Οι επενδύσεις «μαμούθ» στη ναυτιλία του Βαγγέλη Μαρινάκη – Οι τελευταίες κινήσεις του εφοπλιστή 

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι επενδύσεις «μαμούθ» στη ναυτιλία του Βαγγέλη Μαρινάκη – Οι τελευταίες κινήσεις του εφοπλιστή 
Λίγα ονόματα εφοπλιστών απασχολούν τα ναυλομεσιτικά γραφεία το τελευταίο διάστημα όσο αυτό του Βαγγέλη Μαρινάκη.

Λίγα ονόματα εφοπλιστών απασχολούν τα ναυλομεσιτικά γραφεία το τελευταίο διάστημα όσο αυτό του Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος όπως προχωρά συνεχώς σε επενδύσεις, τόσο μέσω της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη Capital Product Partners (CPLP) όσο και μέσω των ιδιωτικών του εταιρειών.

Οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν τον Έλληνα εφοπλιστή να έχει προχωρήσει σε μια μεγάλη παραγγελία ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικού ύψους 1,25 δισ. δολαρίων, μέσω της Capital Maritime.

Σύμφωνα με την εξιδεικευμένη για τη ναυτιλία ενημερωτική ιστοσελίδα tradewinds η εταιρεία του κ. Μαρινάκη υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση 6+4 νέων πλοίων δυναμικότητας 8.400 εμπορευματοκιβωτίων (TEU) με μηχανές διπλού καυσίμου. Το κόστος του κάθε πλοίου υπολογίζεται στα 125 εκατ. δολάρια και η πρώτη παράδοση αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2027.

Αυτή είναι και η πιο πρόσφατη κίνηση του εφοπλιστή σε ένα μπαράζ παραγγελιών και συμφωνιών. Στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς η Capital Maritime επεκτάθηκε και στον κλάδο των πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων (Offshore Support Vessels). Πρόκειται για ειδική κατηγορία πλοίων που αξιοποιούνται για την υποστήριξη και την κατασκευή υπεράκτιων εγκαταστάσεων, από πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου και φυσικού αερίου έως αιολικά.

Σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα έχει η εισηγμένη Capital Product Partners (CPLP) η οποία βρίσκεται αυτή τη φάση στην μετατροπή της σε μια ναυτιλιακή που δραστηριοποιείται καθαρά στα ενεργειακά προϊόντα. Η εταιρεία πρόσφατα προχώρησε σε στρατηγική επένδυση σε 10 πλοία μεταφοράς αερίου με επένδυση 756 εκατ. δολαρίων, ενώ συνολικά το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας ξεπερνά τα 3 δισ. δολάρια. Τα νεότευκτα θα παραδοθούν μεταξύ του πρώτου τριμήνου 2026 και τρίτου τριμήνου 2027, ενώ έξι πλοία θα είναι Dual Fuel Medium Gas Carriers (MGC) και τα τέσσερα Liquid CO2 Handy Multi Gas Carriers (LCO2). Η συναλλαγή θα χρηματοδοτηθεί με μετρητά που προέρχονται κυρίως από πωλήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και με χρηματοδότηση χρέους.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της Συμφωνίας Umbrella για την απόκτηση 11 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG/C), η εταιρεία παρέλαβε στις 31 Μαΐου 2024 το νεότευκτο Assos (174.000 cbm), πλοίο τελευταίας τεχνολογίας που ναυπηγήθηκε από την Hyundai Heavy Industries και ξεκίνησε ήδη δεκαετή ναύλωση στην Tokyo Gas.

Η Capital Product ελέγχει επί του παρόντος συνολικά 36 ποντοπόρα πλοία, συμπεριλαμβανομένων των υπό παραγγελία. Στο νερό επιχειρούν 10 πλοία μεταφοράς LNG και οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Neo-Panamax.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η τραπεζική αλλιώς - Ακολουθεί και άλλη... - Παίζονται οι καθυστερήσεις

Ρεύμα: Σχέδιο επιδοτήσεων λογαριασμών – Έκτακτη φορολόγηση των παραγωγών για κάλυψη κόστους

Λιμένας Βόλου - ΤΑΙΠΕΔ: Πού θα κριθεί ο διαγωνισμός – Η «νίκη» Σαββίδη, η νομική «απάντηση» Goldair

gazzetta
gazzetta reader insider insider