσεις των πλοίων, ώστε να ειδοποιηθούν για το λιμάνι εκτροπής και να μπορέσουν να προγραμματίσουν την παραλαβή των εμπορευματοκιβωτίων από τους πελάτες τους.