Χατζηδάκης: Στην κοινοπραξία Fraport – ΔΕΛΤΑ – Πηλέας το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Χατζηδάκης: Στην κοινοπραξία Fraport – ΔΕΛΤΑ – Πηλέας το αεροδρόμιο Καλαμάτας
Την έγκριση της προσφοράς των Fraport – ΔΕΛΤΑ – Πηλέας για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, ανακοίνωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης.

Την αποδοχή της προσφοράς των Fraport – ΔΕΛΤΑ – Πηλέας για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, ανακοίνωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στο 2nd Growthfund Summit που διοργανώνει το Υπερταμείο.

«Πρόκειται για μια προσφορά εξαιρετικά συμφέρουσα που θα φέρει 71,2 εκατ. ευρώ έσοδα για το Υπερταμείο, εκ των οποίων τα 45 εκατ. ευρώ αποτελούν προκαταβολή παραχώρησης», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε πως η κοινοπραξία δεσμεύεται να πραγματοποιήσει επενδύσεις της τάξεων 28,3 εκατ. ευρώ την πρώτη τριετία, με άμεση προτεραιότητα την ανακαίνιση των υφιστάμενων υποδομών. Μελλοντικά, στο πλαίσιο της σύμβασης προβλέπεται και η δημιουργία νέου αεροσταθμού και επέκταση υποδομών που θα επιτρέψει και την αύξηση της επιβατικής κίνησης.

«Επειδή είχα ενεργό συμμετοχή στην παραχώρηση των υπολοίπων 14 περιφερειακών αεροδρομίων, πρέπει να επισημάνω - και το βλέπετε οι περισσότεροι με τα μάτια σας πια – την τεράστια πρόοδο που έχει επιτευχθεί. Με τη σύμβαση παραχώρησης άλλαξε η εικόνα των αεροδρομίων μας. Άλλαξε η εικόνα του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Και η Πελοπόννησος που είναι μία περιοχή που αναπτύσσεται τουριστικά χρειαζόταν αυτή τη σύμβαση για το περιφερειακό αεροδρόμιο της Καλαμάτας που θα δώσει πρόσθετη ώθηση στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας, πρόσθετη ώθηση στην ανάπτυξη της Πελοποννήσου» σημείωσε.

«Σημειώνω ότι συνολικά η διαδικασία ολοκληρώνεται σε πολύ καλό χρόνο για δεδομένα παραχωρήσεων. Θα ήθελα λοιπόν με την ευκαιρία να συγχαρώ τη διοίκηση και τα στελέχη του Υπερταμείου για αυτήν την επιτυχία» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Επιπλέον, ο Κωστής Χατζηδάκης στην ομιλία του αναφέρθηκε στις πέντε βασικές αλλαγές για το Υπερταμείο που έρχονται με τον πρόσφατο νόμο από την αρχή του έτους και αφορούν στα εξής:

  1. Απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ και του ΤΧΣ από το Υπερταμείο που σηματοδοτεί την επιτυχημένη ολοκλήρωση της αποστολής του. Από το 2023 έως και σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 13 ιδιωτικοποιήσεις ή συμβάσεις παραχώρησης από το 2023 με εισπράξεις σχεδόν 8 δισ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο.
  2. Εκσυγχρονισμός του μοντέλου διακυβέρνησης του Υπερταμείου: Μετονομασία του Εποπτικού Συμβουλίου σε Συμβούλιο Εταιρικής Διακυβέρνησης (όργανο εποπτείας με βάση τους κανόνες της εταιρικής διακυβέρνησης). Και αλλαγή του τρόπου επιλογής των μελών του από τους δανειστές και το ελληνικό δημόσιο.
  3. Εξορθολογισμός της λειτουργίας των θυγατρικών του Υπερταμείου – ακολουθώντας το επιτυχημένο πρότυπο της ΔΕΗ: Με δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα, πιο ευέλικτες διαδικασίες πρόσληψης, επιτάχυνση των διαδικασιών προμηθειών, κατάργηση συμμετοχής συνδικαλιστών στα πειθαρχικά συμβούλια.
  4. Διαφορετική χρήση των εσόδων που εισπράττει το ΤΑΙΠΕΔ από τις συμβάσεις αξιοποίησης των λιμανιών: Πλέον το 50% θα διατίθεται για την αναβάθμιση των υπολοίπων λιμανιών της χώρας.
  5. Δημιουργία του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου, αντίστοιχο με εκείνα που λειτουργούν στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το νέο αυτό ταμείο θα συνεπενδύει σε τομείς με στρατηγική σημασία και μεγάλη προστιθέμενη αξία, οι οποίοι δεν καλύπτονται επαρκώς μέχρι τώρα. Ο ιδιωτικός τομέας έχει την πρωτοβουλία, φυσικά, αλλά το νέο επενδυτικό ταμείο, με την μειοψηφική συμμετοχή, θα λειτουργεί ως καταλύτης.

Ειδικά για τις μεταρρυθμίσεις που αφορούν στη λειτουργία των θυγατρικών του Υπερταμείου ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι «θα ήταν πραγματικά κρίμα οι διαρθρωτικές αυτές αλλαγές να μην τύχουν απόλυτης αξιοποίησης. Οι θυγατρικές δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χάσουν τις δυνατότητες που έχουν πια από τον καινούριο νόμο. Χρειάζεται ταχύτητα, θάρρος και αποφάσεις».

«Είναι γνωστό», συνέχισε ο υπουργός, «ότι οι υπηρεσίες που σήμερα παρέχονται από τις θυγατρικές εταιρείες του Υπερταμείου δεν ανταποκρίνονται πάντοτε στις προσδοκίες των Ελλήνων πολιτών. Το μαρτυρούν τα δεκάδες λεωφορεία και τρόλεϊ που παραμένουν ακινητοποιημένα διότι καθυστερούν λόγω γραφειοκρατίας οι αγορές ανταλλακτικών ή οι προσλήψεις οδηγών από το ΑΣΕΠ. Η αδυναμία των ΕΛΤΑ να ανταποκριθούν στους χρόνους παράδοσης των αποστολών τους διότι υπήρχε μία χαοτική κατάσταση και πρέπει να έχει τα όπλα η διοίκηση να καλύψει το χαμένο έδαφος και αυτό είναι που επιχειρούμε να κάνουμε. Δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Η ωραιοποίηση των καταστάσεων δεν οδηγεί πουθενά. Και πολλά άλλα παραδείγματα παθογενειών που έχουν ως τελικό αποδέκτη τον ανυπεράσπιστο πολίτη.

Με το μετασχηματισμό των θυγατρικών του Υπερταμείου σε «μικρές ΔΕΗ» λέμε όχι στην προσκόλληση στο «άγιο Δημόσιο». Αφήνουμε πίσω μας τους υπερασπιστές της ταλαιπωρίας των πολλών και προχωρούμε με γρήγορους ρυθμούς σε μια καινούργια αρχή αξιοποιώντας συνταγές που πέτυχαν, όχι στο εξωτερικό μόνο, στην Ελλάδα. Για το λόγο αυτό αναφέρομαι στο μοντέλο της ΔΕΗ, που είναι εδώ, το είδαμε πώς λειτούργησε και είναι κακό να κλείνουμε τα μάτια μας για να μη ξεβολευτούν ορισμένοι “βολεμένοι”».

Ανοίγοντας τις εργασίες του 2nd Growthfund Summit που πραγματοποιείται στο Ζάππειο Μέγαρο, ο πρόεδρος του Growthfund, Στέφανος Θεοδωρίδης, ανέφερε: «Mε το Στρατηγικό Πλάνο για το 2025-2027 το Υπερταμείο μπαίνει στην τρίτη του φάση συνεχίζοντας το ρόλο του ως επιταχυντής της εξέλιξης των δημοσίων επιχειρήσεων, που παράγουν πλούτο και παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας προς τους Έλληνες πολίτες, ενώ με τη λειτουργία του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την προσέλκυση επενδύσεων από Ελλάδα και εξωτερικό.

Μιλώντας για τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, ο κ. Θεοδωρίδης τόνισε πως από το 2022 έως το 2024 η αξίας της περιουσίας του Υπερταμείου και των θυγατρικών του αυξήθηκε κατά περίπου 700 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πως οι αλλαγές που έγιναν την προηγούμενη τριετία ήταν σημαντικές.

«Έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο πλάνο για τα επόμενα τρία χρόνια», είπε ακόμη ο πρόεδρος του Υπερταμείου σημειώνοντας πως το σχέδιο δράσης δουλεύτηκε και από τα κάτω προς τα πάνω αλλά και από τα πάνω προς τα κάτω, σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τις οδηγίες του βασικού μετόχου που είναι το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

«Το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο είναι στα ισχυρότερα της Ευρώπης» τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Growthfund Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τον δημοσιογράφο της ΕΡΤ, Απόστολο Μαγγηριάδη. «Το Υπερταμείο έχει εξελιχθεί, από Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο, λειτούργησε ως μεταρρυθμιστικό ταμείο κυρίως για τις θυγατρικές και πέτυχε άριστα αποτελέσματα τόνισε ο κ. Γρηγοριάδης μεταξύ άλλων και ανέφερε ότι: «Γίναμε ενεργός μέτοχος, μπήκαμε στις εταιρείες για να αντιμετωπίσουμε τις αδυναμίες τους, ενώ όπου χρειαζόταν βάλαμε προσωρινή διοίκηση με αξιοκρατικά κριτήρια, επιτυγχάνοντας πολλαπλασιαστικά οφέλη».

Μιλώντας για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, ο κ. Δημητριάδης τόνισε ότι τα ΕΛΤΑ εισέρχονται σε νέα εποχή, καθώς με CEO τον Γρηγόρη Σκλήκα, το σχέδιο ανάπτυξης άρχισε να υλοποιείται. Στις επιτυχίες καταγράφονται η μείωση του λειτουργικού κόστους και ο 5πλασιασμός των καθαρών λειτουργικών αποτελεσμάτων (EBITDA). Τοποθετώντας στο επίκεντρο τον πελάτη και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, τα θετικά αποτελέσματα θα είναι ακόμα πιο εμφανή μέσα στο 2025. Με μια ιστορία 196 ετών, τα ΕΛΤΑ αποκτούν πλέον μια μοντέρνα εικόνα. Αντίστοιχα στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), όπου το μεγάλο πρόβλημα ήταν η ορθή αξιοποίηση των ακινήτων, τώρα η ΕΤΑΔ με διευθύνουσα σύμβουλο την Ηρώ Χατζηγεωργίου, για πρώτη φορά έχει ξεκινήσει πρόγραμμα καταγραφής της αξίας και των πιθανών χρήσεων των 36.000 ακινήτων που διαθέτει το χαρτοφυλάκιο. Η θετική εικόνα θα αποτυπωθεί και στα οικονομικά μεγέθη.Μέχρι το 2027 προβλέπεται διπλασιασμός του ενεργητικού στα 2,2 δις. ευρώ.

«Από το 2022, αυξήσαμε την οργανική αξία, η οποία πλέον αποτιμάται στα 700 εκατ. ευρώ, είχαμε έσοδα ρεκόρ από μερίσματα 317 εκατ. ευρώ και αποδώσαμε 200 εκατ. ευρώ στο δημόσιο. Καταφέραμε ακόμη να ξεκολλήσουμε επενδυτικά σχέδια που για χρόνια ήταν κολλημένα στα συρτάρια, όπως είναι τα 23 αεροδρόμια και η ανάπλαση της ΔΕΘ. Πλέον ο δρόμος είναι στρωμένος».

Στο Growthfund, οι στόχοι δεν είναι μόνο οικονομικοί, αλλά και κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί. Την τριετία 2022-2024 πετύχαμε 15% μείωση στο δεκτη εκπομπών άνθρακα. Αντίστοιχα σε κοινωνικό επίπεδο έχει ενισχύσει τη φήμη και την εμπιστοσύνη των πολιτών, όπως αποδεικνύει ο δείκτης εμπιστοσύνης, όπου καταγράφεται αύξηση της τάξης του 27%.

Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού το Υπερταμείο χρησιμοποιεί σύγχρονα και καινοτόμα εργαλεία, επιτυγχάνοντας αύξηση στη διείσδυση της τεχνολογίας από 26% σε 41% με τρανταχτό παράδειγμα τη Διώρυγα της Κορίνθου, όπου η πληρωμή γίνεται με ψηφιακό τρόπο, για να διευκολύνει τον πολίτη.

Ο κ. Δημητριάδης, αναφέρθηκε ακόμη στη διαδικασία απορρόφησης του ΤΑΙΠΕΔ και του ΤΧΣ από το Υπερταμείο, η οποία βρίσκεται στη φάση ολοκλήρωσης, ώστε από 1η Ιανουαρίου να λειτουργεί με ενισχυμένο ρόλο και μέχρι τον Ιούνιο του 2025 να υπάρχουν δείγματα που εδραιώνουν την επιτυχία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΟΟΣΑ: Ισχυρή η ελληνική οικονομία, αλλά ο πληθωρισμός επιμένει – Οι κίνδυνοι, οι προκλήσεις και οι συστάσεις

Χρεώσεις: Στα 1.000 ευρώ ημερησίως το ποσό πληρωμών που θα μπορεί να κάνει ανέξοδα ο καταναλωτής μέσω IRIS

Νέα ύψη για τα ακίνητα - Το ερώτημα της επόμενης ημέρας - Δεν ιδρώνει το αυτί τους

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider