Σε ανασχεδιασμού του επενδυτικού της πλάνου βρίσκεται αυτή την περίοδο η Fraport Greece δρομολογώντας πέρα από τα ετήσια κεφάλαια, ύψους σχεδόν 50 εκατ. ευρώ που επενδύονται στα περιφερειακά αεροδρόμια και την επέκταση της φέρουσας ικανότητας των αεροδρομίων εκείνων που εμφανίζουν σημάδια κορεσμού κατά τους μήνες αιχμής. Σε αυτό το πλαίσιο για τέσσερα από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια δρομολογεί πρόσθετες επενδύσεις που μπορεί να φτάσουν και τα 200 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό επενδυτικό της πλάνο στα 600 εκατ. ευρώ την επόμενη πενταετία.
600 εκατ. ευρώ επενδύσεις την επόμενη πενταετία
Συγκεκριμένα όπως ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης στη Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, στο περιθώριο του συνεδρίου του ΣΕΤΕ που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, το επενδυτικό πλάνο καταρτίζεται αυτή την περίοδο ενώ επικαιροποιούνται και οι ανάγκες για κάθε ένα από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία. Ο λόγος είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης που δείχνει να φέρνει τέσσερα εξ αυτών στα όρια της φέρουσας ικανότητάς τους. Αυτά είναι το αεροδρόμιο της Κέρκυρας, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Κω. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια θα απαιτηθούν πρόσθετες επενδύσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να φτάσουν και τα 200 εκατ. ευρώ την επόμενη πενταετία.
Οι επενδύσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στα 50 εκατ. ευρώ που διαθέτει κάθε χρόνο η Fraport για την βελτίωση των υποδομών σε όλα τα αεροδρόμια, αλλά και στο επενδυτικό πλάνο ύψους 150 εκατ. ευρώ που υλοποιεί αυτή την περίοδο. Συμπεριλαμβανομένων όλων των επενδυτικών σχεδίων ο συνολικός επενδυτικός «λογαριασμός» στην επόμενη 5ετία ανεβαίνει στα 600 εκατ. ευρώ.
Οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης
Παράλληλα η εταιρεία, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της από το βήμα του συνεδρίου του ΣΕΤΕ, και συγκεκριμένα κατά την συμμετοχή του στο πάνελ «Βιώσιμη Ανάπτυξη: Από τη Θεωρία στην Πράξη», βάζει σε πρώτο πλάνο και την βιωσιμότητα, με την σχετική στρατηγική της για το 2030 να περιλαμβάνει συγκεκριμένους ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους.
Στόχος της Fraport είναι να έχει φτάσει στο net zero έως το 2045 με τους ενδιάμεσους σταθμούς να περιλαμβάνουν την μείωση κατά 42% των εκπομπών του αερίου του θερμοκηπίου έως το 2030 και κατά 80% έως το 2040.
Σε αυτό το πλαίσιο προχωρά και ένα εκτεταμένο πρόγραμμα απανθρακοποίησης το οποίο προβλέπει την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε όλα τα αεροδρόμια.
Πρόσφατα ολοκληρώθηκε δε και ο σχετικός διαγωνισμός και την ενεργειακή διαχείριση των τερματικών σταθμών ενώ τα σχέδια προβλέπουν και τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων που χρησιμοποιούνται.
Η προώθηση προορισμών και τα ρεκόρ του 2024
Πέρα από τα περιβαλλοντικά θέματα ωστόσο, η εταιρεία, σε συνεργασία με άλλους φορείς του κλάδου, όπως η Marketing Greece προωθεί και τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας με στόχο την προσέλκυση νέων αεροπορικών, την προσαύξηση των δρομολογίων και την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς την χώρα μας.
Ήδη άλλωστε τα αποτελέσματα προς αυτή την κατεύθυνση είναι θετικά με τα στοιχεία να επισφραγίζουν την μετακίνηση των επισκεπτών προς τα άκρα της σεζόν με στόχο την επέκταση της. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι μόνο τον Νοέμβριο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της υποδέχτηκαν 876.317 επιβάτες, αυξημένους κατά 11,6% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο. Στο εσωτερικό διακινήθηκαν 502.933 επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 4,4%. Πιο εντυπωσιακή βέβαια ήταν η αύξηση της διεθνούς επιβατικής κίνησης η οποία έφτασε το 23,2%.
Σε επίπεδο ενδεκαμήνου μάλιστα, η κίνηση το 2024 έφτασε τους 35,22 εκατομμύρια επιβάτες, καταγράφοντας άνοδο 6,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όπου ήδη αποτέλεσε έτος - σταθμός για την Fraport.