Ο στόχος που είχε θέσει ο εμπορικός κόσμος για τον τζίρο των χειμερινών εκπτώσεων, μετά την ανακοίνωση της απόφασης για άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων, ήταν να επιτευχθεί το 50% της περσινής περιόδου, δηλαδή περίπου 2,5 δισ. ευρώ. Η εικόνα της αγοράς κατά την πρώτη εβδομάδα έφερε χαμόγελα στους εμπόρους, οι οποίοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από την αγοραστική κίνηση αλλά και τη συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφορά στην τήρηση των υγειονομικών κανόνων.
«Διαφαίνεται μία έντονη αγοραστική κίνηση, που εκτονώνει την «καταναλωτική στέρηση» των 2,5 μηνών με κλειστά καταστήματα» σημειώνει στο insider.gr o πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης.
«Στις αγορές της Αττικής παρατηρείται πως, μετά την αδρανή περίοδο της εορταστικής αγοράς και από το γεγονός ότι δεν προηγήθηκε στην αγορά μια κανονική περίοδος χειμερινών αγορών, οι καταναλωτές μετά από 10 εβδομάδες με κλειστά καταστήματα δείχνουν «διψασμένοι» να αγοράσουν σε συμφέρουσες χαμηλές τιμές και μάλιστα μετά από χρόνια δείχνουν να «συγκινούνται» από τα μεγάλα ποσοστά έκπτωσης. Βεβαίως, κανένας δεν παραβλέπει το γεγονός ότι εξακολουθεί να υφίσταται πίεση ο οικογενειακός προϋπολογισμός, αλλά και ο φόβος της ανασφάλειας για την επόμενη μέρα της πανδημίας» προσθέτει.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία του ΠΕΣΑ, που διεξάγει και σχετική έρευνα για την πορεία των πωλήσεων, από τους 13 περιφερειακούς εμπορικούς συλλόγους της Αττικής και κυρίως από Γλυφάδα, Πειραιά, Κηφισιά, Νίκαια, Κερατσίνι, Αιγάλεω, Περιστέρι, Καλλιθέα, Χαλάνδρι, Ίλιον, Νέα Ιωνία, Νέα Σμύρνη και Μοσχάτο, οι έμποροι δήλωσαν αισιόδοξοι, παρά τις δυσκολίες της αγοράς.
Για αναμενόμενα θετικά νούμερα κάνει λόγο από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης ο οποίος τονίζει στο insider.gr ότι o στόχος των εμπόρων παραμένει ο τζίρος των 2,5 δισ. ευρώ έως τέλος της εκπτωτικής περιόδου.
«Παρόλα αυτά οι δυσκολίες παραμένουν και ζητάμε από τους καταναλωτές να δείξουν προσοχή ώστε να μην αρρωστήσει κανείς και είμαστε παράδειγμα για να λειτουργήσουν και οι υπόλοιποι κλάδοι» υπογραμμίζει ο κ. Καφούνης.
Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή
Οι έμποροι αναμένουν αυξημένη κίνηση τόσο το Σάββατο που αρκετοί καταναλωτές οι οποίοι εργάζονται τις καθημερινές, βγαίνουν για ψώνια όσο και την Κυριακή, καθώς τα καταστήματα μπορούν να είναι ανοιχτά από τις 11 το πρωί.
Το ζητούμενο ωστόσο είναι, η εικόνα που θα παρουσιάσει η αγορά όσον αφορά στην τήρηση των μέτρων να είναι αντίστοιχα καλή με εκείνη των προηγούμενων ημέρων, ώστε ακόμη και εκεί που θα σχηματιστούν ουρές έξω από τα καταστήματα, να τηρούνται οι αποστάσεις και οι καταναλωτές να φοράνε μάσκα. Άλλωστε εκτιμάται ότι ο χρονικός περιορισμός των δύο ωρών που έχει μπει για τις αγορές θα βοηθήσει ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα άσκοπων μετακινήσεων.
Τι αγόρασαν οι καταναλωτές
Κατά την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας των καταστημάτων, την «τιμητική» τους στις αγορές είχαν οι κλάδοi οι οποίοι είχαν καταγράψει τη μεγαλύτερη πτώση τζίρου όσο λειτούργησε το click away. Συγκεκριμένα, η ένδυση (η οποία τον Δεκέμβριο είχε μείωση 80%), η υπόδηση (με μείωση 60%), τα αθλητικά είδη (επίσης 60%), τα δερμάτινα είδη (55%) και τα κοσμήματα (50%).
Όπως επισημαίνει παράλληλα ο κ. Κορκίδης, «τις πρώτες ημέρες της επαναλειτουργίας των καταστημάτων, διαπιστώνεται ότι, οι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν την περίοδο των εκπτώσεων, για να αποκτήσουν «επώνυμες» φίρμες ένδυσης, υπόδησης, αθλητικών ειδών, καλλυντικών, δερμάτινων αξεσουάρ και άλλων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.
Αυτό επιβεβαιώνεται και φέτος, στην έναρξη της εβδομάδας, όπου οι καταναλωτές αναζήτησαν και βρήκαν σε πολλές καταστήματα εκπτώσεις πάνω από 50% στις γνωστές φίρμες και δημοφιλείς μάρκες. Μάλιστα, και φέτος, καταγράφηκε ένας διακριτός διαχωρισμός ανάμεσα στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, τόσο στην προτίμηση όσο και στη μέση αξία των αποδείξεων».
Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου με τους εμπόρους να ευελπιστούν ότι η θετική εικόνα της πρώτης εβδομάδας θα διατηρηθεί και το επόμενο διάστημα ώστε να πάρουν «ανάσα» έπειτα από μία μακρά και ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο.
Διαβάστε επίσης:
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός το επόμενο «στοίχημα» για το λιανεμπόριο