Στην αγορά του τσαγιού μπαίνει η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στην αγορά του τσαγιού μπαίνει η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων
Πώς προχωρά το επενδυτικό πλάνο των 100 εκατ. ευρώ που ανακοινώθηκε στις αρχές του 2024 και τα επόμενα σχέδια

Η αγορά του κρύου τσαγιού (ice tea) αποτελεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, ηγέτιδα εταιρεία εμφιάλωσης και παραγωγής φυσικού μεταλλικού νερού και αναψυκτικών. Ήδη, τρεις κωδικοί, υπό το brand Cool Tea φιγουράρουν στα ράφια δύο μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ -της ΑΒ Βασιλόπουλος και της Κρητικός- ενώ έχουν ήδη γίνει και οι απαραίτητες επαφές ώστε το προϊόν να επεκταθεί και στο κανάλι της HORECA.

Η εταιρεία διέθετε και παλαιότερα και για μικρό χρονικό διάστημα έναν μόνο κωδικό στο κρύο τσάι, σε συσκευασία πλαστικού μπουκαλιού, ωστόσο τώρα πραγματοποιείται δυναμικό λανσάρισμα σε κουτάκι αλουμινίου και σε τρεις γεύσεις.

Άνοδος 12,34% στον κύκλο εργασιών και αύξηση προσωπικού 7,81%

Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, το 2023 έκλεισε με θετικό πρόσημο για την εταιρεία.

Ο κύκλος εργασιών κατέγραψε αύξηση 12,34% και άγγιξε τα 118,02 εκατ. ευρώ από 105,0 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 13,61 εκατ. ευρώ από 4,05 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Όπως αποκάλυψε δε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Σεπετάς, το 2023 ο αριθμός εργαζομένων στην Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων αυξήθηκε κατά 7,81% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, φτάνοντας στα 552 άτομα από 512 έναν χρόνο νωρίτερα.

«Καταφέραμε να απορροφήσουμε την αύξηση του κόστους παραγωγής και να υιοθετήσουμε μια πιο ευέλικτη εμπορική πολιτική. Έτσι, επιτεύχθηκε η διατήρηση των τιμών πώλησης των προϊόντων στα ίδια επίπεδα, ώστε να μην επιβαρύνει τους καταναλωτές, σεβόμενοι τη μάχη κατά της ακρίβειας που βιώνει ήδη το καταναλωτικό κοινό», τόνισε δε ο κ. Σεπετάς, επιβεβαιώνοντας πως η εταιρεία δεν προχώρησε σε ανατιμήσεις στα προϊόντα της ούτε το 2024. Μάλιστα, σημείωσε πως στόχος της εταιρείας είναι η διατήρηση σταθερών τιμών πώλησης των προϊόντων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μακριά από τη λογική των προσφορών.

«Η ανάπτυξη που σημειώνεται προκύπτει από την αύξηση των σημείων διανομής και πώλησης, εκπληρώνοντας μεθοδικά τον στόχο μας να φτάσουν τα προϊόντα μας σε κάθε σημείο της χώρας. Καθοριστικό ρόλο σ’ αυτό παίζει το γεγονός ότι επενδύουμε και διαθέτουμε μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να διαχειριστούμε μεγάλο όγκο προϊόντων. Με αυτά τα δεδομένα, καλύπτουμε τις ανάγκες της αγοράς ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες υψηλής ζήτησης», σημείωσε επίσης.

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά το επενδυτικό πλάνο

Την ίδια ώρα, το επενδυτικό πλάνο ύψους 100 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε στις αρχές του 2024 η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων προχωρά με γοργούς ρυθμούς, ενώ στόχος του είναι να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026.

Σύμφωνα με τον Operations & Tech Director της εταιρείας Παύλο Σεπετά, μέσα σε επτά μήνες, από την ημέρα της υπογραφής της δανειακής σύμβασης με το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν ήδη υπογραφεί και υλοποιούνται έργα αξίας 42 εκατ. ευρώ, από το σύνολο των 62,8 εκατ. ευρώ της επένδυσης, δηλαδή το 70% του συνολικού ποσού. «Κινούμαστε εξαιρετικά γρήγορα και ευέλικτα ενώ ο στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί το 100% της επένδυσης έως το καλοκαίρι του 2026, κι αυτό γιατί έχουν ήδη εντοπιστεί οι ανάγκες και έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός για τις νέες επενδύσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν μετά το καλοκαίρι του 2026», τόνισε για να εξηγήσει πως «Έχουμε πλέον επιτύχει 90% μετάβαση σε υποδομές cloud, και πλέον γεννάμε πληθώρα ωμών δεδομένων, τα οποία φυσικά τα συλλέγουμε και τα αναλύουμε σε όλες τις λειτουργίες της εταιρείας, ενισχύοντας τη διαδικασία πιο γρήγορης λήψης των αποφάσεων. Η πλήρης μετάβαση σε υποδομές cloud θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2025. Αναφορικά με τις κτηριακές υποδομές, κατά 43% έχουν πραγματοποιηθεί τα έργα επέκτασής τους».

«Η εταιρεία δεν χρειάζεται επενδυτή»

Κληθείς στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου να σχολιάσει το ενδεχόμενο εισόδου στην εταιρεία ενός στρατηγικού επενδυτή, ο Κωνσταντίνος Σεπετάς ήταν σαφής. «Η εταιρεία μας είναι μια οικογενειακή επιχείρηση και δεν αναζητά ούτε χρειάζεται επενδυτή. Μιλάμε για μια δανειακή σύμβαση με στόχο να αναπτυχθούμε», σημείωσε, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα πως δεν έχει τεθεί ποτέ στο τραπέζι ούτε η είσοδος της εταιρείας στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Σε ό,τι δε αφορά την παρουσία της στις διεθνείς αγορές, η εταιρεία διατηρεί μια πολύ συγκρατημένη πολιτική. «Οι εξαγωγές περιορίζονται στο 4-5% επί του τζίρου μας. Η επέκταση στο εξωτερικό είναι μια στρατηγική απόφαση που μπορεί να σου αλλάξει το dna της εταιρείας, λόγω των νέων επενδύσεων που ενδεχομένως απαιτηθούν», εξήγησε χαρακτηριστικά ο κ. Σεπετάς, για να επισημάνει πως «προτεραιότητά μας παραμένει ο Έλληνας καταναλωτής και βασικό μας μέλημα είναι να μπορούμε να του εξασφαλίσουμε σταθερές τιμές».

Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ιδρύθηκε το 1990. Αξιοποιεί επτά πηγές νερού και διαθέτει 260 στρέμματα ιδιόκτητων εκτάσεων, τέσσερα υπερσύγχρονα εργοστάσια με καθετοποιημένη παραγωγή και 33 πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής με δυναμικότητα 537.700 φιάλες/ώρα. Η εταιρεία κατάφερε να εδραιωθεί στον χώρο των εμφιαλώσεων με το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, ενώ το 2014 επέκτεινε το χαρτοφυλάκιό της στην κατηγορία των αναψυκτικών, παρουσιάζοντας τα αναψυκτικά Βίκος, με φυσικό μεταλλικό νερό και χυμό από ελληνικά φρούτα. Ακολούθησε το λανσάρισμα της Βίκος Cola Zero Sugar και του Βίκος Pink Grapefruit, τα οποία συστήθηκαν στο κοινό το 2021 και 2022 αντίστοιχα. Στο χαρτοφυλάκιο της Ηπειρωτικής Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ανήκουν επίσης το φυσικό μεταλλικό νερό ΥΑΣ και το φυσικό μεταλλικό νερό Μιτσικέλι.

Κεντρικός δε άξονας της φιλοσοφίας της εταιρείας είναι η επένδυση στον τόπο της στα Ιωάννινα, επανεπενδύοντας στην Ήπειρο τα κέρδη της κάθε χρονιάς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider