Τα hedge funds έχουν χάσει περίπου 6,4 δισ. δολάρια φέτος στοιχηματίζοντας κατά των εταιρειών κρουαζιέρας και των ξενοδοχείων, όπως της Royal Caribbean, Carnival, Airbnb και Booking, αφού υποτίμησαν την ανθεκτικότητα των Αμερικανών καταναλωτών.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας Royal Caribbean και Carnival είναι 2 από τις 10 εταιρείες με τα μεγαλύτερα σορταρίσματα στον S&P 500, αλλά έχουν διαψεύσει τις προσδοκίες των short sellers, καθώς έχουν υπερδιπλασιάσει την χρηματιστηριακή αξία τους μέχρι στιγμής φέτος. Από τα 6,4 δισ. δολάρια που ανέρχονται οι ζημιές, τα 2,9 δισ. οφείλονται στα στοιχήματα κατά των Carnival, Royal Caribbean και της μικρότερης εταιρείας κρουαζιέρας Norwegian. Σημαντικές ήταν και οι ζημιές από τις μεγάλες θέσεις short στην Airbnb, η οποία έχει κάνει ράλι 70% από την αρχή του έτους, και της Booking.com που καταγράφει άνοδο 44%.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η πάλαι ποτέ πλουσιότερη γυναίκα της Ασίας έχασε το 84% της περιουσίας της σε 2 χρόνια
«Ο καταναλωτής της Βόρειας Αμερικής παραμένει απίστευτα ισχυρός»
Σύμφωνα με τους Financial Times, πολλοί Αμερικανοί επενδυτές ανέμεναν μια επικείμενη ύφεση από την αρχή του 2023, γεγονός που τους ενθάρρυνε να αποφύγουν τομείς που θα ήταν εκτεθειμένοι σε μια κάμψη των καταναλωτικών δαπανών. Ωστόσο, η οικονομική ανάπτυξη παρέμεινε ανθεκτική εν μέσω των υψηλότερων επιτοκίων, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη για μία «ήπια προσγείωση», δηλαδή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού χωρίς να προκληθεί ύφεση.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας θεωρούνταν ιδιαίτερα ευάλωτες σε μια εύθραυστη οικονομία, καθώς είχαν συσσωρεύσει χρέος, ενώ οι στόλοι τους ήταν καθηλωμένοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού. Τα χρέη της Carnival αυξήθηκαν από περίπου 10 δισ. δολάρια στο τέλος του 2019, σε άνω των 35 δισ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Ωστόσο, η Norwegian και η Royal Caribbean επέστρεψαν και οι δύο στην κερδοφορία στα πιο πρόσφατα αποτελέσματα που ανακοίνωσαν, ενώ η Carnival μείωσε τις ζημίες της κατά 78% σε ετήσια βάση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Carnival, Τζος Γουάινστιν, δήλωσε τον Ιούνιο ότι η εταιρεία «βιώνει μια πρωτοφανή περίοδο», ενώ η Royal Caribbean αύξησε τον περασμένο μήνα τις προβλέψεις της για δεύτερη φορά μέσα σε τρεις μήνες και δήλωσε ότι «ο καταναλωτής της Βόρειας Αμερικής παραμένει απίστευτα ισχυρός».