Κοπελούζος: Με τα αεροδρόμια η Ελλάδα ξαναβγαίνει στις αγορές

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κοπελούζος: Με τα αεροδρόμια η Ελλάδα ξαναβγαίνει στις αγορές

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων «η Ελλάδα βγήκε ουσιαστικά και πάλι στις αγορές». Αυτό τόνισε την Μεγάλη Τετάρτη κατά την διάρκεια παρουσίασης σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος του ομίλου Κοπελούζος κ. Δημήτρης Κοπελούζος εξηγώντας ότι τα 800 εκατ. από το 1,234 δισ. ευρώ που ήταν το τίμημα για την παραχώρηση ήρθαν από διεθνείς τράπεζες που εμπιστεύτηκαν το έργο και τη χώρα.

Ο κ. Κοπελούζος χαρακτήρισε τη συμφωνία ως εφαλτήριο επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας και «ατράνταχτη απόδειξη» της εμπιστοσύνης του ομίλου του και του ομίλου Fraport σε αυτή. Σημείωσε, δε, πως σύμφωνα με μελέτες για κάθε 1 εκατομμύριο τουρίστες που έρχονται στην χώρα δημιουργούνται 3.000 θέσεις εργασίας κάτι το οποίο σημαίνει πως το project των 14 αεροδρομίων μπορεί να δημιουργήσει έως και 70.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

«Ήταν μια περιπετειώδης χρονιά», τόνισε ο πρόεδρος της Fraport Δρ. Στεφαν Σούλτε σημειώνοντας την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Ο ίδιος δήλωσε ότι «η εταιρεία παραμένει αφοσιωμένη στην Ελλάδα κι αυτό είναι και το σήμα που θέλουν να δώσουν στους υπόλοιπους ξένους επενδυτές» και πρόσθεσε ότι τα 14 αεροδρόμια μπορούν να αποτελέσουν σημεία δυναμικής ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, της εταιρείας που θα «τρέξει» τα 14 αεροδρόμια, Αλεξάντερ Τσίνελ δήλωσε ότι «η εταιρεία θέλει να είναι μέρος της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», σημειώνοντας πως πέρα από τα 1,234 δισ. η Fraport θα επενδύσει άλλα 400 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών των αεροδρομίων.

Τι ακολουθεί

Ο ίδιος υπογράμμισε πως με την ολοκλήρωση των τεχνικών εργασιών που θα ξεκινήσουν μετά την φετινή καλοκαιρινή σεζόν και θα ολοκληρωθούν το 2021 τα 14 αεροδρόμια «θα είναι αγνώριστα».

Σημειώνεται ότι τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας περιλαμβάνουν τρεις πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).

Σύμφωνα με τα στελέχη της Fraport οι εργασίες που πρέπει να γίνουν στα 14 αεροδρόμια ποικίλουν. Κάποια από αυτά χρειάζονται μικρές παρεμβάσεις (όπως αυτό στα Χανιά), ενώ κάποια άλλα θα πρέπει να ανακατασκευαστούν πλήρως. Σε κάποια από αυτά (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Κως και Μυτιλήνη) θα κατασκευαστούν καινούργιοι τερματικοί σταθμοί.

Οι εργασίες θα ολοκληρωθούν σε δύο φάσεις. Σε πρώτη φάση θα γίνουν οι εργασίες ανακαίνισης όπως η αναβάθμιση των εμπορικών χώρων και των χώρων υγιεινής των αεροδρομίων. Σε δεύτερη φάση θα γίνουν οι πιο «βαριές» εργασίες όπως η επέκταση των τερματικών σταθμών, του χώρου των αεροδρομίων και η επιμήκυνση των αεροδιαδρόμων.

Υπενθυμίζεται πως πέρα από τα 1,234 δισ. ευρώ και τα 400 εκατ. ευρώ επενδύσεων η συμφωνία προβλέπει και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων. Το ΤΑΙΠΕΔ υπολογίζει ότι συνολικά το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ στη χρονική διάρκεια της παραχώρησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider