Samsung: Ενισχυμένα μερίδια στις τηλεοράσεις το 2023 - Στόχος η premium κατηγορία για το 2024

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Samsung: Ενισχυμένα μερίδια στις τηλεοράσεις το 2023 - Στόχος η premium κατηγορία για το 2024
samsung tv
Οι στόχοι για την νέα χρονιά, τα νέα μοντέλα και η στροφή των καταναλωτών στις μεγαλύτερες ίντσες.

Υψηλότερα μερίδια στην αγορά της τηλεόρασης διεκδικεί η Samsung έχοντας κλείσει ήδη μια ανοδική χρονιά και στρέφοντας το ενδιαφέρον της στην premium κατηγορία συσκευών που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Σε αυτό το πλαίσιο ανανεώνει την τελευταία σειρά τηλεοράσεων της, εισάγοντας την εμπειρία θέασης σε νέα εποχή και με την βοήθεια του ΑΙ.

Καλή χρονιά το 2023

Στην αγορά της τηλεόρασης το 2023 ήταν μια καλή χρονιά για την Samsung αφού πέτυχε να διατηρήσει το μερίδιό της αλλά και να διευρύνει τις πωλήσεις συσκευών που ανήκουν στην premium κατηγορία, όπως ανέφερε ο Γιώργος Τσαούσης, επικεφαλής του τμήματος Consumer Electronics σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε χθες για τη νέα σειρά τηλεοράσεων και soundbars για το 2024, συμπεριλαμβανομένων των τηλεοράσεων Neo QLED 8K και 4K, OLED.

Συγκεκριμένα η εταιρεία, η οποία για 18η συνεχόμενη χρονιά διατήρησε την πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια αγορά της τηλεόρασης, την προηγούμενη χρονιά παρουσίασε οριακή αύξηση στις CTV από 37,7% το 2022 σε 37,9%, τοποθετώντας το πήχη για το 2024 στο 38,5%. Ωστόσο στην premium κατηγορία τηλεοράσεων το περασμένο έτος έφερε αύξηση της τάξης του 5% των μεριδίων της, από 47,2% το 2022 έφτασε στο 54% το 2023, με τον πήχη να τοποθετείται στο 58% για το τρέχον έτος.

Στόχος η premium κατηγορία

Όσο για τις δύο υψηλότερες κατηγορίες, που αφορούν σε τηλεοράσεις άνω των 75 ιντσών και άνω των 90 ιντσών, οι επιδόσεις είναι ακόμα θεαματικότερες με το μερίδιο της Samsung να ανέρχεται το 2023 σε 65,2% στην πρώτη περίπτωση – καταγράφοντας αύξηση από το 58,3% του 2022 και στο 87,2% στη δεύτερη – έχοντας χάσει έδαφος, καθώς ο ανταγωνισμός που ήταν απών μέχρι πρότινος παρουσίασε προτάσεις στην ίδια κατηγορία.

Στόχος, σύμφωνα με τον κ. Τσαούση είναι η άνοδος να συνεχιστεί, γεγονός στο οποίο θα συμβάλλουν και τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα – Ολυμπιακοί Αγώνες και Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου – που αναμένεται φέτος να δώσουν ώθηση παγκοσμίως. «Φέτος είναι η χρονιά της τηλεόρασης αλλά και η χρονιά της μεγάλης ίντσας» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαούσης, σημειώνοντας ότι το ποσοστό των τηλεοράσεων άνω των 50 ιντσών επί του συνόλου των πωλήσεων της Samsung έχει φτάσει πλέον στο 20% από άποψη αξίας, ενώ τεμαχιακά το 13% των τηλεοράσεων που πωλούνται ξεπερνούν τις 75 ίντσες.

Μικρή ώθηση αναμένεται και για την κατηγορία των super premium τηλεοράσεων, 90 ιντσών και άνω, οι οποίες αυξάνουν αργά αλλά σταθερά τις πωλήσεις του. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι η νέα υπερσύγχρονη τηλεόραση της Samsung 110 ιντσών, η οποία κοστίζει 160 χιλ. ευρώ έχει πουλήσει ήδη τα πρώτα της τεμάχια, στη χώρα μας. Σε κάθε περίπτωση ο πήχης για τις εν λόγω κατηγορίες έχει τεθεί στο 70% για τις τηλεοράσεις 75 ιντσών και στο 90% για τις τηλεοράσεις 90 ιντσών και άνω.

Στροφή των καταναλωτών στις μεγαλύτερες ίντσες

Η στροφή στις μεγαλύτερες ίντσες άλλωστε δεν είναι εγχώρια τάση αλλά διεθνής με τον επικεφαλής της Samsung να επισημαίνει ότι όλες οι έρευνες παγκοσμίως μαρτυρούν ότι είναι μια αγορά που θα αναπτυχθεί ραγδαία. Βάσει των ερευνών αυτών, οι ίντσες που προτιμούσαν οι καταναλωτές το 2021 έφταναν τις 63’ ενώ το 2023 επικράτησε η κατηγορία των 67’. Παρότι η δημοφιλέστερη επιλογή παραμένει μέχρι και σήμερα οι 55’ ίντσες, όλο και περισσότεροι καταναλωτές που μπαίνουν στα καταστήματα ψάχνουν τηλεοράσεις 65 ιντσών και πάνω.

Πέρα από την ώθηση που θα δώσει η στροφή των καταναλωτών στις μεγάλες οθόνες, η Samsung ποντάρει και στις καινοτομίες που υιοθετούν πλέον τα νέα μοντέλα που παρουσιάζει στην ελληνική αγορά, τα οποία δίνουν έμφαση σε τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά πέρα από την εικόνα και τον ήχο. Την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την διασύνδεση των συσκευών με το οικοσύστημα (ΙοΤ) και την βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος.

«Η επίσημη παρουσίαση της νέας σειράς τηλεοράσεων Samsung AI αποτελεί μια σημαντική στιγμή στο ταξίδι μας για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας AI σε διάφορες κατηγορίες συσκευών. Για ακόμη μία χρονιά, η Samsung θέτει νέα πρότυπα στην οικιακή ψυχαγωγία και αποδεικνύει τη δέσμευσή της να παρέχει εκπληκτικές εμπειρίες θέασης, συμβάλλοντας στην βελτίωση του τρόπου ζωής των ανθρώπων», ανέφερε ο Hansoo Kim, Πρόεδρος της Samsung Electronics Hellas στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου.

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για το φετινό line up των προϊόντων ήχου και εικόνας, που εξελίσσει την καινοτομία της τεχνολογίας AI της Samsung και προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων που καλύπτουν κάθε ανάγκη ψυχαγωγίας. Η εμπειρία χρήστη επαναπροσδιορίζεται μέσα από μία διευρυμένη σειρά προϊόντων υψηλής ευκρίνειας, με έξυπνες λειτουργίες που μεταμορφώνουν την εμπειρία θέασης. Στην κατηγορία του ήχου, υποδεχόμαστε το ολοκαίνουργιο Music Frame καθώς και, προηγμένες λύσεις ήχου» τόνισε από πλευράς του ο κ. Τσαούσης.

Η ναυαρχίδα της νέας σειράς Neo QLED 8K

Μεταξύ των νέων μοντέλων που παρουσιάστηκαν ξεχώρισε η ναυαρχίδα της Samsung, Neo QLED 8K. H τηλεόραση είναι εξοπλισμένη με τον επεξεργαστή NQ8 AI Gen3, που αποτελεί την τεχνολογία τηλεοράσεων με τεχνητή νοημοσύνη της Samsung. Ο εν λόγω επεξεργαστής, διαθέτει μια μονάδα νευρωνικής επεξεργασίας (NPU) που παρέχει διπλάσια ταχύτητα από τον προκάτοχό του, μαζί με μια οκταπλάσια αύξηση των νευρωνικών δικτύων από 64 σε 512, εξασφαλίζοντας μια εντυπωσιακή εμπειρία θέασης με ευκρινείς λεπτομέρειες, ανεξάρτητα
από την πηγή εισόδου.

Αποτέλεσμα είναι κάθε σκηνή στη Neo QLED 8K βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη και αναδεικνύει τις λεπτομέρειες με καθαρότητα και φυσικότητα, από τις εκφράσεις του προσώπου μέχρι τις αποχρώσεις. Με το 8K AI Upscaling Pro στο μοντέλο QN900D 2, οι αγαπημένες εκπομπές και ταινίες των χρηστών μετασχηματίζονται, προκειμένου να ταιριάζουν κατάλληλα με την οθόνη 8Κ, επιτρέποντάς τους να απολαμβάνουν το επίπεδο των 1 TV Sets Spotlight Service / TV Sets Market Tracker, Q4 2023”, Omdia, Φεβ-2024.

Επιπλέον, το AI Motion Enhancer Pro στο μοντέλο QN900D 4 καθιστά τη γρήγορη δράση ακόμα πιο ομαλή και καθαρή – χαρακτηριστικό κατάλληλο για τους λάτρεις των σπορ – ενώ το Real Depth Enhancer Pro προσθέτει βάθος στην οθόνη.

Και σε επίπεδο ήχου η Neo QLED 8K υποστηρίζεται από AI τεχνολογία. Το Active Voice Amplifier Pro μπορεί να διακρίνει διαλόγους από ένα θορυβώδες περιβάλλον, διασφαλίζοντας ότι κάθε λέξη ακούγεται καθαρά. Ταυτόχρονα, το Object Tracking Sound Pro στο μοντέλο QN900D 5 εμπλουτίζει την ηχητική εμπειρία, μέσω του συγχρονισμού του
ήχου με τη δράση στην οθόνη ενώ το Adaptive Sound Pro βελτιώνει περαιτέρω την ηχητική εμπειρία, προσαρμόζοντας έξυπνα τον ήχο στο περιεχόμενο και την ακουστική του χώρου, για έναν πραγματικά πλούσιο και ζωντανό ήχο.

Στα πρόσθετα χαρακτηριστικά η Neo QLED 8K με την βοήθεια του ΑΙ μπορεί να κατανοεί και να προσαρμόζεται στις ανάγκες του χρήστη. Ειδικότερα, η λειτουργία AI Auto Game Mode ενεργοποιείται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, βελτιστοποιώντας τα γραφικά και τον ήχο για μια ακόμη πιο καθηλωτική και συναρπαστική εμπειρία παιχνιδιού. Η λειτουργία AI
Customization Mode προσαρμόζει την εικόνα σε κάθε σκηνή, με βάση τις προτιμήσεις του χρήστη, ενώ η λειτουργία AI Energy Mode διαχειρίζεται την κατανάλωση ενέργειας, χωρίς
να ελαττώνει την ποιότητα της εικόνας.

Σημειωτέον ότι η σειρά Neo QLED 8K είναι διαθέσιμη σε δύο μοντέλα, QN900D και QN800D, και σε μεγέθη από 65 έως 85 ίντσες και υπόσχεται φανταστική εμπειρία θέασης.

«Έξυπνες» λειτουργίες με Samsung Tizen OS

Το 2024 ωστόσο θεωρείται χρονιά ορόσημα καθώς οι οθόνες AI της Samsung πρόκειται να επαναπροσδιορίσουν την εμπειρία του χρήστη με συνδεσιμότητα και με μια σειρά από «έξυπνες» λειτουργίες, εφαρμογές και πλατφόρμες, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν τα στελέχη της.

Αξιοποιώντας το ισχυρό λειτουργικό σύστημα Tizen OS, αυτές οι καινοτομίες έχουν δημιουργήσει ένα οικοσύστημα που είναι διασυνδεδεμένο, εξατομικευμένο και ασφαλές. Αυτό επιτρέπει στις συσκευές να ενσωματώνονται εύκολα στον ψηφιακό κόσμο των χρηστών, μετατρέποντας τις οθόνες σε κεντρικό κόμβο για τις ανάγκες τους.

Για την ακρίβεια οι τελευταίες τηλεοράσεις της Samsung συνδέονται με ένα «έξυπνο» οικοσύστημα, αμέσως μετά την εγκατάσταση. Τη στιγμή που οι χρήστες
ενεργοποιούν τη νέα τους τηλεόραση Samsung, αυτή αναγνωρίζει και συνδέεται με τα υπάρχοντα δίκτυα και συσκευές. H εύκολη εγκατάσταση επεκτείνεται στις συσκευές Samsung που είναι συμβατές με την εφαρμογή SmartThings, εντός του σπιτιού, καθώς και σε συσκευές τρίτων και συσκευές IoT, χάρη στη συμβατότητα με το Matter. Αυτό εξαλείφει την ανάγκη για επιπρόσθετους κόμβους, οπότε η διαχείριση των συμβατών συσκευών, από τον φωτισμό μέχρι τους αισθητήρες ασφαλείας, μπορεί να γίνει απευθείας από την τηλεόραση.

Οι χρήστες μπορούν να φέρουν το smartphone τους κοντά στην τηλεόραση για να ενεργοποιήσουν το Smart Mobile Connect, το οποίο μετατρέπει τη συσκευή σε ένα τηλεχειριστήριο για την τηλεόραση και τις συνδεδεμένες οικιακές συσκευές 6 . Επιπλέον, μπορούν να χρησιμοποιούνται τα smartphones ως χειριστήρια παιχνιδιών, με προσαρμοσμένο Περιβάλλον Εργασίας Χρήστη (UI) και οπτική ανάδραση, προσφέροντας άνετο gameplay.

Πέρα από τη συνδεσιμότητα, οι νέες «έξυπνες» τηλεοράσεις της Samsung παρέχουν εξατομικευμένη εμπειρία με τις εφαρμογές και τις πλατφόρμες της. Με την τελευταία προσθήκη των widgets, οι τηλεοράσεις προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες να παρακολουθούν με ευκολία την κατάσταση του σπιτιού τους, τις οικιακές κάμερες, την ενεργειακή κατανάλωση, τις ενημερώσεις για τον καιρό και πολλά άλλα. Με το Samsung Knox κάθε λειτουργία, εφαρμογή και πλατφόρμα επωφελείται από την προστασία του, επιτρέποντας στις συνδεδεμένες εμπειρίες να παραμένουν ιδιωτικές και ασφαλείς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΗΠΑ: Επιδοτούν με 6,4 δισ. δολάρια την Samsung για την παραγωγή chip στο Τέξας

LG Hellas: Λευκές συσκευές έδωσαν ώθηση το 2023 - Οι στόχοι του 2024 και η στροφή στις online πωλήσεις

Samsung: Αναμένει εκτίναξη κερδών 931% το πρώτο τρίμηνο

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider