Μπάρμπα Στάθης: Επενδύσεις έως 30 εκατ. ευρώ, το ενδεχόμενο νέου εργοστασίου και το στοίχημα των plant based προϊόντων

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μπάρμπα Στάθης: Επενδύσεις έως 30 εκατ. ευρώ, το ενδεχόμενο νέου εργοστασίου και το στοίχημα των plant based προϊόντων
Σε τρεις άξονες το επενδυτικό πλάνο της πενταετίας για τον leader στην αγορά κατεψυγμένων ειδών. Τα νέα προϊόντα, τα σχέδια για το μέλλον και η αποφυγή ανατιμήσεων.

Στην ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξή της «ποντάρει» τα επόμενα χρόνια η Μπάρμπα Στάθης, που δραστηριοποιείται στον κλάδο παραγωγής και εμπορίας τροφίμων εδώ και 55 χρόνια. Αποτελώντας τον leader στην αγορά κατεψυγμένων ειδών και κατέχοντας μερίδια που ξεπερνούν το 50% της αγοράς, η θυγατρική του ομίλου Vivartia θέτει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη.

«Στόχος μας είναι να γίνουμε μια ακόμη πιο ισχυρή ευρωπαϊκή εταιρεία και ως leaders στην κατηγορία μας να επιταχύνουμε τις εξελίξεις», δήλωσε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Μπάρμπα Στάθης, Νικήτας Ποθουλάκης, κατά τη συνάντησή του με εκπροσώπους του Τύπου, στο πλαίσιο παρουσίασης της μελέτης οικονομικών και κοινωνικών επιδράσεων της εταιρείας τα προηγούμενα έτη.

Οι νέες επενδύσεις

Αρχής γενομένης από το 2025 και σε ορίζοντα πενταετίας, η Μπάρμπα Στάθης δρομολογεί νέο επενδυτικό πλάνο ύψους 20-30 εκατ. ευρώ, το οποίο θα αφορά στην αύξηση της δυναμικότητας της εταιρείας, την ενίσχυση της παραγωγικότητάς της, καθώς και στη βελτίωση του εργασιακού της περιβάλλοντος προς όφελος των εργαζομένων της. Το νέο επενδυτικό πλάνο έρχεται σε συνέχεια του υφιστάμενου πενταετούς επενδυτικού σχεδίου, ύψους 30 εκατ. ευρώ, που ολοκληρώνεται την επόμενη χρονιά.

Στο πλαίσιο δε των μελλοντικών της σχεδίων, η εταιρεία που έχει έδρα στη Θεσσαλονίκη και διαθέτει ήδη δυο παραγωγικές μονάδες, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο δημιουργίας και μιας ακόμη παραγωγικής μονάδας εντός ελληνικών συνόρων. «Εξετάζουμε νέες γεωγραφίες, νέες περιοχές καλλιέργειας και νέες μονάδες παραγωγής. Μια νέα μονάδα παραγωγής θα πρέπει να είναι κοντά σε τόπο που να μπορείς να καλλιεργήσεις αποδοτικά», αποκάλυψε ο κ. Ποθουλάκης.

Το στοίχημα των plant based προϊόντων και οι… πολυεθνικές

Διαθέτοντας την καινοτομία στο DNA της, η εταιρεία έχει επενδύσει πολλά στις νέες διατροφικές τάσεις.

Τον Ιανουάριο του 2023 η Μπάρμπα Στάθης εισήλθε στην αγορά των προϊόντων φυτικής προέλευσης και δη στην κατηγορία του φυτικού κρέατος, λανσάροντας τη σειρά γευμάτων «360o Plant Based Meals» που συνδυάζει φυτικά κεφτεδάκια από πρωτεΐνη αρακά σε αγαπημένα ελληνικά πιάτα. Η σειρά «360ο Plant Based Meals» αποτελείται από ολοκληρωμένες προτάσεις γευμάτων, ειδικά σχεδιασμένες για τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών.

«Η αγορά των προϊόντων φυτικής προέλευσης είναι μικρή ακόμη, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Θα μεγαλώσει όμως και σύντομα θα βρει το βηματισμό της. Τα plant based προϊόντα είναι το μέλλον και μπορούν να αποτελέσουν την απάντηση στην κλιματική κρίση», εξήγησε στη συνέχεια ο κ. Ποθουλάκης, αποκαλύπτοντας μάλιστα πως μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες έχουν προσεγγίσει τη Μπάρμπα Στάθης και της έχουν ζητήσει να παράγει για εκείνες προϊόντα φυτικής προέλευσης.

Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε πέρυσι και στο λανσάρισμα μιας ακόμη προϊοντικής κατηγορίας, τα σιτηρά με λαχανικά.

«Και στα plant based και στα σιτηρά με λαχανικά γίναμε leader της αγοράς μέσα σε λίγους μήνες», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

Στο 10% του τζίρου οι εξαγωγές

Παράλληλα, εκτίμησε ότι το 2024 τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Το 2023 ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 108,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι εξαγωγές αντιστοιχούν πλέον στο 10% του κύκλου εργασιών, από μόλις 2% πριν από τέσσερα χρόνια.

Ο τζίρος δε της Μπάρμπα Στάθης προέρχεται κατά 80% από τα κατεψυγμένα προϊόντα και κατά 20% από τις σαλάτες.

«Χρηματοδότηση» προσφορών ύψους 17 εκατ. ευρώ στα σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με τον κ. Ποθουλάκη, η εταιρεία δεν προχώρησε σε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων της, απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος του κόστους, ενώ μάλιστα, στη σκιά των πληθωριστικών πιέσεων προχώρησε πέρυσι σε «χρηματοδότηση» των προσφορών στα σούπερ μάρκετ ύψους 15 εκατ. ευρώ, προς όφελος του καταναλωτή. Για το 2024 θα «χρηματοδοτηθούν» προσφορές ύψους 17 εκατ. ευρώ.

«Όταν η αύξηση της τιμής στην κατηγορία των κατεψυγμένων ειδών είναι +1%, οι δικές μας τιμές είναι -3%», εξήγησε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, ανέφερε ότι η εταιρεία έχει στηρίξει οικονομικά και τους παραγωγούς, με αυξήσεις από 30% έως 80% ανάλογα το προϊόν, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα κόστη και τις μειωμένες αποδόσεις λόγω των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Η «ταυτότητα» της εταιρείας

Για περισσότερες από πέντε δεκαετίες, η Μπάρμπα Στάθης θεωρείται μία από τις πιο εμβληματικές εταιρείες στην ελληνική αγορά. Σήμερα, διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες και απασχολεί περισσότερους από 600 εργαζόμενους, η πλειοψηφία των οποίων εργάζεται στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, από τις αρχές του 2024 ο ελάχιστος μισθός των εργαζομένων έχει τεθεί στα 950 ευρώ.

Η εταιρεία συνεργάζεται με περισσότερους από 1.400 προμηθευτές και εξάγει ετησίως περισσότερους από 4.000 τόνους προϊόντων σε 22 χώρες σε όλον τον κόσμο. Τα λαχανικά της εταιρείας καλλιεργούνται από εκατοντάδες Έλληνες παραγωγούς σε 30.000 στρέμματα εύφορης ελληνικής γης.

Στα τέλη δε του 2023 η Μπάρμπα Στάθης προχώρησε στην εξαγορά του 80% της εταιρείας Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ, μίας ελληνικής εταιρείας με μακρά και επιτυχημένη παρουσία στον κλάδο της αγροδιατροφής, με απώτερο στόχο να διευρύνει έτι περαιτέρω το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο. Η Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ ιδρύθηκε το 1972 από τον Βλάση Χαλβατζή, ενώ τα βασικά προϊόντα που παράγει και διαθέτει στην αγορά είναι λαχανικά στον ατμό, έτοιμες σαλάτες λαχανικών και οσπρίων και φρουτοσαλάτες χωρίς ζάχαρη, με το σήμα «Αγρόκηπος Χαλβατζή». Επιπλέον, διαθέτει μαρμελάδες, γλυκά κουταλιού και λαχανικά σε άλμη, με τα σήματα «Οικογένεια Χαλβατζή» και «Μακεδονική».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider